kna1 skrev 2018-04-02 08:04:13 följande:
Enligt
Graviditetskollen.se så har det gjorts forskning och tester på ofrivilligt barnlösa där en del av gruppen äntligen kunde bli gravida när de tog munkpeppar. Så belägg finns det genom tester och forskning men exakt vad som händer i kroppen tror jag inte de kommit fram till? De står iaf inte. Jag hade också ägglossning varje månad, hade bara lite lång cykel, med munkpeppar fick jag ägglossning tidigare och fick supertydliga äl känningar, hade känt av det lite innan men med munkpeppar kände jag direkt när det var dags att mysa. Använde också äl stickor eftersom munkpepparn gjorde att min äl äntligen kom tidigare i cykeln. Så jag tror inte de har att göra med att man ska få tbx ägglossning elr något, sånna mediciner finns ju utan det är fertilitetshöjande. Sen om det banar väg för spermerierna, förstärker ägget elr vad det nu kan vara vet jag inte. Men munkpeppar är ju endast växttillskott/kryddbaserat och veganskt så det är väl samma princip som att man kommit på att man kan smörja in sig med aloe Vera om man bränt sig.
Det finns ju vanliga knep också, i samband med munkpeppar drack jag grapejuice varje morgon då jag hört att de kunde hjälpa. Där är det väl bara nyttigt och massa vitaminer, precis som kiwi ska ha bra effekt. Dessa saker har ju alltid bra effekt på kroppen oavsett om man vill bli gravid elr inte. Jag var ju väldigt mån om att få i mig massa bra vitaminer och mineraler, är nämligen inte så bra på att äta de annars. Nånting av detta hjälpte ju iaf ;D
var idag i stan och letade efter munkpeppar..fanns ingenstans..fick till slut svar att det får inte säljas på hälsokost affärer i Finland..då det klassas som läkemdel här. gick till apoteket..dom hade iiiiiiiiiingen aning om vad det var...förbanna..vet ju att munkpeppar getts till hanhundar när det är mkt löptikar i närheten..för att dämpa deras pilskhet..men får väl klara mj utan d nu då..å vänta på den 13/4 samt att försöka få nån rätsida med min arm..går hemma ännu väldigt sjuk
tar ner humör och lust något så enormt..