Följas åt till ett plus!
Lycka till! :)Du ÄR ju gravid! Om hon inte hittar något så är det för att det antagligen är för tidigt med vul. Men jag hoppas du får se något och att det lugnar dig. :)
Lycka till! :)Du ÄR ju gravid! Om hon inte hittar något så är det för att det antagligen är för tidigt med vul. Men jag hoppas du får se något och att det lugnar dig. :)
Ja jag vet att du vet haha. Menar bara så du inte får panik om hon inte hittar något. Ja hon verkar ju inte så smart haha. ;)
Men jisses va alla har koll på dig! Eller tror du det är du som inbillar dig lite nu när det är så nytt? Jag var helt övertygad att det skrek GRAVID!!! om mig redan från start haha. :D Åh va jag längtar tills det är min tur...
Då kan det ju inte bli tydligare! :) åh va kul :D vi berättade för våra föräldrar redan i v 6, men alla andra fick vänta till efter V 12 när det är mer säkert ;) är fortfarande rädd för att något ska hända trots att barnet har stora chanser att klara sig om det skulle födas nu... har pratat lite med min bm om oron och hon sa att vi skulle tänka att vi väntar ett barn och inte väntar ett missfall.. sen dess har jag försökt att tänka positivt och det vore nog konstigt om man inte var orolig ;) hoppas det går bra med det andra jobbet! håller tummarna för dig!! :)
Ja tarmarna blir väldigt svullna till en början men det brukar gå ner igen innan den riktiga gravidmagen kommer. Det låter som en bra idé tycker jag! :) åh tröttheten var mitt första symptom. började må illa först i v 7-8 men illamåendet höll i sig till v 22 :( hoppas du slipper det!
Ja uppdatera gärna imorgon!! :)
Lycka till idag, jag hoppas att det går bra.
Lycka till idag, jag hoppas att det går bra.
Låter som en vettig idé att boka privat om en utbildad barnmorska som borde vara van att utföra ultraljud (iom att hon gör det) har svårt att ens hitta livmodern. Även om hon verkar vara väldigt oprofessionell och dålig på sitt jobb så måste det väl ändå kännas skönt att hon hittade något denna gång till skillnad för en vecka sen?
I den situationen du är i med en okunnig bm och dessutom måste börja med mediciner en viss vecka så låter det helt klart värt att lägga pengar på ett privat ultraljud som kanske har bättre utrustning och personal. Vad kostar ett UL privat?
Jag är i v15 och har också en bakåtlutad livmoder. Var 4 kvinna har det. Kan vara lite knepigt att få fram bebis på bild om man gör ett vanligt UL på magen med bakåtlutad livmoder innan bebis är så stor att det inte spelar någon roll vilken vecka man är i (ca v20+ ). med ett VUL däremot spelar det inte roll om man har en bakåtlutad livmoder. Och ett VUL gör man oftast fram till v12 då det inte syns något med ett vanligt ultraljud på magen i den veckan du är i. Däremot kan det vara så att det inte syns något än oavsett då du är väldigt tidigt gången fortfarande. Hoppas dock att den privata barnmorskan är lite trevligare och kan förklara allt bättre för dig.
Ja mensvärk kände jag också, trodde absolut att det var mensen som var på G då, men det var det inte ;) jag har levt på frukt de senaste månaderna, har inte varit sugen på något annat pga illamåendet :) tröttheten har gett sig nu ÄNTLIGEN, men det kommer nog snart tillbaka.. börjar bli stor nu.. har redan fått höra tvillingkommentaren :O
Hur gick det föressten på ditt UL? och fick du jobbet? :)
Jag tycker att du kan vara HELT lugn med att ha fått se en hinnsäck i denna vecka. Det är precis så det SKA se ut om det är normalt, de kan inte se mer än så förrän senare.