• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

Känner mig smått bekymrad över min ägglossning. Så länge jag kan minnas har jag haft molande dagen för äl och sen känt det rätt smärtsamt när det släpper. Har ju varit kanon att på så vis veta vilken tid man har att röra sig med.

Men senaste tre omgångarna har det känts mindre och mindre. Första gången hade jag skapligt ont under några timmar vilket gjorde mig osäker, nästa gång hade jag bara molet och ingen tydlig nu-släppte-det-smärta och nu senast kände jag knappt nånting öht. Äl-flytningar och positiva ältester har jag haft alla gånger. Men tänk om jag inte ägglossar längre? :/

Hade kunnat tänka mig att tempa, som jag förstått det så vet man då om ägget faktiskt släpper. Men bebisverkstaden här är ett känsligt kapitel och jag vill inte skylta med tester och sånt för sambon. Rädd att han ska få kalla fötter igen då.

• Sommaren12
    Migas skrev 2018-02-25 07:26:58 följande:

Men vad jobbigt det låter att äl har börjat strula för dig, men det kanske är bra att försöka kolla upp det tidigt så man får svart på vitt vad problemet är och kan få hjälp därefter istället för att försöka hemma fast det kanske är lönlöst?  

Än så länge känner jag inte att det är lönt att kolla upp. Finns eg inget som säger att äggen inte släpper men klart man blir fundersam när det inte känns som vanligt. Sen vi började "försöka" för fyra månader sen har vi i princip inte fått till det en enda gång vid äl så jag ser det inte ens som att vi börjat försöka än. :( Men skulle det visa sig va svårt så får jag väl kolla upp det.
  • Sommaren12
    TrueLove12 skrev 2018-02-26 17:15:59 följande:

Ser ni något? De gör inte jag

Mens dag idag men inte kommit än

Nä ser tyvärr inget. :(
    ankmamma skrev 2018-02-26 19:00:29 följande:

Hej på er!

Går in och läser era inlägg emellanåt! Grattis till alla er som plussat och hoppas verkligen för plus snart för alla er som kämpar!! :)

Idag gjorde vi första ultraljudet, (är nu i v12) och allt såg jättebra ut! En frisk liten krabat sprattlade runt där inne och just nu flyger vi på moln här hemma. Känner att jag äntligen kan slappna av lite och vara glad för allt som sker!! :)

Kram på er, önskar er all lycka i framtiden!

(hoppas det är okej med bild)

Grattis! Skönt att du äntligen kan pusta ut lite nu! <3
    lillmysan skrev 2018-02-26 16:38:05 följande:

Jahaa..det var något nytt för mig :o

Ja så är det. Första gången kan den inte visa blinkande då den måste ha ett värde att utgå från. Det står om det i FAQn på CBs hemsida om du vill läsa mer där. :)
  • Sommaren12
    Emhy89 skrev 2018-02-27 09:35:37 följande:

Bim -7, lloyds testa tidigt. Inbillar jag mig en skugga?

Hmmmm jag tycker med jag anar en skugga men osäker. Hoppas!!!
  • Sommaren12
    Anonym (?) skrev 2018-02-28 08:51:12 följande:
    Åh grattis =) Och grattis till andra som har plussat =)

Själv såg mitt ut såhär i måndags =)

Lycka till alla =)

Kram.
    Grattis!! :) Lycka till!
    Saima17 skrev 2018-02-28 08:33:12 följande:

Ha vari lite oaktiv här på sidan..

Sitter här framför brasan..tårarna rinner. Vari till bm idag. Va så nervös att ja spydde hemma före.. Berättade hur vi har det tårarna rann ännu mer än nu och fick direkt slängt i ansiktet: "man ska ha prova 1år..MEN..vi kan börja ta alla tester". Visste int va ja sku tro.. Händer d här faktiskt?? Inbillar ja mj?? så ska på fredag å ta alla blodprov..nästa vecka papaprov.. Sambon fick remiss att lämna spermaprov.. Alla känslor på samma gång. Ledsen, rädd, nervös, lättad. Ja kommer mig int för att göra någonting alls idag.. Tur ja har semester.. Kanske borde gå å dopp huve i snön.. - 25 utanför dörren.. Hugga ved ska d göras iaf.. Avreagera mig lite.

Ha en bra dag alla.

Jag tror inte jag riktigt hängt med helt och hållet. Minns du skrev att ni har försökt sen oktober, men det har väl varit rätt många gånger han har varit iväg vid ägglossning va så hur många gånger har det varit i praktiken? Jag tror inte jag hängt med riktigt på detta med att du tror att något är fel. Vet du säkert att du inte ägglossar? Det går nog inte att avgöra från vanliga äl-tester, bäst är väl att tempa. 

Men det är ju jättebra att de tar tester nu för precis som hon sa så brukar de inte göra det förrän man har försökt i ett år så det var ju ändå frikostigt. Fast hon kanske uttryckte sig klumpigt. Bra att få veta svart på vitt. Jag hoppas att allt ser bra ut!
  • Sommaren12

Hörrni, jag tror jag med lämnar denna tråden nu och hoppar på någon ny efter nästa äl. Behöver nog en liten paus fram tills dess.

Grattis alla ni som fått plus och vi andra hoppas jag ses i någon annan tråd sen. Saima, hoppas du får bra svar och att ni får till det ordentligt nu framöver.

• Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-02-28 09:43:46 följande:
    Ja ha haft ev 1 ägglossning på 4 månader. Allt som allt. Alla andra ha bara visa hög östrogen. Aldrig kommit upp maximal lh. Å iom att d vari digitala test sa hon att d va okej å börja utredning. Men ja förstår int varför man ska pressas att testa ett år när man vet att man int har äl. Den enda månaden ja ha haft värk både mensvärk och äl va de månaden ja troligtvis hade äl. Försår int heller.. Att int lita på ältest.. Iom att d sägs att test e 99% säkert i monitorn.. Om d ska gälla graviditetstest.. Då måst d ju gälla äl test å. Iom att d e samma monitor. Så isf i Januari had ja äl.. Hon sa att temp och digitala test är i princip lika säkra.

Kanske finns lite andra referensramar i Finland än Sverige för var gränsen går för att starta undersökning.
    Ok, ja det är ju möjligt tyvärr att något spökar för dig, men känns som det bör fastställas mer än utifrån ältester och det får du ju nu genom proverna och så som ni ska ta. Dock har din bm fel i att jämföra ältest med temp och säga att de är lika säkra. Det är en sanning med modifikation. De kanske är lika säkra men de visar inte på samma sätt. Ältester visar bara att lh-stegringen INNAN ägget ska släppa. Medan med temp kan ser du NÄR/ATT ägget har släppt. Dvs, du kan få positivt (maximalt) på äl-test men sen kanske ägget ändå inte lossnar. Så temp är mer säkert att fastställa om man har ägglossat eller ej.
  • Sommaren12
    YaseminL skrev 2018-02-28 11:05:06 följande:

Är så besviken... vårt första riktiga försök denna månaden då vi hade sex 5 dagar innan äl förra månaden pga att mannen var utomlands. Drabbats av influensan igår / inatt och idag började smileyn blinka på CBs ägglossningstest... När man väl bestämt sig för att börja försöka så går allting emot en. Brukar bara ha blinkande smiley i 2 dagar innan det övergår till en fast smiley så antar att jag har ÄL runt den 4/3.

Tufft! :( Men du influensa brukar ju ändå dra över rätt snabbt? Hoppas på det och att ni orkar ligga sen. Dagen innan ägglossning, ca ungefär den dagen du får positivt ältest och dagen efter är ändå de bästa dygnen för bäst chans så hoppas ni återfått lite kraft tills dess.

NU ska jag lämna tråden. Lycka till alla om vi inte ses i någon annan tråd sen!

• Sommaren12

Hej, jag är tillbaka. Behövde en paus, eller eg tänkte jag skrota familjeliv helt, men jaja kunde inte hålla mig borta.

Ligger här med äl-smärtor, sån jag får när ägget verkligen släpper. Gör grymt ont. Tacksam för det eftersom jag inte haft nån tydlig värk senaste tre gångerna och blev orolig. Problemet är bara att sambon inte e hemma :( och imorgon ska jag jobba så känns ju som vi inte får fler chanser. Igen!! Varför blir det så gång på gång? Vi hade sex igår kväll, alltså 25h innan ägget släppte nu. Hoppas verkligen det räcker.

Bim 25/3.

• Sommaren12
    lillmysan skrev 2018-03-14 06:14:03 följande:

Vad tror ni? Först tänkte jag ?måste va fel på tester? vågar inte riktigt tro på det..

Det ser positivt ut! Grattis! :)
Svar på tråden Följas åt till ett plus!