• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

pigan86 skrev 2018-06-04 22:13:10 följande:

Känner samma eftersom de inte är regelbundet och dem har lurats tidigare. Känner väl att dem riktiga värkarna borde göra mer ont, just nu kan jag andas mig igenom dem utan större problem. Vill gärna spänna mig och det vill jag gärna få ur mitt huvud innan dem riktiga värkarna sätter igång.

Håller tummarna att vi som är på gång får våra små innan helgen. Ett stort lycka till och styrke kramar.

Det här klarar vi tjejer <3

Jag hoppas detsamma! Stort lycka till och kram tillbaks! Berätta gärna också hur det utvecklas för dig :) Kul att följas åt, nu är vi verkligen nära målet!
  • Nube

Värkarna försvann under natten så inget mer hände :/ nu fortsätter väntan!

• Nube
    pigan86 skrev 2018-06-05 12:45:54 följande:

Har nyss kommit hem från BM. Magen har växt ytterligare 1 cm och hon tror att barnet kommer väga en bit över 4 kg när den väl behagas komma ut. Vi bokade in ett möte nästa vecka men jag hoppas vi slipper gå på de, gillar våran BM så inte för de, men vill hellre ha ut min bejbis till dess :)

Natten har varit lugn bortsett från att jag knappt sovit en blund. Somnade 23ish och vaknade 00.03 för att sedan vara vaken till 4 och somna om till strax efter 6 då hunden väckte mig och efter de var de kört att somna om.. Buffat på i magen mest hela natten så de blir nog en riktig nattuggla våran lillis.

Jag sover inte heller på nätterna, ganska jobbigt faktiskt. Ska du gå på ultraljud nu för att kolla fostervatten? Jag ska träffa min barnmorska på torsdag och sedan blir det ultraljud nästa tisdag om bebisen inte kommer innan dess. Vi får då välja om vi vill vara med i studien men jag tror att vi tackar nej och väntar istället. Men jag kanske hinner ändra mig tills nästa vecka :D
  • Nube
    pigan86 skrev 2018-06-05 16:05:59 följande:

Hon sa ingenting om nå sånt ultraljud? Var på ultraljud 22/5 och då hade jag massor av fostervatten. Min mage är så stor och spänd så tror inte de är någon fara. Men de kanske jag får mer info om på tisdag om jag nu inte fött innan dess :)

Den där studien ni många pratar om verkar inte omfatta de landsting vi tillhör för har inte hört talas om de varken hos BM eller av bekanta.

Ok, det kanske är för att du nyligen var på ultraljud och allt var ok. Jag ska dit nästa vecka för kontroll av fostervatten.

Okej, jag trodde att studien omfattade hela Sverige men det kanske bara är vissa landsting.

Idag var första dagen jag tyckte att det var tråkigt att bara vara hemma och vänta, kanske för att bf var igår. Tur att imorgon är ledigt så min man är hemma och kan göra mig sällskap.
  • Nube
    EimearX skrev 2018-06-05 17:05:01 följande:

Ingen bebis här heller än. 8 dagar över tiden. 41+0. Blir tokig på denna väntan. Har fått lite molande mensvärkskänsla när jag varit igång och gått mycket vid ett par tillfällen men det klingar alltid av när jag vilar. Annars inga tecken. 

Var på ultraljud idag och allt såg bra ut. Deltar i studien men lottades att hamna i den sena gruppen så blir igångsatt tidigast nästa vecka om inget händer av sig självt. 

Fick däremot ett recept på en "förlossningsdrink" av BM igår som tydligen har hjälpt många som jag tänkte testa ikväll. Innehåller aprikospuré, champagne, ricinolja och mandelmjöl. Har ni hört talas om den? Känner ni någon som testat? 

Tänkte att det skulle bli så fint med födelsedag 6 juni när alla flaggar och är lediga. :) 

Hade du velat bli igångsatt redan nu? Vi deltar nog inte om jag inte blir trött på väntan..

Drinken låter mkt spännande, berätta gärna om den gav effekt! :)
  • Nube

Blev det några nationaldagsbebisar? :) Här är det fortsatt lugnt, har lite värkar ibland men de blir inte värre.. dock känns det att bebisen ligger långt nere så hoppas att snart händer nåt mer. Har varit jättetrött idag. Imorgon ska jag till BM.

• Nube
    pigan86 skrev 2018-06-05 22:54:28 följande:

Då kanske studien helt enkelt inte bara rör mig :D

Har ingen aning, men har inte hört de förrän de nämndes här.

Jag har varit hemma i snart 5 veckor. Vissa dagar går jätte bra medan andra kan få mig att gråta. Har dock fått mycket gjort hemma så de är skönt, känner mig mer än redo för tillökning nu. Dem senaste 2 veckorna har däremot varit hemskt långa, känns ibland som att tiden står stilla. Tur storytel finns, min "boklista" har drastiskt minskat i antal olästa böcker. Har nog aldrig läst såhär mkt på så kort tid, tror jag läst kring 15 böcker under demhär veckorna :)

Jag har också läst mycket, det har varit skönt! Vi får passa på nu, snart kommer det inte finnas mycket tid för läsning ;) Hur har du haft det annars? Jag har varit hemma två veckor nu och känner som sagt ibland att det blir tråkigt.. kan tänka mig att du känner likadant efter fem veckor. Men snart så!
  • Nube
    pigan86 skrev 2018-06-07 05:29:08 följande:

Känner mig redo efter 5 veckor hemma. Första 2 veckorna var även min sambo ledig så dem gick fort. Sen känns de som att dagarna blir segare o segare. Och nu är de hemskt, det enda man gör är o väntar. BF+6 idag och har för första gången på flera veckor sovit hela natten. Är i chock, somnade strax efter 21 igår och har precis vaknat. Helt galet vad skönt. Iofs är inte klockan mkt så kommer nog vila lite till, hela huset sover än förutom jag och en livlig bejbis i magen.

Blev ingen nationaldagsbejbis utan det blev nationaldagssömn och just i detta nu känns de nästan bättre. Nu är jag utvilad och känner mig riktigt pigg, så kom igen bejbis ut ut ut :)

Vad skönt att du kunde sova så bra! Jag sov relativt bra också i natt och mår mycket bättre än igår. Vi får se vad barnmorskan säger idag, sist sa hon att hon kan kolla om jag börjar vara mogen så jag får se om hon kan göra det och vad kroppen säger. Ha en fin dag!
  • Nube
    EimearX skrev 2018-06-06 23:43:02 följande:

Ingen flaggbebis här heller. Hade dock rejält med "mensvärk" längst ner i magen och i ryggen under flera timmar i natt men det klingade av under dagen sen. Typiskt. Ville verkligen tro att den där drinken skulle få igång allt...

Också varit extremt trött idag. Jag har varit hemma med gravidpenning sen i påskas och har försökt ha minst en aktivitet om dagen men nu den här veckan har jag varit alldeles för trött för att göra mer än typ läsa, titta på serier och lösa korsord. :) Man ska ju vila på slutet men tror att min trötthet mer beror på att nattsömnen blir störd. Vaknar (och behöver oftast kissa) ungefär en gång i timmen... 

Jag har samma, mensvärk liknande kännslor som sedan bara försvinner... tråkigt! Men någon gång måste de väl fortsätta och utvecklas till nåt mer! Ska du göra drinken på nytt? :)
  • Nube
    Hoppfullhet skrev 2018-06-07 13:12:18 följande:

Om TS orkar o har tid kanske vi kan uppdatera det fastnålade posten, med allas BF, även med det datum bebis kom? Om isf så kom ju min lilla tjej 15/5 :)

Absolut, det kan jag säkert fixa :)

Ni som har fått era bebisan kan väl skriva födelsedatumet så uppdaterar jag listan sedan :)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017