Migas skrev 2018-02-15 05:00:34 följande:
Tack så mycket Jo, det är roligt och spännande men samtidigt lite nervöst då jag tidigare haft ett tidigt missfall.
Jag hoppas att det tar sig för dig denna månad nu när ni har bättre förutsättningar än förra då mannen är hemma mer Tack Jo, det är kul men har nog inte riktigt fattat det riktigt än, tar nog ett tag och smälta när det gick mycket snabbare än jag trott. Nä precis, det vart ju bra att testa igår i alla fall, trots den stora risken med att få ett negativt test då cykeln var så oregelbunden. Tack så mycket Tack :)
Jo det hade nog jag med, med tanke på alla undermedvetna tankar men jag vågade nog inte riktigt tro på att jag skulle få positivt iaf så var riktigt inställd på att det skulle vara negativt. Så snacka om chockade jag blev ner det var helt positivt istället. hehe.
Tog ett digitalt idag för att försöka få ett hum om veckorna och den sa "gravid 2 - 3", så känns inte riktigt som jag hade en 28 dagars cykel denna gång heller då senaste mensen var 6 januari. Eller tänker jag fel på veckorna?
Hoppas att du får ett fint plus på lördag och med med tanke på att du hade samma symptom som mig så låter det ju positivt iaf. Tack tack Jag hade nog undermedvetet bestämt mig redan innan jag gick upp för att testa, för att annars så hade jag nog inte väntat med att kissa (eller äta eller dricka något) till strax efter nio (trots att jag gick upp halv åtta) bara för att jag missade att testa vid 4:30. Så det handlade nog snarare om att våga göra testet än att bestämma sig för att göra det för min del.
Jo det blev en fin present, jag berättade dock för honom på telefon innan han kom hem för att jag ville berätta för honom innan jag publicerade något här och för att jag ville att han skulle köpa med ett digitalt test så jag skulle få lite koll på veckorna
Det digitala visade "2 - 3 veckor", men om man utgår från senaste mensen så borde det nästan visa 3+ (från den 6 januari), så det borde betyda att jag inte hade en 28 dagars cykel iaf?
Vi passade på att njuta med en film och en lugn kväll då båda skulle upp tidigt nu på morgonen så får bli något firande i helgen istället kanske :- )Tack tack jaså?, det verkar som det kanske var mer uppenbart för att alla utom mig själv som inte riktigt vågade tro på att det var graviditetssymptom och inte symptom på att mensen var på gång
Jo, det var ju en liten chansning som gick hem, men tanke på cykelns oregelbundenhet.
Hoppas att det är din tur denna gång
Ja ja hoppas.. Fortfarande hög idag..ska på jobb imorron. Ha varit hemma å sjuk nu 3 dar.. Men man får ju hoppas vi får till d imorron då bara. Å på lördag. Ska ev lyxa till d å bo på hotell eftet ute kväll på lördag. Så då finns d inget annat som kan störa.