Följas åt till ett plus!
Negativt. Inte helt otippat.
Negativt. Inte helt otippat.
Jag var i Kalmar igår.. kollade på Darin! Bor i Karlskrona men har bott i Nybro från 17 år till jag var 29 år
YES!! äntligen e vi klara med renoveringen av vardagsrummet.. Å d blev så (ursäkta språket) inåt helvetets jävla fint.. Haha.. Ikväll ska sambon få överraskning.. Skumpa å chokladdoppade jordgubbar framför brasan i nya vardagsrummet. Dels för allt han ha gjort.. Å för å få lite extra sprutt på han ikv ha haft 2 dagar me sega halvklara flytningar. Som å ha öka i mängd.. Hade imorse men nu är dom som bortblåsta å mer vattniga..så fast monitorn visar hög.. Tror ja kanske innerst inne att d e äl idag.. Känner int av nå spec utom att ja ha varit extra pmsig idag! Verkligen minsta lilla ha fått mj å gå i tak. Så hoppas hoppas.. På fredag e d dags att fara t kliniken ja beställer tid till för en månad sen.. Hoppas verkligen sambons spermaprovsvar hinner komma innan dess.. Behöver alla tummar nu!
Känner mig så frustrerad! Hur gör ni andra med barn för att lyckas få till det kring äl? Eller är det för er som för mig att man få va glad om man lyckas alls? :/
Positivt ältest i morse. Då fick vi till det eftersom vi är barnfria. Men jag skulle gärna vilja gardera och få till det en gång till. Men ägget lär lossa i natt eller i morgon bitti om det följer samma mönster som det brukar. Enda chansen är imorgon kväll. Och det känns sent då om jag lossar i natt. Och allt hänger ju på att ungen somnar i tid osv. Så mycket som ska klaffa! När man skaffade första barnet kunde man ju ligga alla timmar på dygnet, men det går ju inte riktigt längre. Så frustrerande att känna ägget släppa och man är lediga tillsammans men kan inte göra nåt åt det. :/
Nu har vi gjort vad vi kunnat för denna gång. Men det känns ändå inte bra, känns som det inte kommer att bli nåt. Har inte känt av äl den här gången igen. Positivt ältest hade jag men vem vet om det lossnade... och en av två ggr vi lyckats mysa kändes som det var för sent. Men inte så lätt som sagt när man bara har kvällarna. :/
Har noll förhoppningar och nästa omgång är jag högst troligen bortrest vid äl så blir i slutet av maj om detta inte tar sig. Känner mig asdeppig nu. :( Att jag blev gravid på andra försöket sist känns både skrattretande och så jäkla avlägset nu.
E lite i samma sist.. Fast skillnaden e ju att ja int ens vet om ja haft äl.. Troligen int.. Iaf int så pass högt lh värde att ältest kan hitta d..så alltså e ju eg = ingen äl. kroppen ha haft olika flytningar men d e ju int heller nå som e bombsäkert tecken ha ja läst.. . Å den här gången ha vi fått till d massa gånger.. Men t vikken nytta när d int ens finns en möjlighet att d sku kunna bli nå vill bara ha tisda å fredag nu.. Mest fredag.. Så ja kanske kan få svar på om ja haft äl å sen få piller lr nå..
Ny här men vill gärna hänga på tråden!
Jag och min sambo har bestämt oss för att bli gravida, jag längtar så! Blir vårt första.
Dessa äl-test gör mig verkligen helt tokig och ger mig hjärnspöken...
Tog ut min p-stav i början på december -17 efter 7 år med p-piller/ pstav. Första mensen kom i början på januari och sen kom den på ?bestämd? tid men så plötsligt nu i april så kom den inte. Tog grav. Test igår som visade neg. Däremot visade äl-test positivt på förmiddagen men framåt em/ kväll tog jag igen och då visade det negativt. Så irriterande, myst i helgen så hoppas på det bästa. Minns jag inte helt galet så tog jag ett test i fredags fm. också men då visade det ingen lh-höjning. Kan det hända att man bara har det ~ <20h?
Oj ursäkta att det blev rörigt, blir väl så när man vill försöka få fram så mycket som möjligt men i så lite text som möjligt.... sorry
Det hela började med att jag väntade till en början in min mens som skulle kommit tisdagen den 3/4. Den hade fortfarande inte kommit till helgen så i lördags morse 7/4 tog jag ett grav.test just för att veta, det visade neg.
Jag använder mig av Natural cycles så när den visar fertila dagar så använder jag mig av ÄL-test dagligen...
I lördags när grav.test visade neg. så gjorde jag ett ÄL-test på fm. bara för att (trodde inte att det skulle ge utslag eftersom jag väntade på mensen). Då visade ÄL-testet glad gubbe (clearblue) och givetsvis blev jag överlycklig för det.
Senare framåt kvällen så gjorde jag ett test till som då endast visade en ring(neg. äl-test).
Så min fråga är om någon här inne har haft en kort lh-stegring`?
och någon som också har fått så sen ägglossning?
Slutade med p-stav i början av december.
hoppas jag förklarade mig någorlunda bättre nu....
Ville bara titta in och uppdatera lite: jag var på KUB idag och fick se en liten sprattlande krabat så allt känns mycket mer verkligt nu. Jag blev som jag misstänkte tillbakaflyttad, så bf sex dagar senare bf än om man utgår från senaste mötet mensen.
Jag hoppas inte någon tog illa upp av att jag tittade in och uppdaterade. Jag hoppas Ni lyckas snart också.
ja det är ju just det.... Sen jag tog ut staven så har den varit rätt regelbunden, +/- 2 dagar ungefär på sin höjd. Men om det nu är så att den bara är väldigt sen denna månaden så hoppas jag att äl-testet va riktigt i lördags. Hade sex direkt efter att jag hade tagit testet och det visade en :), får inte missa en enda chans tänkte jag... I så fall är det Bim den 18/4 enligt NC, så får hålla tummarna för det :)