Sommaren12 skrev 2018-02-24 16:53:34 följande:
Känner mig smått bekymrad över min ägglossning. Så länge jag kan minnas har jag haft molande dagen för äl och sen känt det rätt smärtsamt när det släpper. Har ju varit kanon att på så vis veta vilken tid man har att röra sig med.
Men senaste tre omgångarna har det känts mindre och mindre. Första gången hade jag skapligt ont under några timmar vilket gjorde mig osäker, nästa gång hade jag bara molet och ingen tydlig nu-släppte-det-smärta och nu senast kände jag knappt nånting öht. Äl-flytningar och positiva ältester har jag haft alla gånger. Men tänk om jag inte ägglossar längre? :/
Hade kunnat tänka mig att tempa, som jag förstått det så vet man då om ägget faktiskt släpper. Men bebisverkstaden här är ett känsligt kapitel och jag vill inte skylta med tester och sånt för sambon. Rädd att han ska få kalla fötter igen då.
usch..vet hur d känns..vart helt tom när d blev svart på vitt ingen äl här heller..suck..1 av 4 månader som ja kanske haft äl. hadd ingen värk då heller så d e int ens säkert ja hadd då. kolla upp d.. gör d hellre för tidit än för sent. ja e så rädd att d ska komma typ nå enodometrios, pcos eller cystor lr nå missbildning som svar på onsdag.. var på middag idag till min sambos (han va int me) kusin och hans mammas kusiner å syskon massa folk. när vi sitter runt bordet ja, hans mamma å syster å syster dotter. då kläcker min sambos systerdotter: mamma, ja vill ha en bebiskusin.. kan int X få en snart??? å alla tittar på mj jätte nyfikna å hans mamma tycker: jaaa d e X på tur nu.. sku no behöv va..
alltså ja fick så ont i hjärtat...ja hade tänkt i mitt huve före vi for. kommer bebis upp på tal så ska ja säga: det är inte alla som kan få heller.. men ja kunna int.. ja blev helt stel å bara skratta å flina nervöst å försökte tryck tebax tårarna...
önskade ja sku kunna säga att: "jo d e no på gå gång.." men d får man no bara drömma om..