• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

Saima17 skrev 2018-02-18 12:07:21 följande:

Jo no ha vi fått till d men till ingen nytta alls känns d som.. Ha fortfarande int fått maximal. Imorron åker sambon på jobb :( ja hatar min kropp!!!!! Faaaan fan fan fan

Åh va tråkigt. :( känner så med dig. Men ni har iaf fått till det nu en del och det kan ju faktiskt räcka med tanke på att du har älsekret med. Håller alla tummar och tår att du får maximalt imorgon. Om det nu inte tar sig denna gång, hur ser det ut nästa vända han är hemma? Hade ni mysigt på hotellet?

Jag funderar på att boka in en weekend nästa gång jag har äl. Lättare att ligga då. :)
  • Sommaren12
    YaseminL skrev 2018-02-18 17:05:42 följande:

Vart besviken igår men idag känns det ok. Men som sagt, detta var första försöket för mig (/ oss) så får ta mig i kragen och sluta vara besviken haha.

Skönt att du är på fötterna igen! När har du BIM denna månaden?

Okej! Tråkigt att den inte finns i huvudinlägget, man orkar ju inte skrolla hur mycket som helst.. hehe..

kram!

Skönt. Nya friska tag!

Nä det störigt men har man varit inne i tråden och skrivit en gång så finns den i ens favoriter sen iaf.

Jag har bim 2 mars. Dock osäker på om jag ens har ägglossning denna gång. Fick ju positivt ältest men har inte känt så mycket alls denna gång. :(
  • Sommaren12

Det blev inget igår. Han hade ont i magen och jag blev så jäkla förbannad över det, känns som ett skämt att han lyckas ha det hälften av gångerna vi ska få till det. Han tyckte jag var helt labil när jag började tjuta och jag utbrast då att det är för att jag har äl och jag vill LIGGA, typ skrek jag. Han blev sur å tyckte jag kunde säga som det var å nu när allt blev knasigt så tyckte han det kändes helt konstlat å jag själv också. Jag skällde en massa om att vi eg aldrig riktigt har försökt sen vi sa att vi skulle börja, men han hävdar att vi visst har det i hans huvud iaf. Och han har ju visserligen rätt för jag har ju oftast inte sagt att jag haft äl och trott att han såklart alltid vill ligga med underbara mig och så har omständigheterna blivit andra. Men vi har haft mycket mer sex utöver äl och i hans ovisshet har väl han trott/tyckt att vi försökt då. Jag ifrågasatte vad han eg vill och han hävdar att han är hundra procent inställd på att vi ska försöka. Så antar att jag måste kommunicera bättre nu. Framöver tänker jag tala om när det är på G och så är det fanimej upp till honom att visa var skåpet ska stå!

Jag kanske tar en liten time out nu och återkommer senare. Känner mig rätt knäckt. :(

• Sommaren12

Här kommer lilla jag igen. Grattis till alla plus! Finns det ens lite folk kvar här som inte plussat? :) Glädjs verkligen för er som fått plus men börjar också känna mig lite ensam nu.

Jagheteralma skrev 2018-02-21 15:00:11 följande:

Någon som vet nåt om cb äl test med dubbel hormonindikator?

Jag testade och fick direkt glad gubbe cd12 från att inte ha blinkande emellan. Väldigt tidigt då jag brukar få positivt vid cd18.

Sen tog jag ett nytt likadant (hade en förpackning till) imorse men då va det bara en tom ring?!

Kan verkligen de gå så snabbt från att inte märka av äl till dagen efter ha maximal o sen dagen efter igen ingenting?

Jag använde dubbel indikator ganska länge förut och fick aldrig nånsin blinkande smiley utan fast gubbe direkt. Läste på CBs FAQ att låghormonare kanske inte får blinkande så antar alltså att jag är en sån, låghormonare alltså. Därför övergick jag till deras rosa test som är lite billigare men inte visar alla fertila dagar utan bara de maximala dagarna. Du behöver inte oroa dig. Det är helt normalt att stegringen avtar snabbt efter positivt test.
  • Sommaren12
    Meej skrev 2018-02-21 19:31:12 följande:

Jag är kvar..! Så du är inte ensam i vilket fall..!

Skönt att ha en kompanjon! ;)
    Jagheteralma skrev 2018-02-21 19:55:14 följande:

Frågar dig samma fråga som hon andra (då jag sett din signatur här innan och du verkar ganska kunnig :))

Vet du om det lönt att ha sex även ikväll eftersom den glada gubben försvunnit?

Vi hade ju sex 2 dagar innan, dagen innan och dagen med glad gubbe.. tänkte eftersom det bara är en cirkel idag är jag inte fertil längre?

Ni verkar ju redan fått till det på väldigt bra dagar men klart ni kan gardera er och sexa ikväll också. Jag skulle rekommendera dig att läsa på lite om menstrationscykeln och fertilitet, det finns två superbra poddavsnitt av Hälsosant som går igenom detta på ett lättbegripligt sätt. Men hur som, när du fått positivt ältest har du din mest fertila period framför dig. Man brukar säga att ägget lossnar +-24h (kan nog variera från 18-36h) efter positivt ältest och sen lever ägget i max 24h. Så ditt ägg är säkert fortf mottagligt ikväll också.

Hoppas det tar sig nu då! :)

Kan ju tillägga, men har inte några källor till hands, att kvalitén på sperman avtar vid väldigt frekventa utlösningar. Det är inte säkert att det bästa är att ligga flera gånger om dagen utan kanske snarare att sprida ut det lite under den fertila perioden så spermier hinner mogna till sig inför sin löpbana ;)
  • Sommaren12
    lillagumman85 skrev 2018-02-21 23:54:57 följande:
    Jag är kvar! härligt med massa plus här inne, men samtidigt är man ju otålig och smått sotis på alla glada.

Men men... vår tid kommer snart! Vi får kämpa på och peppa varandra så gott vi kan!
    Ja vi kämpar vidare! :) Kram
    Jagheteralma skrev 2018-02-22 00:14:21 följande:
    Tack för svar! Jag har tänkt på att sprida ut sexet på varannan dag men när jag väl känner av äl så blir jag så orolig att missa så jag vill bara köra på för att va på säkra sidan men jag förstår hur du menar..

Vi fick till det ikväll med så nu kan vi inte göra mer än att vänta!

Tack för tipset om podden, ska lyssna imorgon på lunchen :)

Försöker du också bli gravid eller är du redan? :)
    Ja jag förstår. Jag hade antagligen gjort samma sak haha. :D Vi har ett barn redan så det blir lite svårare att få till det så ofta. Men då har ni verkligen gjort allt ni kan nu! Vi ber till bebisgudarna att du får ett plus om ett par veckor :)

Vi försöker med andra barnet. Har varit en tuff resa då mannen inte velat ha fler barn, men nu fem år senare så ska vi försöka i alla fall eftersom min längtan är så övermäktig. Det är lite dubbla känslor såklart när den ena är sådär halvpepp pga nöjd som det är med en, men nu är vi igång i alla fall och jag är sjukt otålig och superkänslig. Vill bara att det ska hända NU!
  • Sommaren12
    Anonym (Undrar) skrev 2018-02-22 11:38:33 följande:
    Får man fråga var du fått reda på det? :)
    Jag hoppar in och svarar på denna, tror inte det gör något :D Det stämmer. Står om det på CBs hemsida i deras FAQ för det ältestet.
    Jagheteralma skrev 2018-02-22 10:10:03 följande:
    Ja jag förstår det, men va skönt att han e on board nu då, då håller jag tummarna för er med! :) när har du bim?
    Tack. :) Tyvärr fick vi inte till det alls den här gången kring äl pga flera omständigheter :( så jag vet att jag får mens denna gången men 3 mars blir det. Har aldrig längtat efter mens så mycket haha, vill bara rulla igång nästa period nu. :D
  • Sommaren12
    Anonym (?) skrev 2018-02-22 14:36:38 följande:

Kan någon hjälpa mig att tyda detta gravtest? Det är inte morgonurin kan jag tillägga. Och så skulle min mens kommit för två dagar sedan. Hade varit tacksam för svar.

Jag ser också ett streck! Väldigt svagt men ändå tydligt. Vet inte hur det är med spökstreck på såna. Hoppas det är ett plus på gång! :)
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-02-23 12:19:52 följande:

Happ då e d svart på vitt.. Ingen äl denna månad heller.. Kan d snälla va onsdag nu.. Jobbig vecka denna vecka när kollegan går överlycklig å hög gravid å krusar magen å ja int ens kan släpp ifrån mj ett ynka ägg..

Stor kram på dig! <3
  • Sommaren12
    TrueLove12 skrev 2018-02-24 16:34:53 följande:

Är de för tidigt och testa med graviditets test ännu?

Nej inte med ett early. Men mest tillförlitligt är det ju från bim.
    lillagumman85 skrev 2018-02-24 15:42:37 följande:

Hoppas för din skull imorgon då!

För min del börjar nu väntan på äl. Sista mensdagen igår och nu blir det mycket sex framöver. varannan till var tredje dag får det väl bli nu. Kör ju inga äl-tester eller så... så gäller att bara sexa på och gå på magkänslan.

Tror det gynnar er att ni går på känslan och inte håller på med tester. Verkar ta sig snabbast för de som har mest avslappnad inställning till bebisverkstaden. Obs! Endast min egen iaktagelse. ;) Jag har för stort kontrollbehov för att låta bli testerna.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!