• YaseminL

Följas åt till ett plus!

ankmamma skrev 2019-07-05 22:40:10 följande:

Blir väl äl+5-6 idag tror jag! Är bortrest över helgen vilket är väldigt skönt för annars hade jag nog varit hemma och testat ihjäl mig! ska ta test på måndag morgon tänkte jag om inte mensen kommit ;)

Men härligt!! :D kör hårt!! ;)

Knäpp fråga men hur mycket myste ni under äl? Vi har fått till fredag, lördag, söndag, tisdag, idag och tänkte imorgon med! Förhoppningsvis räcker det. Hade stegring på ältestet inatt och har ingen aning om när jag kommer ha ägglossning. Håller tummarna för oss båda!! Hoppas att detta räcker. Är så besviken att vi inte låg igår men trodde absolut inte att äl var på g.
  • YaseminL
    ankmamma skrev 2019-07-07 19:27:59 följande:

Hade troligtvis äl förra lördagen och vi fick till det natten mellan fre/lör! Så tajmingen var bra trots att vi inte fick till det flera dagar i sträck ;) jag trodde inte heller att äl var på G så därför fick vi inte till det flera dagar innan :)

Hur har det gått för dig? :D

Åh! Över en vecka sen nu ju! Testdag snart! När tänker du testa ( om du ska testa eller vänta på mens/ bim )? Ska ju räcka med dom dagarna ni fick till! Och förhoppningsvis räckte det och allt klickade!! Hade ägglossning igår ( äl testet blev negativt och tempen steg imorse ). Vi låg, 2, 5,6 och idag den 7. Så vi missade den 3,4 men det var för att jag inte alls trodde att äl var påvög då jag haft blinkande smiley i någon dag.. men hade ju äl igår så det borde räcka med dom dagarna nu som vi myst. Äl+1 idag. Hur ska man orka vänt?! Brukar ha 11 dagars lutealfas så tänkte testa på söndag nästa vecka eller måndagen därpå.
  • YaseminL
    ankmamma skrev 2019-07-07 21:49:50 följande:

Tänkte ta ett tidigt test imorgon bitti ;) jag hoppas också på det!

Håller tummarna för er!! :D uppdatera gärna när du testat!

Och jag för er! Du måste uppdatera det första du gör imorgonbitti! så nyfiken!
  • YaseminL

J

ankmamma skrev 2019-07-09 07:26:35 följande:

Fortfarande hög temp! Jag tog ett nytt test imorse och... ser ni vad jag ser? :O

det där är definitivt ett pluss!!!! GRATTIS?! ta ett digitalt så får du det svart på vitt så härligt!! Äl+3 för mig idag. Så pirrigt!!
  • YaseminL
    ankmamma skrev 2019-07-10 05:52:20 följande:

Nu hoppas jag att detta vill stanna!!! :D

Klart att det ska stanna!! Grattis!! idag är jag på äl+4 idag!! Tänker så mycket på detta, vill detta såsåså gärna! Försöker få tiden att gå så jag slipper tänka på det men oavsett så tänker jag på detta. Med sonen så hade jag 0 tecken på graviditet eller mens. Alla symtom bara avtog. Brukade alltid ha mensvärk, ont i bröstvårtorna osv men inte den månaden. Men alla graviditeter kan ju börja olika
  • YaseminL
    ankmamma skrev 2019-07-10 22:58:16 följande:

Jag anade att det var något denna gång då jag haft stickningar och ilningar i tjejmagen och molande värk som kommit och gått. I vanliga fall har jag inga speciellt känningar förutom att mensvärken brukar komma dagen innan mens och vara kraftig och ihållande ;) jag hoppas verkligen att det tagit sig för dig!! uppdatera gärna när du tagit test :D

Har haft molvärk sen innan ägglossning som håller i sig. Men än för tidigt att känna efter symtom antar jag.. sen är det första cykeln sen innan graviditeten med sonen så det behöver inte alls vara som innan graviditeten. Det kommer jag göra! Kommer nog ta ett test på måndag! :)
  • YaseminL
    ankmamma skrev 2019-07-11 16:27:39 följande:

Håller tummarna! Åh va spännande :D Hur ser temperaturen ut? :)

Tack!!! Hur mår du? såhär ser tempen ut hittills.
  • YaseminL
    ankmamma skrev 2019-07-11 16:56:18 följande:

Idag är första dagen som jag mår ganska illa... igår var kaffet gott men dag höll jag på att kräkas efteråt. Är lite rädd för jag kräktes varje dag till v 25 sist så jag hoppas verkligen denna grav blir bättre :) är i alla fall skönt att vara föräldraledig och kunna sova med dottern på eftermiddagen.. sist jobbade jag heltid till v 35 och det var tufft.

Jag tror inte bilden kom med? :)

Åh fy... jag blev sjukskriven v17 sist pga extrem foglossning, gravdiabetes, spydde 30 ggr om dagen första 20 v så fick dropp osv. Hade det hemskt.. hoppas att nästa blir bättre!! Skickar om charten.

• YaseminL
    ankmamma skrev 2019-07-11 22:16:41 följande:

Oj det låter alldeles fruktansvärt :O håller tummarna för att det går bättre vid nästa grav :) hoppas tempen håller sig hög :D

Ja

Tack!! Behöver det! Känns inte som att det tagit sig men det vet man inte förrän bim så ska inte tappa hoppet. Kände som sagt var ingenting med sonen , tvärtom - alla symtom på mens försvann / kom aldrig.
  • YaseminL
    ankmamma skrev 2019-07-15 11:37:27 följande:

Har du tagit något test än? :D så nyfiken!!

Tagit RFSU men tror spökstreck tyvärr.. fick en blödning igår på äl+8/9 typ brunt blod och pyttelite ljusljusrött på pappret. Så antingen är kroppen i obalans fortfarande då det är första cykeln sen långt tillbaka ( innan graviditeten med sonen ) dvs 1,5 år tillbaka. Fick äl på cd 23 i vanliga fall fick kah det på cd16 tidigare och nu är jag på cd 32 och fick en blödning igår ( brunt blod samt lite när jag torkade mig som försvann sen). Innan sonen så kunde jah känna när mens var på g, JÄTTEont i bröstvårtorna, mensvärk samt humörsvängningar. Den månaden jag plussade med sonen försvann alla symtom på mens, framförallt ont i bröstvårtorna. Känner ingenting nu heller men kroppen kan ju ändras efter en graviditet. Så tror tyvärr inte att det tog sig på första försöket denna gången.. är så besviken på kroppen om det nu är mens som startat igår på äl+8.. men ja, kroppen kanske fortfarande är i obalans.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!