• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

ijo skrev 2018-01-13 19:30:09 följande:

Vi ska nog köpa en Emmaljunga nxt90 :) Någon annan som bestämt? :)

Jag har också funderat på den men när jag såg den i affären tyckte jag inte att den var så snygg.. men jag får nog titta på den igen. Annars vet jag inte.
  • Nube
    Hey.orange skrev 2018-01-18 13:17:59 följande:

Men det är rätt många ändå som har det på känns liksom! Jag berättade det för en kompis förra veckan son är beräknad 1 vecka efter mig (hon berättade tidigt) och hon sa at hob hade det på känn! Men hur?!?! Mitt första barn var det också en del som sa Jag visste det! Så man utstrålar väl något! :)

Jag har fått liknande reaktioner när jag berättat, väldigt lustigt!
  • Nube
    Elise39 skrev 2018-01-24 22:52:27 följande:

Hej allihopa!

Det var ett tags sedan jag var inne på detta forum och vad många som har plussat, jätte kul! Jag fick MF efter ivf i vecka 8+2 november 2017. Fick invänta en mens och har sprayat synarela sedan 2,5 vecka tillbaka. Lämnade blodprov i måndags för att se om jag har blivit tillräckligt nedreglerad. Fick gå på extrakontroll idag och läkaren ville ta HCG prov. I chock! Provet visade att jag är gravid ???? läkaren sa att värdet var lågt (1000) så jag ska tillbaka på fredag.

Hej Elise! Välkommen tillbaks och grattis till graviditet! Så kul! :) Hoppas att värdet är högre imorgon. Ska du boka vul också?
  • Nube
    Elise39 skrev 2018-01-25 21:39:07 följande:

Tack! Läkaren ville ta ul imorgon och nytt HCG prov. Vågar inte hoppas för mycket. Hur mår du?

Hur gick det med provet o vul? Jag mår bra tack, är i v 22 nu och magen växer. Hoppas du snart är där också :)
  • Nube
    Anki7 skrev 2018-01-27 20:19:11 följande:

Jag får tyvärr be någon ta bort mig från bf-listan =((( Det värsta tänkbara hände oss, RUL 15/1 visade att fostret inte levde längre, det dog redan i v 14. Det var ju för litet vid tidiga vul men verkade växa bra så det blev total chock.

Lycka till alla ni här inne!

Jag har inga ord! Så fruktansvärd, är så ledsen för er skull! Ta hand om er och dig själv nu..
  • Nube
    Elise39 skrev 2018-01-28 21:50:27 följande:

Wow vad tiden går fort. Vecka 22, mer än halvvägs :)

Jag var hos läkaren i fredags och hon undersökte och såg en antydan till hinnesäck. Fick lämna prov och värdet hade dubblats på 2 dagar (2000) så än så länge är allt positivt. Hon ville att jag skulle komma tillbaka på fredag igen. Förhoppningsvis kanske vi ser något denna gång. Har inga symtom, inte ens ömma bröst. Vet inte exakt vilken vecka jag är i men någonstans mellan 5-6. Är inte positiv denna gång efter senaste missfallet men otroligt glad för att jag blev spontant gravid under ivf behandlingen.

Det är ju fantastiskt att du är gravid igen och utan ivf! Men det verkar vara ganska "vanligt" att man blir lättare gravid efter att ha varit gravid/efter missfall. Hoppas allt fortsätter bra nu!

Ja, tiden går fort! Och samtidigt långsamt haha. Försöker njuta nu, känns fortfarande overkligt att jag är gravid. Är så tacksam verkligen. Lycka till och håll oss updaterade :)
  • Nube
    pigan86 skrev 2018-02-05 12:28:00 följande:

Är i vecka 24 nu (23+2) och det kickar på ordentligt i magen. Kände dem första rörelserna i vecka 18-19 nånting men var då osäker på om de var tarmarna eller bejbisen. Såhär i efterhand är jag säker på att de var lillis.

Nu kan man även se rörelserna :) kan dock inte säga att jag tycker det är så "mysigt" som alla säger. Jag tycker de stundvis kan vara riktigt obehagligt, men det är väl sånt man inte talar om... Jag kan väl omöjligt vara den enda som tycker de är lite obehagligt?! :)

Jag går in i v 24 imorgon (23+0) och känner också rörelser varje dag. Är så klart jättefint och är glad att bebisen verkar må bra men jag kan också tycma att ibland känns det lite obehagligt. Speciellt när jag är på jobbet, ha möte eller så, så känns det inte bara kul nãr man ska vara fokuserad. Men som sagt, ändå skönt att veta att bebyn finns där :)
  • Nube
    Tiinuli skrev 2018-02-13 10:06:00 följande:

Hej!

Har precis plussat efter våran andra ivf försök i höstas och är nu i v.5

Det verkar inte hinnas så många andra trådar för ivf graviditeter så tänkte kolla om får hänga här? Ni verkar vara ett härligt gäng och känner igen några av er sen hösten (namn) :)

Finns det någon Fb grupp för oss som blivit gravida via ivf?

Stort grattis Tiinuli! Jag kommer ihåg dig från den andra tråden. Vad kul att ni lyckades nu! :)
  • Nube

Jag gick in i v 25 igår och känner också bebisen varje dag, mycket spännande. Jag började äta järn för en vecka sedan och känner mig lite piggare och har lättare att vakna upp på morgonen.

Har ni börjar köpa saker för bebisen? Jag har börjat kolla lite på barnvagnar och bilbarnstolar och sängar.. vilken djungel av grejer haha! Vi tänkte köpa det mesta begagnad.

• Nube
    Tiinuli skrev 2018-02-14 09:51:10 följande:

Tack :)

Jag äntligen, hoppas verkligen det går vägen nu!

Jag kommer i håg dig med :) det va mycket liv i ivf trådarna höstas, nu verkar lite lugnare. Man vill ju ventilera alla möjliga tankar!

Hur är det med dig? Vilken vecka är du nu?

Ja hoppas verkligen att det går bra nu, det tror jag :)

Jag är i v 25 nu (24+5) och mår bra, har mest varit trött men annars kan jag inte klaga. Magen växer o bebisen sparkar :) ;)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017