• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

Saima17 skrev 2018-03-27 17:06:05 följande:

Åh ja blir knäpp på min mens!!!! Mensvärk i torsdags.. Spottings torsda å freda.. Inget på lörda..spottings på sönda.. Igår inget.. Idag världen mens märk å mens..!!! Brukar ha 3 dager rejäl mens varav dan före lr dag 1 mega mensvärk.. Faaan.. Lr e d nu d håller på å svänger å reder upp sig efter alla dessa år man haft ppiller, p-ring å spiral???

Fan. Nå får trösta mj me att fina vagnen står nere i grovköket å väntar på att användas.

Låter segt, din mens.. hade jag fått spottings å sen knappt nåt mer på flera dagar så hade jag trott att det varit en nid. Men ja mensen kan ju förändras en hel del efter hormoner.
  • Sommaren12
    lillagumman85 skrev 2018-03-31 09:08:54 följande:

När ska man ha lite flyt undrar jag....

Börjar få äl-känningar nu. Sambon jobbar såklart helg och dessutom är hans föräldrar här på besök till tisdag morgon då de åker hem igen. Frågan är hur vi ska lyckas få till mys nu?? Vi har en stuga på tomten där hans föräldrar skulle sovit. Men nu blev det så att de sover inne i huset istället.. Har någon några smarta knep?

Toaletten! Lås in när de gått och lagt sig och inte märker. Låt inte för mycket bara haha ;)
  • Sommaren12

Rosenrot, munkpeppar, bidrottninggelé... vad är grejen? Hur funkar de? Ägglossning har jag redan regelbundet. Hur är det gynnsamt liksom?

Nästa helg har jag äl. Mamma vet att vi försöker så jag bokat in dottern där en natt så vi kan ha egentid. Lika med enklare att få till det! :D

• Sommaren12
    kna1 skrev 2018-03-31 21:56:52 följande:

Sägs öka fertiliteten :) googla runt lite och bilda en egen uppfattning :)

Jo men på vilket sätt? Jag hittar inget bra svar när jag googlar. Men rosenrot lät som något för mig oavsett. Skulle hjälpa mot trötthet och öka fokus och uthållighet bland annat. Kan ju inte bli fel?!
  • Sommaren12
    kna1 skrev 2018-04-01 07:18:04 följande:

Om du vill vet på vilket sätt får du nog fråga någon på en hälsobutik elr liknande, det är inte ens säkert att någon vet hur, det vet dem ju inte alltid men att vissa preparat visat sig fungera på vissa områden, precis som du skriver så finns de säkert fler positiva saker med tillskotten. Trötthet, fokus etc.. inte säkert att man vet exakt hur där heller men kan ju vara värt att fråga om du vill veta :)

Jag får väl fortsätta forska. Är det att det stimulerar ägglossning så är det ju onödigt för mig för det funkar redan. Skulle vilja veta om det liksom gör miljön mer gynnsam för spermierna, banar väg liksom, eller om äggen blir mer mottagliga/hållbara eller vad det mer skulle kunna va. Har redan massa mediciner jag måste ta varje dag och är därmed noga med vad jag mer stoppar i mig. Men hittar liksom ingen förklaring till nån av de mer än ?ökad fertilitet?. Känns ju att det påståendet kräver belägg?
  • Sommaren12

SamiraBudva jag ser på samtliga! Men väldigt svagt. Ta ett digitalt. Funderar även på risken om det kan va hormoner kvar från ditt mf?

Välkommen Trollkvinna! Hur gammal är ditt barn? Jag försöker med få till en tvåa. Min dotter är redan 6 år i sommar.

• Sommaren12

Närmar sig ÄL här. På lördag eller söndag skulle jag tro. Har ju skickat bort dottern fredag kväll. Taktiskt haha, mannen brukar va mer sugen när vi har egentid. :) Ändå känner jag en väldigt uppgiven känsla denna gången. Vet inte varför. Opepp liksom.

• Sommaren12
    trollkvinna123 skrev 2018-04-04 21:31:27 följande:

Tack, min dotter blir 6 i december och vi kämpar på med att få en två oxå :)

Åh men va kul att få följa en med barn i samma ålder. :) Alla mina vänner har redan skaffat sin tvåa och en del trean också.
  • Sommaren12
    trollkvinna123 skrev 2018-04-04 23:00:47 följande:

Ja, verkligen! Var någonstans bor ni? :)

Kalmar :)
  • Sommaren12
    Anonym (Nina) skrev 2018-04-05 17:23:27 följande:

Kollade kalendern i min app, och såg att vi bara haft sex en gång vid tiden för ägglossning.

Det konstiga är att molvärken som jag alltid brukar få en vecka före mens, kom redan 3-4 dagar efter ägglossningssymptomen.

Fattar inget.

Men väntar in mensen nu i helgen, har pms, dålig hy och molvärk, så allt tyder på att mensen är på g...

Lycka till ni andra som snart har bim!

Fortsätter med min monitor nästa cykel, och ska försöka att inte glömma några test denna gång :)

Håller tummarna för dig!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!