• Saima17

Följas åt till ett plus!

Nu börjar oron krypa på mig.. Ännu inget positivt ältest denna mån.. Är meningen att d ska va äl på torsdag.. Fortfarande låg.. Ingen hög stegring.. Senast hade ja 6 dagar hög innan maximal. Sku va just typiskt att d int e nån äl den här mån när sambon tagit ledigt. Ja kommer bryta ihop fullständigt om d e så. Ha gjort allt åt rätt håll för att d ska funka nu. Ha ställt om min kost t en hälsosam kost.. Fan säger ja bara. E så nere idag nu

• Saima17
    Anonym (Nina) skrev 2018-02-12 09:15:10 följande:

Förstår hur du känner, men inte upp ännu! Den kan ju faktiskt hoppa över hög och gå direkt från låg till maximal dessutom.

Ja d sku ju va ett under då.. Blir ju int bättre av att sambon int förstår..han sku ju kunna stötta lite mer men han tycker han kan int gör nå åt d..
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-02-12 17:11:52 följande:

Saima du brukar ju ha ägglossning typ knappt en vecka innan mig och jag kommer att ha äl på måndag antagligen så iom att vi båda har rätt så regelbundna cykler så BORDE du ju ha äl om ett par dagar. Ge inte upp!

När åker sambon ut igen?

Hm ja borde ha äl torsda.. Men ja :( vi får väl se. Hoppas den går direkt t maximal.

Han sticket 19onde..
  • Saima17

Äntligen fick man komma till en läkare som var villig UTAN orsak eller förklaring från min sida till varför ja vill ta sköldkörtelprov. Får svaret senare idag.. Vet int om ja ska hoppas att d e nå att d e därför ja ha haft utebliven äl eller att d int ska va nå å att d kan va nå annat som orsakar d ist. Ska ta äl test efter kl 10 idag å se om d visar högre idag. Hadd riktit genomskinligt seg klibbig hal flytning imorse..hoppas d e på gång nu..

• Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-02-12 17:11:52 följande:

Saima du brukar ju ha ägglossning typ knappt en vecka innan mig och jag kommer att ha äl på måndag antagligen så iom att vi båda har rätt så regelbundna cykler så BORDE du ju ha äl om ett par dagar. Ge inte upp!

När åker sambon ut igen?

Hög idag!!!!!
  • Saima17
    Migas skrev 2018-02-14 11:04:28 följande:

Härligt, hoppas på bättre tur denna gång.

Själv väntar man på att se om jag är gravid denna cykel eller om kroppen bara bestämde sig för att det var dags för en lång cykel igen. Det börjar kännas lite segt att du och andra är inne på er andra äl och jag fortfarande bara går och väntar, men snart så hoppas jag att denna långa väntan är över.

Ja d hoppas ja å. Nu ska d liggas så d heter duga!

Förstår att d suger. Hade 5 dagar längre cykler förr me prevmedel. Nu e dom kortare.
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-02-14 11:47:02 följande:

JÄÄÄJ!! Då har ni ju goda chanser denna gång! :) Kan ju va att monitorn visade hög så länge innan maximal senast för att det va första gången du använde den? Nu kanske den är lite mer specifik så att maximal kommer snabbare? Du borde ju ha äl innan mig iaf som har på måndag. Kul! Hoppas ni får till en knodd nu, pippa på hej å hå! ;D

Ang läkarbesöket. Jag förstår att man vill ha en förklaring till saker men jag skulle inte hoppas på dåliga sköldkörtelvärden, det kan va grymt jäkla jobbigt att leva med. Tog de några andra prover än bara sköldkörtel?Jag tycker med att jag ser nåt väldigt svagt! :) Det är ju dock sååå himla vanligt med spök på de där men du har ju ändå lite tid kvar till bim så kan ju även va början på ett plus. Hoppas!!Tänkte på dig idag! Kom på att du ju varit på intervju. Men kul, grattis! :) Kunde de matcha lön och sa du att du är gravid? Jo jag har varit på en andra intervju men inte hört något än, det skulle ta ett tag sa hon. Men jag är lika osäker som innan. Lutar mot att tacka nej om jag blir erbjuden.

Hur mår du?!Fasen så drygt! :( Hoppas det är ett jäkla sent plus eller att mensen bara kommer nu då så du kan ladda om.

Ja imorron e dag 12 så d borde va maximal då..hoppeligen. Oj va d ska liggas nu. Tänkt vi sku försöka hinna få till d innan svärfar kom över idag å spika tak men d blev int.. Men ikväll sen. E även hemma imorron från jobb. E flunsig..kallsvettig men ingen feber.

Förstår int va som sku va fel annars om int sköldkörteln iom att ja sover nästans 10h per natt å e helt slut ändå.. Varav 2-3h e i soffan typ 8tiden på kvällarna. Å har grymt svårt att komma ner i vikt. Måst träna superhårt och absolut inget fusk me mat what so ever..
  • Saima17
    Migas skrev 2018-02-14 13:43:27 följande:

Tog ett test nyss och väntan är över. Nu är jag bara chockad och fattar ingenting istället.

Va kul! Grattis :)
  • Saima17
    Migas skrev 2018-02-15 05:00:34 följande:

Tack så mycket Jo, det är roligt och spännande men samtidigt lite nervöst då jag tidigare haft ett tidigt missfall.

Jag hoppas att det tar sig för dig denna månad nu när ni har bättre förutsättningar än förra då mannen är hemma mer  Tack Jo, det är kul men har nog inte riktigt fattat det riktigt än, tar nog ett tag och smälta när det gick mycket snabbare än jag trott. Nä precis, det vart ju bra att testa igår i alla fall, trots den stora risken med att få ett negativt test då cykeln var så oregelbunden. Tack så mycket  Tack :) 

Jo det hade nog jag med, med tanke på alla undermedvetna tankar men jag vågade nog inte riktigt tro på att jag skulle få positivt iaf så var riktigt inställd på att det skulle vara negativt. Så snacka om chockade jag blev ner det var helt positivt istället. hehe. 

Tog ett digitalt idag för att försöka få ett hum om veckorna och den sa "gravid 2 - 3", så känns inte riktigt som jag hade en 28 dagars cykel denna gång heller då senaste mensen var 6 januari. Eller tänker jag fel på veckorna? 

Hoppas att du får ett fint plus på lördag och med med tanke på att du hade samma symptom som mig så låter det ju positivt iaf.  Tack tack Jag hade nog undermedvetet bestämt mig redan innan jag gick upp för att testa, för att annars så hade jag nog inte väntat med att kissa (eller äta eller dricka något) till strax efter nio (trots att jag gick upp halv åtta) bara för att jag missade att testa vid 4:30.  Så det handlade nog snarare om att våga göra testet än att bestämma sig för att göra det för min del. 

Jo det blev en fin present, jag berättade dock för honom på telefon innan han kom hem för att jag ville berätta för honom innan jag publicerade något här och för att jag ville att han skulle köpa med ett digitalt test så jag skulle få lite koll på veckorna  

Det digitala visade "2 - 3 veckor", men om man utgår från senaste mensen så borde det nästan visa 3+ (från den 6 januari), så det borde betyda att jag inte hade en 28 dagars cykel iaf?  

Vi passade på att njuta med en film och en lugn kväll då båda skulle upp tidigt  nu på morgonen så får bli något firande i helgen istället kanske :- )Tack tack jaså?, det verkar som det kanske var mer uppenbart för att alla utom mig själv som inte riktigt vågade tro på att det var graviditetssymptom och inte symptom på att mensen var på gång  

Jo, det var ju en liten chansning som gick hem, men tanke på cykelns oregelbundenhet.  

Hoppas att det är din tur denna gång  

Ja ja hoppas.. Fortfarande hög idag..ska på jobb imorron. Ha varit hemma å sjuk nu 3 dar.. Men man får ju hoppas vi får till d imorron då bara. Å på lördag. Ska ev lyxa till d å bo på hotell eftet ute kväll på lördag. Så då finns d inget annat som kan störa.
  • Saima17

Fortfarande bara på hög här.. 2 dagar kvar att testa.. Faaan d bådar int gott d här blir ledsen om d int blir äl den här gången å. Då känns allt så bortkastat. Äl test och sambons ledighet... Faaaan!!!

Svar på tråden Följas åt till ett plus!