• Saima17

Följas åt till ett plus!

Sommaren12 skrev 2018-02-16 11:58:32 följande:

Tack snälla! Vet inte vad det är för pest jag åkt på. Ska ta allas råd att verkligen vila upp mig i helgen.Åh kära du jag känner igen känslan. Å så känner man sig vara dum sen som inbillade sig något. Men ge inte upp! KramFörstår paniken. :( Men ni har ett par dagar kvar. Ligg idag och sen så sent som möjligt innan han åker. Har du älsekret?

Ja vi har ju d men bara 2 dagar kvar att hinna testa maximalt på. Sen tar dagarna slut i monitorn å stickorna e slut. Ha lega i princip varje kväll utom 3 sen han kom hem. Jo har å ha haft äl flytningar. Helt genomskinliga sega hala..hoppas på imorron. Tar d alltid efter kl 10 på morron numer..hopps på imorron så vi får riktit mysig helg på hotellet.
  • Saima17

Fortfarande bara hög idag..hade svagt ont i höger sida inatt.. Men börja ge upp hoppet helt. Sku så villa gå på sambons linje att d kan va äl fast int monitorn vill visa...åh varför to ja test idag :( fan. Kommer hela kvällen va förstörd..Ja som vari på så bra humör. To int me morron urin..Utan nu senare. Faaan.

• Saima17
    Migas skrev 2018-02-18 09:45:20 följande:

Jag tänker lite med så att det troligtvis är en vecka kortare gången än vad senaste mensen säger. Det ska bli spännande att se på UL vad det säger sen, förra gången blev jag inte flyttad en dag ens, men det lär jag ju troligtvis bli denna gång om man räknar från senaste mensen  

Tack igen, det ska bli spännande och roligt att få gå igenom en graviditet igen  Tack så mycket  Stackare inget roligt att vara hemma och vara sjuk, men hoppas att jobbet gick bra   Hoppas att ni har fått till det tillräckligt många gånger nu när ni verkligen hade chansen  Nä men vad tråkigt, men har hört om folk som har fått ytterst svaga streck i en vecka innan de fått starka streck så ge inte upp innan mensen kommer för än finns chansen  

Hur har det gått, har du tagit något mer test?

Jo no ha vi fått till d men till ingen nytta alls känns d som.. Ha fortfarande int fått maximal. Imorron åker sambon på jobb :( ja hatar min kropp!!!!! Faaaan fan fan fan
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-02-18 17:05:17 följande:

Åh va tråkigt. :( känner så med dig. Men ni har iaf fått till det nu en del och det kan ju faktiskt räcka med tanke på att du har älsekret med. Håller alla tummar och tår att du får maximalt imorgon. Om det nu inte tar sig denna gång, hur ser det ut nästa vända han är hemma? Hade ni mysigt på hotellet?

Jag funderar på att boka in en weekend nästa gång jag har äl. Lättare att ligga då. :)

Ja börja räkna lite.. Å d va ju samma förra mån.. 6 dagar me hög.. 2 med maximal å en på sen...å d e 6 dagar imorron så tisdag borde va hög.. Men mina stickor e slut så hoppas ja får dom imorron så sambon kan komma me dom t jobbet före han åker iväg så att ja hinner få ta mitt test imorron. Så idag fick vi till d 3 ggr å så ska vi imorron före ja åker tidigt på jobb ha vi tänkt. Ha ifall att d int blir äl redan leta fram nr ja ska ringa för undersökning

Nja vi börja diskutera imorse eftet krogen om bebisverkstan och att ja tycker att livet e meningslöst om ja int kan få barn.. Så d sluta me att vi hadd ett stort bråk å ja grät så ögona blev som tennisbollar å han va ledsen å försök trösta mj.. Så d va mest jobbit.. Men före d hadd vi d bra..
  • Saima17

Ha int hunni få hem stickor.. Alltså inget test idag. Tog ett vanligt test.. Va svagare än nånsin idag. :( sambon åkte idag. E så sjukt ledsen å blir int bättre av att va ensam hemma första dan på 3 veckor :(

• Saima17

Fick telefontid imorgon till en barnmorska som ringer mig för att diskutera å börja undersökning. Är lättade men ändå helt jävla upp å ner å förstörd..vill samtidigt ha imorron nu så ja får veta.. Ha int hunnit säga nå åt sambon än..

• Saima17

Happ då e d svart på vitt.. Ingen äl denna månad heller.. Kan d snälla va onsdag nu.. Jobbig vecka denna vecka när kollegan går överlycklig å hög gravid å krusar magen å ja int ens kan släpp ifrån mj ett ynka ägg..

• Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-02-23 17:25:32 följande:

Stor kram på dig! <3

Tack <3

Alla bara säger åt mj att snart får no ni å er bebis.. Ja känner att ja e int säker på d före ja har d svart på vitt.. Å d e int konstigt att man mår dåligt å e ledsen när ca 10 st runt en är gravida ja blir så trött.. Pms e jobbit.. Men hormonerna som är berg och dalbana när man int har äl..är 1000 ggr värre. Fan. onsdag nu tack. Träff m bm då. Hoppas få kur på direkt.
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-02-24 16:53:34 följande:

Känner mig smått bekymrad över min ägglossning. Så länge jag kan minnas har jag haft molande dagen för äl och sen känt det rätt smärtsamt när det släpper. Har ju varit kanon att på så vis veta vilken tid man har att röra sig med.

Men senaste tre omgångarna har det känts mindre och mindre. Första gången hade jag skapligt ont under några timmar vilket gjorde mig osäker, nästa gång hade jag bara molet och ingen tydlig nu-släppte-det-smärta och nu senast kände jag knappt nånting öht. Äl-flytningar och positiva ältester har jag haft alla gånger. Men tänk om jag inte ägglossar längre? :/

Hade kunnat tänka mig att tempa, som jag förstått det så vet man då om ägget faktiskt släpper. Men bebisverkstaden här är ett känsligt kapitel och jag vill inte skylta med tester och sånt för sambon. Rädd att han ska få kalla fötter igen då.

usch..vet hur d känns..vart helt tom när d blev svart på vitt ingen äl här heller..suck..1 av 4 månader som ja kanske haft äl. hadd ingen värk då heller så d e int ens säkert ja hadd då. kolla upp d.. gör d hellre för tidit än för sent. ja e så rädd att d ska komma typ nå enodometrios, pcos eller cystor lr nå missbildning som svar på onsdag.. var på middag idag till min sambos (han va int me) kusin och hans mammas kusiner å syskon massa folk. när vi sitter runt bordet ja, hans mamma å syster å syster dotter. då kläcker min sambos systerdotter: mamma, ja vill ha en bebiskusin.. kan int X få en snart??? å alla tittar på mj jätte nyfikna å hans mamma tycker: jaaa d e X på tur nu.. sku no behöv va..
    alltså ja fick så ont i hjärtat...ja hade tänkt i mitt huve före vi for. kommer bebis upp på tal så ska ja säga: det är inte alla som kan få heller.. men ja kunna int.. ja blev helt stel å bara skratta å flina nervöst å försökte tryck tebax tårarna...
    önskade ja sku kunna säga att: "jo d e no på gå gång.." men d får man no bara drömma om..
  • Saima17
    Meej skrev 2018-02-25 06:49:05 följande:

Sådana situationer är ju så klart jättejobbiga.. Känner med dig! Men jag vill bara tillägga i din rädsla att en sådan diagnos inte behöver betyda att det på något sätt är kört. Jag fick höra att mina äggstockar var ?skolboksexempel? på pcos-äggstockar när jag gjorde vul och behandlingarna fungerade inte alls. Fick inte äl och hade cykler på 90 dagar. Men plötsligt fungerade kroppen en månad och jag blev gravid. Nu har jag två fantastiska ungar! Känns ju så klart bara evighetslångt innan det fungerar.. Men när du minst anar kan det ske!

Jo visserligen men ja förstår int.. Ja har int långa cykler, 25 dagar.. Nog korta blödningar, 3-4 dagar. Oftast ingen mensvärk. Ingen värk annars..ja har ju liksom inget tecken på att nåt sku va fel. Förstå mj rätt att d sku ju va lättare att söka vård om man typ sku ha ont lr så.. Alltså en konkret sak som gör att man vet att nå e jätte fel. Visst ha ja vari rätt iom att ja har Chrons men den ha int vari aktiv sen ja gjorde en stor op 2009. Dom ha allti sagt att allt ser bra ut när dom ha gjort ul å kolla när dom la in å to ut spiralen.. Ja förstår helt enkelt int å ja kan int säg må åt hans mamma heller för då vet snart hela byn om d. så kan ju int säga ifrån heller..
Svar på tråden Följas åt till ett plus!