• Saima17

Följas åt till ett plus!

Sommaren12 skrev 2018-04-20 13:46:13 följande:

Segstartat det är för dig! Jag hoppas såklart att det inte är mens alls som är på väg! ;)

Nja det är rätt kört. Min fertila period börjar samma dag som vi åker till Paris (reser alltså utan min sambo) och själva ägglossningen bör bli samma dag som vi ska resa hem. Men jag kommer inte hem förrän mitt i natten och sen ska jag upp och jobba dagen därpå så jo, det är nog rätt kört. :(

Alla mörka flytningar e borta än så länge idag.. Känner int nå tecken på mens.. Börjar lite lite tro att d kanske är för bra för å va sant..
  • Saima17
    Anonym (Nina) skrev 2018-04-21 20:29:39 följande:

Jag har inte testat varken idag eller igår...

Vet inte varför jag känner mig så oengagerad, även när det gäller sex.

Nu har jag fått ägglossningssymptom, så ska försöka få till det i kväll. Men det känns bara jobbigt och stressande, yngsta barnet sov jättesen middagssömn och lär vara vaken till midnatt minst. Plus att jag har mina stora barn här i helgen också.

Tänker att jag kanske undermedvetet inte vill ha fler barn? Men samtidigt så hoppas jag ju och känner efter varje månad, och blir besviken när graviditetstestet är negativt.

Och jag känner att det skulle vara en stor sorg om jag inte kan få fler barn.

Nu när jag funderar lite djupare så är det nog snarare så att jag är rädd för att jag inte kan bli gravid igen. Och därför vågar jag inte engagera mig...

Okej.. Ja ja håller på å blir knäpp nu ja.. Sku haft mens fredag.. Hade mensvärk måndag. Då kom en liten blödning.. Värken försvann.. Och ersattes me mörkare tunna flytningar.. Idag är alla flytningar borta.. Int ett spår.. Ja håller på så svettas som en kossa.. Svettasihjäl både dag å natt.. Utan att ens röra mj. Benen stasas av sockorna..pissnödig hela dagarna.. Fattar int för ja ha int bara lega still idag.. E alltså på äl +15 idag.. Har en cykel på 25 dagar.. Allt e som bortblåst å ingen mens..brukar allti känna mj stor å uppsvälld före mens.. Känner mj ovanligt smäcker å smidig.. Haha.. Ja förstår int..haft lite brännande stickande ilande känningar från äggstock mot livmodern idag. Men d e typ borta å..
  • Saima17
    Anonym (Nina) skrev 2018-04-21 22:23:43 följande:

Hmm... Har du tagit något gravidtest senaste tiden?

Oja.. 2 st idag.. Ett imorse å ett på em.. Ska ta imorron direkt ja vaknar å.. Väntar på att få + så ja får berätta åt sambon..
  • Saima17
    Migas skrev 2018-04-22 08:15:39 följande:

Har du någon gång tidigare fått ett positivt graviditetstest? Jag tänkte att om du aldrig fått ett positivt graviditetstest innan och sällan får positivt på ägglossningstest så kanske du är en av de som aldrig får positivt graviditetstest utan måste påvisa graviditeten med blodprov.

Nä d ha ja int.. Men ja tror nu att mensen kanske börjar idag..tyvärr.. To test imorse å d va neg.. Men måst se under dan..ha int svettas lika mkt inatt..
  • Saima17
    Migas skrev 2018-04-22 08:15:39 följande:

Har du någon gång tidigare fått ett positivt graviditetstest? Jag tänkte att om du aldrig fått ett positivt graviditetstest innan och sällan får positivt på ägglossningstest så kanske du är en av de som aldrig får positivt graviditetstest utan måste påvisa graviditeten med blodprov.

Nu kom mensen.. Me världens mensvärk och ryggvärk. Ha int haft ryggvärk sen ja typ 20.. Faaan va ont ja har..
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-04-22 20:09:32 följande:

Låter spännande detta! :) Det låter ju troligt att det skulle kunna va en nid och som Migas sa så kan tempen dippa tillfälligt när ägget fäster. Det har jag med läst någonstans. Håller tummarna hårt!Fy va trist! :( Vad segt och långdraget det verkar för din mens att komma igång. Men du, nu hittar vi något kul att fokusera på, njuter av livet som det är just nu och så nya tag igen sen. :)Hej och välkommen doldis! ;) 

Beklagar missfallet, låter utdraget och väldigt jobbigt. Jag har inte så mycket råd eller så att komma med. Ingenting behöver ju va fel. Det är inte så att för att man hade lätt första gången så har man det per automatik sedan. Men jag hoppas verkligen det tar sig snart. Och än verkar du ju inte behöva ge upp hoppet för denna gången! Hoppas att du får ett plus nu, annars får du gärna va med här och bolla tankar/känslor med oss. Kram

Igår va allt borta. Ja fattar int. Alla flytningar allt. ha aldrig vari så här konstigt förut. Tryckte in panadol å värmedyna på magen sen sov jag i 3h..nu börjar d komma tebax. Men d e va d e nu.. Tisdag får ja besked från ortoped.. Torsda kommer sambon hem.. Förlovningsfest på lördag.. (ska festa till d ordentligt.. Hoppeligen en sista gång) Äl runt 2.5..å 6.5 börjar ja me hormoner.. Hur går d för dej? Ikväll blir d färska jordgubbar å grädde
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-04-22 21:38:33 följande:

Se där! Du har mycket att se fram emot. Ja festa loss, vem vet när det blir näst? ;) Jag ser fram emot massa vin och cocktails i Paris nästa helg ;) Jag har med äl 2/5 eller 3/5. Vi håller tummarna för den gången då! Mmm jordgubbar!! :) Själv äter jag godis och dricker en GT haha. :)

Ja ja försöker.. Men den här mega värken gör sig påmind.. Ja nu kör vi riktit röj så man int vill se nå m alkohol på minimi 12 månader.. Haha.. Ja å sambon fundera ev på en förlovningsresa t Irland i slutet av maj om ja e sjukskriven då ännu. Få lite bebis boost ja ha tappat suget på godis.. Förstår int varför.. Å GT.. Nja men öl lr vin sen när värken e över
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-04-23 07:38:58 följande:

Gin & Tonic! :D

Det låter sunt och avslappnat! Har med funderat på att släppa detta med ältester. Men har lite svårt för det haha. Lycka till!

Ja har igång min monitor den här månaden men ja ska int testa.. Ja har den bara för å hålla lite koll på dagarna.. Dom irrar ju ihop sj så lätt när man bara e hemma..
  • Saima17
    Anonym (Nina) skrev 2018-04-23 01:50:17 följande:

Åh, älskar Irland! Blir så sugen på att resa dit igen!

Vad är GT?

Här är ägglossningstider, men struntar i test denna månad. Ska försöka sexa till det varannan dag de närmaste dagarna bara..

Ja tycker om å se ställen.. Men sist ja va å reste (2011) så fick ja grym ångest över att ha lagt så mkt pengar på d..Ja kände att ja int hadd fått nå konkret för pengarna. Visst va härligt där å då men när ja kom hem.. Då va ju allt borta.. Va då i tankar att köpa lgh så antar att d va d som spöka.. Nu e d kanske annat när ja har både hus å kar å hund.. Bara bebis kvar..
  • Saima17

ja nä men så klart får man 2 mess idag..ytterligare 2 fd arbetskompisar som e gravida..ja orkar int. ytterligare 2 st att avfölja..har snart fler ja avföljer på fb än ja följer..  e mer som att "kul för er..men vill tyvärr int umgås me er på ett tag" känner mj hemsk, men ja kan bara int va ärligt glad...  d tar så ont i hjärta när ja ser att alla dom som ha prata så fruktansvärt neg om bebisar så länge ja kan minnas..e dom som blir gravida före mj som ha tråna i ca 12 år.. hur gör man? har nån nå tips? hur orkar man?
    e rädd för hur ja ska reagera på lördag om nån nämner bebis/graviditet å jag druckit..kommer totalt bryta ihop.. ja e så nervös.

Svar på tråden Följas åt till ett plus!