• YaseminL

Följas åt till ett plus!

Anonym (Nina) skrev 2018-03-10 21:14:46 följande:

Men stackare, vad jobbigt!

Jag har också en depression i grunden, och äter låg dos antidepressiva sen många år tillbaka. Har även gjort det under två graviditeter och amning.

Tack för att du håller tummarna!

Hoppas att du mår bättre snart och är redo att ta nya tag! Om det inte blivit något denna gången. Klokt att vänta lite om man känner att man inte mår bra.

Många kramar till dig!

Tack för att du berättar, får mig att känna mig mindre ensam.

jobbigt bara när alla runtomkring blir gravida. Min och min sambos två gemensamma vänner ( 2 par ) berättade nyligen att dom väntar bebis och häromdagen var vi på dop för en av våra vänners barn.

Hoppas såklart att det tagit sig denna gången ( äl+ 8 idag) men om inte så får vi nog vänta ett tag.

Kram <3
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2018-03-12 17:51:36 följande:
    Det håller vi tummarna för!

Har du några symptom?

Jag har molvärk och lite illamående, men det känns precis som det brukar göra innan mensen.
    Jag känner absolut ingenting.. Förra månaden hade jag jättepms (mensvärk/molvärk, illamående, trött, lättirriterad..osvosv) men denna månaden har jag inte ens pms haha.. Får lite dragningar i vänster äggstock då och då men vet inte om det är för att jag verkligen känner efter emellanåt eller om det verkligen känns. 
    Hur har du känt i början av dina andra graviditeter? 
    Kram <3 
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2018-03-13 13:07:37 följande:
    Jag har inte känt något förutom molvärk och känslighet för lukter/smaker före bim mina andra graviditeter. Andra symptom har kommit först senare.
    Dåså!! Då kanske det växer en liten plutt i din mage  
    Idag är jag på ÄL+10/ BIM-4. I vanliga fall är min lutealfas 11 dagar men läste att B-vitamin kunde förlänga lutealfasen så har knaprat det hela denna cykeln och min mens är beräknad till på lördag alltså om 4 dagar!!! Helt galet att lite b-vitamin kunde ha en sådan effekt. 
    Känner fortfarande ingenting och ingen PMS i närheten. Ska se om jag vågar ta och köpa ett test imorgon eller om jag väntar och testa tills på fredag då jag tar helg. 
    När är din mens beräknad till?
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2018-03-13 18:59:33 följande:
    Kanske, men har en känsla av att det inte är nåt..

Har i alla fall köpt ett RFSU testa tidigt, som jag tänkte ta i morgon.

Min mens är beräknad till 15/3.

Jag tar också b-vitaminer :)

Brukar du ha pms?
    Samma här  
    Åh!! Du får uppdatera Är så nyfiken!! 
    Då är du två dagar före mig. 
    Ja, brukar få jätteont i brösten, mensvärk över en vecka innan mens, inte jätteroligt humör osvosv.. Haha 
    Brukar du ha pms?
  • YaseminL
    öland88 skrev 2018-03-13 19:13:10 följande:

va konstigt att bilden inte syns. 

detta kort är från i morse

och detta är ifrån nu ikväll.. Detta gav utslag direkt. 

Jag tror att jag skulle haft mensen igår men den är oregelbunden och min app på mobilen försvann när jag nollställde mobilen. 

Ser positivt ut!! Vågar mig på ett grattis Jag har aldrig fått ett andra streck ens och med tanke på att du fått två test med två streck säger en hel del
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2018-03-14 12:48:29 följande:

Här var testet negativt tyvärr :(

Tappa inte hoppet! Sålänge inte mensen kommer så!! <3
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2018-03-14 17:32:27 följande:

Nu har mensen dragit igång, cykeln var bara 26 dagar denna gång.

Nu blir det att testa fertilitetsmonitorn som ligger här hemma och väntar!

Och hoppas på bättre tur nästa månad!

Usch Men nu slösades det iallafall inte pengar på fertilitetsmonitorn i onödan haha, får se det positiva i det hela! Men bättre lycka nästa gång <3 
    Jag känner fortfarande inte av någon mens och ingen PMS i sikte inte så kom precis hem från jobb och köpte med mig ett graviditetstest från CB med veckoindikator. Vågar inte testa idag när jag inte har morgonurin så får testa imorgonbitti! 
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2018-03-14 18:17:53 följande:
    Ja, jag tänkte också så! Hade ju varit lite snopet kanske :)

Å vad spännande! Nu håller jag tummarna för att du får positivt i morgon! Du måste uppdatera här sen :)
    Bra att vi kan vara positiva trots omständigheterna  

Ja jag med!!! Hoppas inte att det är för tidigt för att testa bara. BIM-2/ ÄL+12 imorgon. Borde väl inte vara för tidigt? 

Klart jag gör. Du är den första. som får veta oavsett positivt eller negativt!!
  • YaseminL

Tjejer jag skakar haha.. jag är gravid!!!!
    Min sambo åkte precis till jobb. Jag börjar inte förrän om 3 timmar och precis när han åkte sprang jag in på toa för att testa.

Svar på tråden Följas åt till ett plus!