Följas åt till ett plus!
Ska köpa test idag och ta ett imorgon :)
Jag tror jag håller på att bli galen på riktigt. Lås in mig någonstans! Inte ens när jag har mens kan jag låta bli att analysera tydligen, haha! :D Jag har inte blödit så mycket som jag brukar och har inte haft någon mensvärk. Inga klumpar heller som det brukar bli en del (ursäkta info). Jag brukar blöda i 7 dagar men nu efter tre dagar är det nästan slut, bara lite rosa flytningar. Hade inga funderingar alls på detta tills nu på morgonen då jag mått så kraftigt illa i några timmar att jag funderade på att gå hem från jobbet. Hade precis ringt sambon för att få skjuts hem när illamåendet plötsligt började avta. Jag mår i princip aldrig illa annars, bara om jag råkar vara bakfull typ (ytterst sällan). Jag har heller ingen erfarenhet av illamående vid graviditet för jag mådde inte ett uns illa förra gången jag var gravid. Pratade med mamma som sa direkt "Är du gravid?" och jag skrattade och sa att jag har mens. Då sa hon att det kanske bara är en genombrottsblödning. Ett ord jag aldrig hört förut, så har fått googla detta.
Nu är det inte så att jag på allvar tror att jag är gravid. Känns väldigt långsökt men sjääälvklart sätter hjärnan igång att analysera det omöjliga för att göra det mera möjligt. Jag har en rätt kort lutealfas och förra graviditeten plussade jag inte förrän efter bim och hade en nid på själva bim. Vad jag förstått är genombrottsblödning att ägget inte hann fästa innan slemhinnan börjar stötas ut, men att den fäst ändå? "Tänk om"...
Blir så trött på mig själv. Klart jag ska hitta en helt ologisk förklaring när jag säkert helt enkelt BARA mådde illa för att man gör det ibland även om sällan. Känner ni igen er?! :)
Ha fundera fram å tillbaka nu över natten.. Ja tänker ta en paus härifrån.. Får se när å om ja kommer tebax. Från å m ikväll så tar ja paus.
Igår slutade mini blödningen helt tvärt. Har bara blött vid ansträngning och vid toalettbesök. Hade ingen vanlig mensvärk, inte blött som vid mens och det varit rosaaktigt blandat med flytningar (ber om ursäkt men också klibbigt), gissar på antingen nidblödning eller genombrottsblödning :0
Illamåendet har inte avtagit och extrem trötthet samt kissnödig hela tiden.. ska våga ta ett test idag. Men ville fråga om någon känner igen sig?
Testade negativt idag (höll mig i 4 timmar) - trots att symtomen är kvar. Kan jag ha räknat ut fel ÄL och BIM? För blödningen jag hade i helgen var inte alls som min mens brukar vara :0 vet inte vad jag ska göra, ska jag testa i helgen?
Tog rfsu testa tidigt och clearblue early i samma urin. Är på äl+10. På rfsu syns två streck, det ena svagt. På Clearblue early ingenting! Nån som fått spökstreck på rfsu testa tidigt?
Godmorgon, symtomen har fortfarande inte försvunnit och tempen har gått upp från 36.5 till 36.6 till 36.7 imorse. Förstår nada men ska testa mig nästa vecka igen så får vi se :0
Jag måste fråga er här ang sekretet. Jag läser hur alla känner av dit fertila sekret och ser det tydligt genom en förändring av mängden i trosorna också. Jag har aldrig känt eller set någon skillnad och börjar nu tro att det kanske är pga det som gör att vi inte bli gravida. Är det så att det fertila sekretet alltid ökar i mängd så det märks av elle kan sekretet bara hålla sig inne vid livmoderhalsen ?