• YaseminL

Följas åt till ett plus!

Let it Rain skrev 2019-06-17 10:34:44 följande:
    Är bara på ÄL+9 idag och har aldrig plussat så tidigt nån gång, brukar få vänta i ytterligare 2-3 dgr. Känns onödigt att testa redan nu. Men det kan ju vara mensen också, men då är min lutealfas numera på 8 dagar vilket inte är helt optimalt. Dock inte helt otroligt om det vore så pga min ålder. Blöder iaf ännu...
    Hm, 8 dagar är en väldigt kort lutealfas. Min lutealfas innan graviditeten var dock bara på 11-12 dagar. Kan ju vara ett tidigt missfall också om du börjat blöda så tidigt. 
  • YaseminL
    Isathe skrev 2019-06-18 10:55:50 följande:

Fick min mens i söndags. Så någon dag tidigare och blöder så mkt mer än jag brukar. Men bara på de igen vid nästa ägglossning.

Håller tummarna för er alla

Åh vad tråkigt jag fick aldrig tillbaka min mens efter förlossningen ( 7 månader sen nu ) så började med primolut-nor som kan sätta igång kroppen då den ger en s.k ?pillermens?. Så nu har jag min första ?mens? sen innan graviditeten. Världens fjuttigaste blödning dock haha. Så om kroppen fattat och satt igång så har jag ägglossning i slutet av månaden. Hoppas så!! Inte alls sugen på att mysa dock haha. Amningen gör mig tråkigt nog extremt osugen!

Håller tummarna för oss båda
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2019-06-19 01:35:40 följande:

Nej, det var inte anledningen till kejsarsnittet, utan det upptäcktes först under operationen att min livmoder är defekt, och att jag inte bör genomgå en graviditet till..

Vad härligt att du mår så bra nu! Är glad för din skull!

Ja, jag har tagit upp både min läkar och psykologkontakt nu, så jag hoppas må bättre snart :)

Oj! Så lite man egentligen vet om sin kropp.. man bara förväntar sig att den ska fungera!

Så skönt att det är på rätt håll för dig iallafall. Jag trodde aldrig att jag skulle få må bra igen och det är väl ganska vanliga känslor. Men det vänder! Ha hopp bara. Kram
  • YaseminL
    Anonym (L) skrev 2019-06-23 16:16:03 följande:

Hej alla! Tänkte höra vad ni tror.... hade positivt äl-test i måndags (17/6) NC satte ut äl som i tisdags (18/6) och idag hade jag som en ljusrosa flytning, lite i trosorna men mest på pappret. Tror ni att det kan vara en nidblödning eller är det mensen som är på G?

Att tillägga så har jag en oregelbunden cykel (allt från 37 dagar till 65) och har inte alltid ÄL.

Hej! Hur lång brukar din lutealfas vara? ( mellan äl och mens)

Jag hade ingen nidblödning när jag blev gravid utan alla mina pmsbesvär försvann såsom mensvärk, dåligt humör och ont i bröstvårtorna. Brukar du få en blödning så tätt intill ägglossningen - alltså redan 6-7 dagar efter äl? Låter mer troligt som en nidblödning då i mina öron.
  • YaseminL
    Linnlind skrev 2019-06-23 18:38:52 följande:

Vad kul jag är gärna med i den här gruppen! Försökt få barn sedam december, jag är 26 och min sambo 24 år gammal. Vi har inte försökt stemhårt men myst tilö det extra när jag tror att jag har ägglossning, har oregelbundem så inte så lätt ändå. Nu har jag köpt ägglossnings test och testade igår, var väldigt stark tycker jag, sen testade jag idag och då var den svagare. Vad tror ni om dethär testet?

Tycker absolut att testet var positivt!
  • YaseminL
    Let it Rain skrev 2019-06-26 22:49:36 följande:

Jag fick ett plus idag. Blöder dock sedan 11 dagar tillbaka, så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Har inga missfall i bagaget så har inget att jämföra med.

så kul, grattis! Vissa blöder ju i början av graviditeten. Och även fast du inte gjort det under tidigare graviditeter kan du göra det under denna. Håller tummarna att plusset blir starkare jag väntar med spänning på om jag får ägglossning av pillermense. Är på cd12 idag och hittills bara runda ringar på cb äl digitala test men har börjat få lite älflytningar. Så spännande det här. Hoppas så att jag får ägglossning!
  • YaseminL

Då var det min tur att få ägglossning igen efter förlossningen. Testade på primolut-nor för att sätta igång kroppen igen och visst funkade det. Fick pillermens för nån vecka sen och idag en blinkande smiley på clearblues digitala Advance ägglossningstest. 7 månader sedan förlossningen och bebisverkstan för bebis nummer 2 startade igår. Både igår och idag har vi myst och förhoppningsvis är det en fast smiley på ältestet imorgon och då äl inom 2 dygn så ska försöka mysa både imorgon och övermorgon med. Håll tummarna för oss! Så spännande allt. Med sonen plussade vi efter första försöket och önskar så att det går fort denna gången med. Håll tummarna för oss!  

• YaseminL
    ankmamma skrev 2019-06-30 19:43:09 följande:

Åh va spännande! vi gör också första syskonförsöken denna månad och vår dotter blev 9 månader på midsommarafton. Fick tillbaka mensen i början av maj och cykeln är såååå oregelbunden. Är just nu på cykeldag 29 och hade nästan gett upp hoppet om ägglossning denna månad men igår var det i princip positivt äl-test. Hade också jättemycket molvärk igår och förrgår och en temphöjning idag så förmodligen äl igår. Vi fick till det natten mellan fre-lör så om det stämmer blev det perfekt tajming ;) Hoppas vi kan få till det igen ikväll för att gardera oss lite!

Lycka till så får vi uppdatera varann sen :D

Såg precis ditt svar! Hur går det?! Tyvärr verkar det vara falskt alarm för oss. Fortfarande blinkande smiley på ältestet och ingen stegring på vanliga älstickor.. så besviken! Har sån mensvärk och även haft älflytningar men verkar inte vara någon ägglossning på g trots alla symtom + blinkande smiley. Brukade alltid ha 28 dagars cykel innan graviditeten med sonen och äl på samma dag varje cykel och även mensen men är nu på CD20 och ingen ägglossning i sikte. Vi började mysa så fort vi fick blinkande smiley vilket var för 7 dagar sen.. börjat tempa iförrigår men får nästan aldrig mellan 6-8 timmars sömn utan att vakna nån minut hit och dit så känns inte helt optimalt egentligen för mig att tempa. Håller tummarna för er!! Så avis på alla vars kroppar kommit igång av sig själva. Jag ammar fortfarande sonen dock inte helamning nu då han är 7 månader men ammar en del fortfarande så antar att det är boven i det hela. Blir ändå ca. 3 gånger Per dag samt under natten. Känns som att ägget väntar på att släppa men att hormonerna av amningen håller fast ägget.. ja du hör - är SÅ besviken på mon kropp. Men uppdatera mig gärna hur det går för er!! Nyfiken!!! Kram
  • YaseminL
    ankmamma skrev 2019-07-04 23:30:28 följande:

Men va störande! Jag hade äl-flytningar i två veckor denna gång! och i söndags kom temphöjningen så jag har troligtvis äl i lördags på cykeldag 30-32, det är typ så lång hela min cykel brukar vara x)

Min temp är fortfarande hög och jag ska ta ett test på söndag eller måndag om inte mensen kommit än ;) är så nervös för vi fick till det så bra denna gång :D

Jag vaknar också en hel del på nätterna men det verkar funka bra att tempa ändå! Försöker bara att tempa ungefär samma tid varje morgon :)

Som du ser kan man ju tydligt se när temphöjningen kom :D

Åh håller tummarna för er! Låter ju verkligen positivt med en hög temp fortfarande! Håll mig uppdaterad

Bara tempat i 4 dagar hittills men än går kurvan neråt bara. Får se vad som händer imorgon. Fortfarande bara blinkande smiley.. zzz..

• YaseminL
    ankmamma skrev 2019-07-05 08:26:17 följande:

Idag gick den upp ytterligare ett hack, håller tummarna!!

Åh men tempen brukar ju gå ner precis före äl så det är ju positivt!! :D

min mens kom tillbaka 3 månader efter att jag slutade amma helt, har haft mens två gånger hittills och dottern blir 10 månader om ett par veckor :)

Åh!! Vilken dag är du på nu då? Äl+?

Idag fick jag fast smiley och en ökning på natural cycles. SÅ lycklig! Så nu har vi myst imorse. Senast var i tisdags. Ska försöka mysa ikväll eller imorgon igen. Äntligen!

Svar på tråden Följas åt till ett plus!