• Saima17

Följas åt till ett plus!

Let it Rain skrev 2018-05-24 16:28:35 följande:

Nä, det förstår jag. Hennes bemötande är helkasst dessutom. Men som sagt, graviditeten ska du inte behöva vara orolig för iaf. :)

Nä d e ja int.. d ha äntligen börja sjunka in nu. ska på ul på onsdag igen.. iom att ja ska få blodförtunnande så vill dom se före man börjar att allt e ok.. å ja sku börja i v6 så d betyder nästa vecka :D jeei då får sambon komma me å se första gången.. wiohoo.. började me spyandet imorse.. Som tur va höll d sj t en gång.. Så då se om d e lika imorron. Hoppas int.. Men e ju no bra tecken :P
  • Saima17
    Anonym (Nina) skrev 2018-05-24 18:03:13 följande:

Tänkte bara säga att jag tog ett nytt digitalt test i morse, och nu hade det slagit om till 3+!

va nice! låter bra d
  • Saima17
    Anonym (Nina) skrev 2018-05-24 19:35:59 följande:

Ja, hade nog ägglossning lite senare än jag trodde!

Använde ju inte monitorn denna gången, gick efter symptomen :)

Ja gjorde lika + gulkroppshormon.. d to sj me en gång
  • Saima17
    Milian03 skrev 2018-05-24 23:52:08 följande:

Intressant Nina och Saima att ni blev gravida när ni inte använde monitorn. Jag funderar på att släppa tester och sånt nästa gång. Och bara köra på varannan dag typ. Och bara slappna av. Kanske är det all press som gör att kroppen inte vill.

Får se först om det blir nåt denna gång. Är på äl+4, försök 5.

visst d kan ha lite att göra med att slappna av eftersom ja ändå aldrig gfick positiva tester. d håller ja me om men d som d berodde mest på i mitt fall var gulkroppshormonet. Ja hade för lite av det för att ägget sku vilja fästa. så vi sku ha kunna ligga på i flera månader till utan att d blivi nå.. Men pröva absolut avstå tester.
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-05-28 07:45:39 följande:

Sjukt nedstämd idag. För det första har jag börjat fokusera på att gå ner lite i vikt och leva hälsosammare. Har tränat 10 ggr på 14 dagar och ätit väldigt bra, men visst något unn har slunkit ner. Väger mig idag och det har inte hänt nånting! :( Så omotiverande!

Sen skulle jag (borde jag) haft positivt ältest senast igår men inte ens nu på morgonen är det positivt. Misstänker att jag inte har äl denna månaden. Blir så ledsen. :(

Måndag och allt. Känner redan att detta kommer bli en skitdag!

vet hur d känns. skit jobbit. men försök strunta i vågen å gå på måttband eller kläder ist d visar bättre. muskler väger ju mer.. vet att d e jobbit å höra men efter ja strunta i vågen så gick d bätter.

å sen me äl resten.. brukar du få positiva? tänk om d e som för mj annars.. Att du behöver en knuff me gulkroppshormon? d to sj samma mån för mj. sku äta 10 tabletter hann med 8.. å då gick ja ett stort + på stickan
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-05-28 10:04:26 följande:

Jag märker ju på kroppen att träningen har gett resultat. Byxorna sitter lösare, magen putar inte på morgonen och nyckelbenen har kommit fram. Men har så svårt att bortse från vågen. :/

Ja jag har ju fått positivt varje månad. Detta är första gången så antingen är äl ovanligt sen eller så har jag ingen denna månad. Vore första gången isf. Vad är eg syftet med gulkroppshormon? Förlänga lutealfasen eller stimulera äl? Jag har ganska kort lutealfas numera, det oroar mig lite ibland. Tror samtidigt inte den räknas som för kort, 11-12 dagar?

Man kan ha för lite av sitt eget progesteron (så hadd ja) , så då tar man extra gulkroppshormon som gör att livmoder slemhinnan e mer välkomnande för ett ägg att fastna. Ja hade ganska exakt 14 dagar mellan äl å mens å fick gulkroppshormon. d e värt ett försök. d to sj direkt efter 8 tabletter.. sku ja va du sku ja kolla upp d. för å va på säkra sidan..
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-05-28 11:32:32 följande:

Ja har det inte tagit sig innan sommarens slut så ska jag kolla upp det. Då har vi ändå försökt närmre ett år... även om inte alla gånger har varit lika aktiva.

ja eg sku vi å vänta t efter sommaren men ja kände att Nää ja vill int vänta så länge å tur va d.. För d sku int ha blivi nå utan tabletterna..
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-05-28 16:12:02 följande:

Äntligen! Nj fick jag glad gubbe på ältestet! :)

• Saima17

Åh va bra ligg på nu!!
  • Saima17

Åh va bra ligg på nu!!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!