• Saima17

Följas åt till ett plus!

ny182 skrev 2018-04-23 19:47:47 följande:
    Jag förstår precis jag har PCOS och nu försöker vi få barn igen och mina mediciner funkar inte så jag får ingen ägglossning. Alla får barn runtomkring och blir gravida och jag hatar dom just nu
    usch..d e så jävla hemskt!!!

så här starkt ha ja int reager förr..kroppen spela sånt spratt me mj den här mån..hade på vul stor ledande gulkropp..så gav ju hopp...å sen börja allt..trodd ja fick nid för en vecka sen.. flytningar me små blödningar..ända till torsdag.. sen va ALLT borta på fredagen..då ja skulle få mens..inget på freda inget på lörda..söndag smällde allt till..mensvärk från helvette..både mage och rygg. hemsk dag..å så får man dom messen..d knäckte mj totalt.. vet int hur ja ska våga dricka på lördag   vi har inget barn från förr..å längtar som galningar..ha gjort massa undersökningar..allt e bra..men d tar sj int..mitt hjärta e så sönder just nu. 
  • Saima17
    ny182 skrev 2018-04-23 21:34:54 följande:

Gått till en privat klinik? Det gjorde jag och fick hjälp direkt !

Jo ja ha gått.. D va där hon titta me vul.. Fick gulkroppshormon som ja ska ta cd 15-24...
  • Saima17
    Migas skrev 2018-04-24 05:09:35 följande:

Jobbigt att den kom, men samtidigt skönt att den kom nu om den ändå skulle komma så du slapp vänta ännu längre.

Jag förstår att det är jobbigt att folk runt omkring dig får barn före dig, men jag vet inte hur du ska göra för att inte överreagera när du druckit. Jag hoppas att ni får en trevlig fest och att det är lite avslappning kring bebisverkstan som behövs för att det ska ta sig.

Jag minns inte hur länge ni har försökt nu, men har sambon kollat upp sig så att ert problem inte ligger där? Inte meningen att vara taskig, men tänkte mest på det iom att du redan kollat dig.

Ja d e väl bara å vänja sj för känner på mj att d kommer va så ett bra tag till. Ja vet int va ja ska tro.

Jo vi ha båda kolla.. Han fick remiss samtidigt som ja gjorde alla blodprover. Vi ha försökt 7 månader nu..
  • Saima17

Ha fundera fram å tillbaka nu över natten.. Ja tänker ta en paus härifrån.. Får se när å om ja kommer tebax. Från å m ikväll så tar ja paus.

• Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-04-24 10:16:52 följande:

Jag tror jag håller på att bli galen på riktigt. Lås in mig någonstans! Inte ens när jag har mens kan jag låta bli att analysera tydligen, haha! :D Jag har inte blödit så mycket som jag brukar och har inte haft någon mensvärk. Inga klumpar heller som det brukar bli en del (ursäkta info). Jag brukar blöda i 7 dagar men nu efter tre dagar är det nästan slut, bara lite rosa flytningar. Hade inga funderingar alls på detta tills nu på morgonen då jag mått så kraftigt illa i några timmar att jag funderade på att gå hem från jobbet. Hade precis ringt sambon för att få skjuts hem när illamåendet plötsligt började avta. Jag mår i princip aldrig illa annars, bara om jag råkar vara bakfull typ (ytterst sällan). Jag har heller ingen erfarenhet av illamående vid graviditet för jag mådde inte ett uns illa förra gången jag var gravid. Pratade med mamma som sa direkt "Är du gravid?" och jag skrattade och sa att jag har mens. Då sa hon att det kanske bara är en genombrottsblödning. Ett ord jag aldrig hört förut, så har fått googla detta.

Nu är det inte så att jag på allvar tror att jag är gravid. Känns väldigt långsökt men sjääälvklart sätter hjärnan igång att analysera det omöjliga för att göra det mera möjligt. Jag har en rätt kort lutealfas och förra graviditeten plussade jag inte förrän efter bim och hade en nid på själva bim. Vad jag förstått är genombrottsblödning att ägget inte hann fästa innan slemhinnan börjar stötas ut, men att den fäst ändå? "Tänk om"... 

Blir så trött på mig själv. Klart jag ska hitta en helt ologisk förklaring när jag säkert helt enkelt BARA mådde illa för att man gör det ibland även om sällan. Känner ni igen er?! :)

Känner såååå igen mj..ja e gravid tills motsatsen e bevisa typ.. Ja vet ju eg att ja int.. Men försöker ändå hitta 'kryphål" skit jobbit
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-04-24 10:20:01 följande:

Åh jag förstår dig. :( Jag känner med ibland att skrivandet här ibland tar mer energi än det ger. Jag tog med en paus även om det bara blev en mikropaus ;) Hoppas du kommer tillbaka, men förstår om inte. Skulle du bli gravid kan du väl skicka ett dm? Skulle vara kul att veta. :) Kram och lycka till!

Ja d som tar hårdast nu e alla som blir å e gravida. D räcker me att ha minst 10 st i min vänkrets som e. Ja pallar int flera..ja e så inne på allt som e neg nu så d e hemskt. Vill int ens längre ha festen på lördag..ja vet att ja kommer få ta dom där blodproven i augusti för att d int ja blivi nå än då..
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-04-24 11:25:28 följande:

Jg förstår dig precis. Jag dras med den där förtvivlan också. Har varit väldigt nedstämd på sista tiden och min mamma tycker jag ska gå och prata med någon. Jag orkar inte heller höra om alla gravida, jag glädjs för deras skull samtidigt som avundsjukan är enorm och bryter ner mig. Men det är ännu långt till augusti, jag tror du kommer att vara gravid innan dess. Jag känner det liksom på mig bara. Men ta en paus härifrån om du behöver och försök hitta tillbaka till den där glädjen du hade inför lördag. 

Grejen e ju att d e endast 2 som vet att vi försöker..å dom har barn redan varav den ena e gravid nu.. Skit jobbit. Fick besked att d blir op av min axel.. Int så smart att va gravid då..
  • Saima17

Ny börjar ja min paus. Dags för fokus på fest, operation och egen bebisverkstad. Den 6.5 börjar hormonbehandlingen.. Återkommer kanske om hur d går eller gick me den. Lycka till alla.

• Saima17
    Fruadolfsson skrev 2018-05-01 08:56:40 följande:

Maken lämnade spermaprov i torsdags, han åkte helt själv till rmc och lämnade det. Så stolt över honom. Nu på morgonen öppnade han upp sig och berättade att han är jättenervös över provsvaret, och det förstår jag verkligen. Vi pratade om det och jag sa de att det finns ju hur många andra tillvägagångssätt om det skulle vara så att hans spermier inte fungerar, och han säger att han har svårt att se det framför sig att skaffa barn på annat sätt än från honom. Att jag kanske kan få barn men inte han. Så om vi skulle använda oss av donerad sperma så skulle han inte tycka att det var hans eget, likaså om vi skulle adoptera. Det känns som att väntan på provresultatet kommer bli lång.. speciellt för hans del.

Tittar in här fram å tebax i min paus..vi fick vänta 5 veckor på spermaprov svaret.. Så bered er på lång väntan.. Skit jobbi väntan.
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-05-03 09:40:04 följande:

Måste haft ägglossning inatt. När jag kommit hem igår vid midnatt så började det mola i magen och när jag gick upp i morse var det ganska starkt ömt i där nere. Satte mig snabbt på en stol och det gjorde så ont, kändes som jag satte mig på något. Så någon gång natten som var då... Finns ju inte en chans till sex innan kanske 22 ikväll när dottern sover. Tror ni det är kört?!  

Tror int d e kört.. Rekommenderas ju å ha sex ett dygn efter ägglossning å..
Svar på tråden Följas åt till ett plus!