Följas åt till ett plus!
Ooo my God.. Girls... är inte detta en stort jävla plus?!?!
Herregud! Vi kommer få en julbebebis! kan inte tro det!
Ooo my God.. Girls... är inte detta en stort jävla plus?!?!
Herregud! Vi kommer få en julbebebis! kan inte tro det!
Tack!! har verkligen försökt blunda för symtom denna månad. Men har inte alls haft samma molande värk i magen från äl till bim. Lite stickningar i brösten de senaste dagarna. Igår kväll kunde jag inte äta upp middagen (kött och sallad) tyckte att det smakade äckligt. Sen skulle vi äta ostkaka till efterrätt (som jag älskar) men inte heller detta fick jag i mig.
Jag vet ju inte hur det kommer bli i ditt fall. Men för mig så var det så att jag med var bombsäker på att det inte blivit något, det enda symtom jag hade var lite svullna och ömma bröst som jag alltid har innan mens (än idag är växande och ömma bröst i princip det enda symtom jag har förutom taskigt humör och lite illamående då och då men jag känner mig ärligt talat inte så gravid om man tänker på klassiska symtom). Jag tror allt läsande på familjeliv (jag gjorde exakt likadant) hypar upp detta med att man ska känna massa symtom innan BIM. Oftast, men såklart inte alltid, drar inte de ordentliga symtomen igång förrän någon/några veckor in i graviditeten. Så att inte känna av all världens grejer betyder inte att man inte är gravid :) hoppas att så är fallet för dig, att det är plus ändå. Och att du eller nån annan inte tar illa upp av det jag skriver, vet exakt hur det är att känna efter minsta lilla tecken så menar inte något illa alls!
Ja,vi är många som kämpar här inne och lägger ner så mycket tid och känsla för att det ska funka. Men efter igår känner jag mest att all positivet och kämparglöd bara försvann. Nog mest för att jag fick slängt i ansiktet igår av allihopa hur dum jag var som reagerade med sorg och gjorde den gravida personen i fråga ledsen och att man tydligen inte gör så som jag gjorde. Just nu känner jag mig bara så ledsen och ensam över hur lite förståelse andra kan ha för ens egna sorg över att man inte blir gravid.
Träffade m sambons syster och barn idag.. Även idag kom bebisar upp på tal men int direkt mot oss.. Men kändes ändå lite konstigt.. Men samtalet gick snabbt över.. Dock har svärmor kommit in på konstiga samtal när vi planerat vår förlovningsfest.. Om sambons förra förhållande.. Som tur e fråga ja han.. Å han berätta men känner mj ändå lite utpekad å att hon e rädd att d ska ta slut mellan oss..
Ha vari på lite lustigt humör senaste dagarna.. På freda e d bim.. Antagligen kommer mensen men hoppas int..
okej..hoppas d e ett tecken för oss båda.ha vari harmonisk..men ändå ibland nån konsti känsla..nåt undermedvetet som känns som att d e på g...d här kommer låta konstit..men ja ha börja fundera på att.. vågar ja verkligen d här.. ? e d d här vi vill? förstå mj rätt..ja vill d här mer än allt annat i världen.. men så här blir ja när d snart kommer ett beslut ja måst välja.. d va samma sak när ja köpte min lägenhet..när ja köpte hunden.. när jag to mitt pick å pack å flytta 4h båt + 400 km bil från all min familj t ett ställe ja kände endast min nuvarande sambo.. vi va inget då ännu..vi dejta lite bara..även samma känsla när vi flytta t huset och när ja bestämde mj att fria t min sambo.. vet int om d e ett tecken.. drömde även här om natten att ja va gravid..lika stor som i typ 8e mån..men på ultrat så bebisen typ 4e mån.. och en fot sparka mot magen å ja såg konturen..ja va så lycklig..å så besviken när ja vakna.. samtidigt känns d som hopplöst att d sku ha blivi nå den här mån.. men iof.. sen igen..nu när ja ha lagt ut dyra pengar på att gå privat..så e d just min tur att d sku ha tagi sj..ja e sååå kluven... usch d här blev långt..men ja håller tummarna riktit hårt för oss båda!
Saima va spännande med den där lilla blödningen! :) Hoppas att det är en nid! Vore ju fantastiskt!
Saijda verkar vara spännande tider för dig med! Håller tummarna :)
Var med om en märklig grej idag. Satt vid mitt skrivbord och jobbade som vanligt och från ingenstans fick jag en snabbt eskalerande mensvärk. Inom några sek kändes det som att det rörde sig från magen och upp i halsen. Det började vattnas i munnen och jag kände snabbt och plötsligt att FAN JAG SPYR!! Slänger av mig hörlurarna och ska just rusa iväg på toa, hinner tänka WOW JAG ÄR NOG GRAVID! för att i nästa sekund märka att illamåendet la sig lika snabbt som det kom. Jaha... vad var det liksom? Så avfärdar det till högen med inbillade symptom. :/ Jag var aldrig illamående en enda gång under min förra graviditet så kan inte relatera.
Blickar framåt nu mot nästa omgång och inser att jag med största sannolikhet kommer att missa äl. :( Är i Paris och flyger troligen hem den dagen som äl är. Så ser inte ljust ut. Är så himla deppig nu också iom att jag förlorar mitt jobb till hösten. Gör att vi måste pausa även från husletandet. :( Är ledsen för det mesta nu.
Ja ja hoppas verkligen att d kommer nå tecken imorron igen..
Usch e så ledsen för din skull me jobb å allt.. Men d där me illamåendet.. D kan ju va ändå.. Ge int upp än.. Såg tarotkort just där d sto för imorron:
Tisdag 17/4 ????
Hello wheel of fortune! Lyckans hjul tyder på att FLOW ligger högst upp i agendan. ALLA får flyt, på ett eller annat sätt. Men se nu till att ha koll på er egen inställning ... är du negativ i sinnet blir närvaron av lyckans hjul snarare en pust än en behaglig medvind.
Så nu håller vi tummarna.
Åh då håller jag tummarna för oss sommaren12! Tog tempen cirka en halvtimme tidigare än vanligt och då visade den på 36.7 (normaltemperatur för mig är 36.5 så högre iaf)
Någon som är gravid OCH kände av olika symptom runt äl+5?
På äl+4 fick jag plötsligt ont i höger sida runt äggledaren, det höll i sig i ca 10-15 minuter. Igår fick jag kraftig molvärk och det kändes som att mensen var på g, det rann till flera gånger och jag kände och känner mig tung i underlivet. Jag är även täppt i näsan, svider i brösten till och från och är pruttig, (för ärligt kanske?!) , men fiser som aldrig förr och bara idag sedan jag gick upp har jag redan kissat 3 gånger på två timmar. Jag ska tillägga att jag är väldigt hormonkänslig. :0
En undran.
Jag har nu haft mens sen i fredags, väldigt sparsamt dock mot vad det brukar va. Men fortfarande mens mens. Men jag har varit jättevarm under denna period, och nyss tog jag tempen och hade 37.9, brukar annars ligga på 37. Men jag känner mig liksom inte sjuk, men det kanske jag är ändå eller så är det något annat galet? Är det någon annan som också har haft så?