Följas åt till ett plus!
Eller hur! Sära på benen en gång, så är man gravid!
Tror att många män behöver lite mer utbildning i hur menscykeln fungerar :)
Dag 2 med gulkroppshormon.. Ett värre jävla monster än mj får man no fan leta efter. En sån liten sak som att tvbolaget int skicka dihibox åt oss å sambon påpeka nåt i stil me att "men du vet väl att du måst ha i kortet" varav ja vrålar "sku ja ha veta sku ja väl int ja fråga" så ja får ont i halsen efter! 30 sek senare e ja på bra humör igen.. Snacka humörsvängningar.. Tänder på alla 100 cylindrar direkt!! Fan alltså.. Brukar aldri va så här.
Fast håller nog inte riktigt med där om att tjejer inte tänker på att det bara är de där fem dagarna.
I grund och botten handlar det ju om den informationen och kunskapen man får med sig. Och det man får lära sig är är att skydda sig annars blir du gravid eller får någon sjukdom. Så för att i så fall få en ändring behövs det annan kunskap, framförallt redan i skolan.
Men det är ju det jag menar med att det behövs en förändring. Jag jobbar i skolan, tyvärr med yngre barn än dem som går i högstadiet, men jag försöker fortfarande kämpa hårt för att sexualundervisningen ska sluta vara en skrämseltaktik och istället kunna utbilda ungdomar och ge dem rätt information. Och därför håller jag ej med om att det är många tjejer som inte tänker på att det bara är de fem dagarna. Och det går ju inte säga så, att tjejer inte tänker på det med tanke på att ingen får den rätta kunskapen.
Instämmer men vill också lägga till att jag tycker det är ett ansvar hos föräldrarna också att prata med sina barn, både flickor och pojkar, om hur det fungerar. Och båda borde förstå sina kroppar ingående. Jag kommer hålla en hel föreläsning om detta med min tös när det närmar sig haha. Men håller med om att sexualundervisningen verkar va undermålig fortfarande.
Då förstå jag vad du menar med att tjejer inte tänker på det. Lät så ankalagande först :)
Fast att bli förbannad på lärare tycker jag är helt fel. Visst tycker jag att sexualundervisningen kan bli bättre, absolut. Men det största ansvaret ligger hos föräldrarna kan jag tycka att faktiskt ha det intresset av att kunna ge sina barn den kunskapen.
Fast nu låter det som om du vill öka kunskapen genom skrämseltaktik åt andra hållet om hur farligt det är med preventivmedel.
Jag tror att den bästa kunskapen är att man vet riskerna åt båda hållen, med eller utan preventivmedel och att man sedan ut efter det kan ta det beslut som passar en bäst.
Dag 5 idag me terolut (gulkroppshormon) alltså jisses va lipig ja ha blivi.. Först när sambon va hemma då fick minsta lilla som kunde trigga mina närver lite förut att se helt rött å bara skrika för att sen 5 sek senare kunna gulla m han.. Igår lämna ja av han på tågstationen när han sku på 2 veckor jobb.. Tårarna S P R U T A!!! Å Länge.. Imorse såg ja på ett serie avsnitt där äldsta sonen tagit examen å sku flytta hemifrån å bestämde att d blev en da tidigare än tänkt.. Å mamman såg så stolt på han.. Å ja lipa!!! Va faan.. Har 5 dagar kvar me tabletterna...
Vill bara lägga mig under en sten å försvinna nu..
BIM +6/7 idag nånting .. mensen var en klocka innan som sagt.. Ingen mens än, inga känningar på mens MEN så jävla toknegativt på alla test. Tog early test idag på morgon kisset. Helt blankt. Jag vill bara tjuta.
Värsta av allt är att jag känner mig så gravid. Jag mår exakt som jag gjorde mina tidigare graviditeter, är hispig, virrig, luktkänslig, har en rastlöshet i kroppen samtidigt som jag är heltrött. Kan man bli skengravid? Orkar inte detta, mår psykiskt dåligt och detta börjar påverka så mycket..
Det känns som att det inte har blivit något denna gång heller :/ blir så deppig, det enda jag känner är lite ont mellan brösten, lite molvärk i magen, men det har jag ganska ofta ändå.. ska ha mens nästa vecka, 15e eller 16e maj, tog ett test i tisdags, men vet att det är alldeles för tidigt. Men jag undrar om man kan ta ett cb early test imorgon eller lördag ? Vad tror ni? Eller ska man bara stå ut med att vänta om mensen kommer.. så som jag känner nu så tror jag inte det har blivit något :(