Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
Oj vilken hög siffra! Det kanske är tvillingar? :(
Oj vilken hög siffra! Det kanske är tvillingar? :(
Hej alla!
Hoppar in här, satte in en blasto den 25/11 och har testdag den 9/12 men har sedan den 1 dec plussat. I början var det svagt men pluset har blivit starkare och starkare och nu har jag passerat bim. Så nu kan jag låta mig själv säga att jag är gravid, kan knappt tro att det är sant :)
Var på RUL idag :) Allt såg bra ut, så skönt! Det verkar vara en liten tjej <3
Jo det är ju individuellt och hoppas bara att jag är en sån som ligger högt snabbt. Men oron är hemsk:( tack för omtanken < 3
Har ni berättat på jobbet redan? Jag bytte arbetsuppgifter för en vecka sedan men är kvar hos samma arbetsgivare. Känns så dumt att nu säga att jag är med barn när jag precis bytt jobb och har dessutom ett vikariat just nu och är tjäntledig från mitt gamla jobb. Men vad ska man göra? Tänkte vänta till RUL i januari och berätta sedan.. är orolig hur de kommer att reagera.
Jag har berättat för ca en vecka sedan, i v15 då.
Men jag har fast anställning sedan flera år tillbaka och ganska fritt jobb, så jag har det rätt så enkelt. Har även en annan kollega som kan ersätta mina arbetsuppgifter. Chefen blev glad iaf :)
Samtidigt så är det en mänsklig rättighet att få barn och vara föräldraledig så arbetsgivare får inte diskriminera pga graviditet. Det är dennes huvudbry att hitta vikariat mm.
Tänkte förresten, kan inte du som är trådstartare redigera startinlägget och lägga in våra BF? Mitt är alltså 16/7. Vore kul och lättare att hålla koll på alla :)
Påbörjar listan på nytt, när alla är med lägger jag in den i startinlägget.
BF 2018 <3
Nube, 4/6
Kattnos, 16/7
Hey.orange, 21/7
Mina chefer vet om att jag har gjort ivf men denna gången skedde återföringen på en helg och jag sa aldrig något om det. Så jag har tänkt att vänta tills slutet på jan innan jag säger något. Jag förstår din oro men vi ska verkligen inte tänka så, tänk på dig själv! Visst kanske inte den mest optimala situationen som det blir sällan som man har planerat. Tanken är att jag ska leda en projektgrupp och starta upp en ny avdelning till hösten men jag kommer kanske inte kunna vara med hela vägen, vilket blir dumt ur ett karriärsmässig synvinkel. Men jag ska vara tydlig till mina chefer att jag vill köra på så länge jag kan :) Tänker att jag ska försöka sluta oroa mig för mycket av det och tänka mer som en man ;)
Bara en orolig fråga. Jag är i v13 nu. Och jag känner INGENTING. Förutom lite foglossning och nästäppa. Hur mår ni? Jag blir ju så sjukt orolig :(