• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

Saima17 skrev 2018-03-25 20:56:10 följande:

nä ja ha int ens tänkt tanken på d iom att ja int ha haft annat än högt på äl testen.. ha d int kommi igång på tisda så ska ja väl ta..iom att ja int ha haft äl sen januari å ha boka tid t en klinik som ska hjälpa oss så därför ha ja helt lämna tanken på att ens kunna bli gravid. ja e i princip säker på att d blir den här vagnen..om den int har nå större fel än d säljaren beskrivit..fattar int.. den brukar va exakt på dagen..så den har ju några timmar på sig ännu. men ja..d känns som d sku börja hela tiden men nix..inget ännu..har inget tidigt test hemma..men tänkte just att ja men jessus e ju länge tills ja kan testa..men...ja ha tydligen koppla bort tiden mellan tänkt äl å mens den här gången..sku ja ha haft äl så sku den ha vari den 13-14 mars..så blir ju äl+13 idag..bara för att ja tänker tanken på att test nu så lär den väl komma inatt lr imorron. men brukar aldri va så här mega pmsig å irriterad.. alltså herrigud.. tänkte å idag när ja gick i duschen..att bhn som vari för stor ett tag va mitt i allt int jätte mkt för stor längre..men kan va inbillning..men va före ja börja tänka på d här nu..håhå...nå imorron blir man väl me vagn då..bara att reda ur skrubben å gömma den sen då..

hoppas din dyker upp så du slipper fundera..ja sku villa att min sku komma nu men visst sku lh finnas i bilden sku man ju ha lite hopp iaf. får checka in å stämma av imorron hur d går för oss..håller så klart tummarna för oss båda.. <3

Jag är nyfiken på vad det är för vagn? :)

Haha jag hoppas att den INTE dyker upp! Hoppas för oss båda även om det inte ser så ljust ut. Yes vi får se imorgon. Kram
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-03-25 22:14:19 följande:

Å där kom min mens.. eg int förvånad men ändå lite tråkigt.. Men e ju van..

Åh va synd. :( Hoppas verkligen du får hjälpen du behöver snart. Vagnen va fin!
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-03-26 07:02:46 följande:
    Jodå den 13/4 ska ja dit.. Tyvärrr är det fredagen den 13..men..å andra sidan.. När ja hämta min hundvalp för 6 år sen var d fredagen den 13.. Å hon e d bästa som finns.. Haha.. Kanske d e mitt nya tur nummer
    Haha vi får hoppas det!
  • Sommaren12
    Alexis22 skrev 2018-03-26 08:06:27 följande:

Jag plussade imorse med clearblue!!

Åh grattis!! Lycka till!
  • Sommaren12

Ingen mens ännu, bim+1, men fortfarande negativt test. Antar att det är kört va? Hade jag varit gravid hade det väl visat sig nu? :(

• Sommaren12
    Alexis22 skrev 2018-03-26 08:19:00 följande:

Sommaren12

Absolut inte kört! Jag plussade på bim+5 lycka till!

Testade du innan bim+5? Med vilket test?
  • Sommaren12

Åh tack Alexis22! <3 Det ger mig lite hopp igen. 

Jag har så motstridiga känslor nu. Har fortfarande flera gravidsymptom och känner mig ovanligt lätt och harmonisk i magen idag och igår. Jag har IBS och brukar annars vara väldigt svullen och krånglig när jag ska ha mens. Hade ordentligt molande i lördags och trodde att mensen skulle komma då men sen dess har det varit väldigt stillsamt. 

Nu kändes det som att det blev lite blött så jag sprang på toa för jag trodde det var mensen och att jag behöver nåt mensskydd men det var bara en ordentlig flytning. Brukar va rätt torr på flytningar innan mens.

Ja jag vet inte. Lär väl få äta upp det för mensen kommer säkert under dagen. Men man kan ju fortsätta hoppas ett tag till.

Grattis till ditt fina plus! :)

• Sommaren12
    Migas skrev 2018-03-26 11:49:49 följande:

Vad spännande. Kanske dumt att skriva det men jag tycker att det låter lovande. Jag brukar heller inte ha jättemycket flytningar annars men har betydligt mer vid graviditet. Även fast du har koll på ägglossning så kan du ju inte veta när exakt ägget släppte och hur många dagar det tar för det att fästa, så länge inte mensen kommit så är det definitivt inte kört.

Tack! Jag hoppas fortfarande och har inte gett upp. Nånting känns skumt.

Jag är helt säker på när ägget släppte. Jag hade positivt äl-test på morgonen 13/3. Kl 00.30 den 14/3 fick jag sedvanlig kramp och smärta i tjejmagen som varade ca 20 min (alltså det gör så ont att jag måste krypa ihop med värmekudde och den smärtan kommer alltid dagen efter positivt äl-test så jag har identifierat det som tidpunkten då ägget släpper) och nästan hela dagen därpå var jag öm och molig kring ena äggstocken. Min lutealfas har ju alltid varit exakt 12 dagar men nu är jag inne på 13. Känner ingenting men känner mig varm och mådde lite illa i morse. I övrigt inga direkt symptom förutom nån vattning vit flytning.

Samtidigt känns det så hårt att inte få i närheten av ett plus på tidigt-test... :/ Min enda teori som kan bära nu är att ägget fäste i lördags när jag hade typ menssmärtor. Och att det därför inte finns tillräckligt med hcg än. Men jag vet inte... Går som på nålar och väntar. Kanske borde ta ett annat test imorgon än testlagrets?
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-03-26 16:35:51 följande:

Åh nej kram <3

Mmm :( det är som det är. Vi får fortsätta fajtas tillsammans!

Typ precis efter jag sett att mensen kommit blev jag inkallad i möte. Mitt jobb ska flytta till annan stad. Jag kan inte flytta med så blir uppsagd efter sommaren. Två skitbesked på samma dag. :(
Svar på tråden Följas åt till ett plus!