• Sommaren12
    TrueLove12 skrev 2018-02-11 23:32:12 följande:
    Vad menar du
    Hon skulle uppdatera huvudinlägget så att länken till bim-listan finns där, men det verkar inte funka. Hon är ju TS.
  • Sommaren12
    Ek90 skrev 2018-02-11 21:28:43 följande:

Jag är lite kass på såntdär, lyckas inte kopiera länken och sen få in mitt namn på BIM-listan :| någon snäll som skulle vilka hjälpa mig? :) BIM 16/2

När tror du att du har äl och vilket barn i ordningen är det? :) Kan uppdatera åt dig.
  • Sommaren12
    Ek90 skrev 2018-02-12 10:07:00 följande:
    Tack, vad snällt!

Denna månaden (eller förra blir det ju) hade jag pos äl-test 29-30/1. Första barnet :)
    Har lagt till dig!
    saijda skrev 2018-02-12 09:49:19 följande:

Mina symtom (då innan missfall och nu) är extrem trötthet, illamående, huvudvärk, svullen mage, högre temp,halsbränna till och från, brännande och stickande känsla i äggstockarna samt brösten, spindelnät på brösten och tryckande känsla i ryggen (länd typ). Dessutom verkar min hårbotten bli fetare än vanligt och mer koncentrerat urin (förlåt för detaljer!) :0

Är på BIM+3 idag men inte vågat testa :(

Åhh joo testa! Brukar mensen va sen? Låter ju väldigt lovande. Hade aldrig klarat att hålla mig haha
  • Sommaren12

Saima du brukar ju ha ägglossning typ knappt en vecka innan mig och jag kommer att ha äl på måndag antagligen så iom att vi båda har rätt så regelbundna cykler så BORDE du ju ha äl om ett par dagar. Ge inte upp!

När åker sambon ut igen?

• Sommaren12
    Nojjig skrev 2018-02-12 17:23:10 följande:

Herregud jag plussade idag!!!! Nu är jag både glad och orolig för jag var hos gyn för två veckor sedan och de fann en 4,2 cm stor cysta på vänster äggstock så han sa att jag inte kan bli gravid så länge den sitter där.. då var test negativt. Nu är mensen 12 dagar sen och test visar tydligt två streck. Vad kommer hända nu? Tänk om cystan ställer till det? Tänk om jag inte är gravid utan cystan producerar gravidhormon och det är falsk? Nu är jag verkligen nojjig!!!

Någon med erfarenhet av folickelcysta(funktionell cysta) i samband med graviditet?

Ring gyn direkt imorgon och förklara läget. Inget bra att spekulera för mycket. Vet inte så mycket om cystor eg, men jag hade en själv som vred sig och hade sönder min äggledare :( Innan det hände sa de iaf att cystan likväl kunde gå tillbaka och försvinna. Så kanske har din minskat och gjort graviditet möjlig? Men ring imorgon, kanske får du komma på undersökning.
  • Sommaren12
    Nojjig skrev 2018-02-13 08:34:03 följande:

Sköterskan på gyn blev nästan irriterad på mig när jag ringde idag. "Det är väldigt ovanligt med cystor som producerar hormon". Ja men inte omöjligt sa jag. Hon skulle prata med läkaren och återkomma.

Så trist bemötande. Om man är gravid så gör man ju allt för att skydda sitt barn från första stund man vet. Klart de ska kolla närmre på det här med cystan då! Men sa hon något om ifall det kunde ställa till med en cysta nu när du är gravid? Vi får ju utgå från att du faktiskt är det.
  • Sommaren12
    lillagumman85 skrev 2018-02-13 09:15:48 följande:

De hade väldigt lätt att bli gravida med de två första. Nr 3 tog ett halvår så hon blev lite förvånad.

Alltså.. har molvärk och spänningar där nere.. sen har jag börjat få kolosala blodtrycksfall. Blir superhungrig så jag mår då illa. Har varit typiska tecken innan när jag varit gravid. Skulle nog kunna vara graviditet på g. Brukar få "hormonrus" typ första mensdagen.. men inte så här långt innan.

Blir till att köpa ett test idag och slänger upp en bild i morgon bitti. känner att det nog är för tidigt att testa, men kan inte låta bli. Haha

Spännande! Hoppas du är gravid! :)
  • Sommaren12
    LindaAB skrev 2018-02-13 12:20:26 följande:

Min mens är 6 dagar sen. Inget synligt plus så långt ögat kan nå. Börjar bli orolig över att jag kanske kommer få mens idag eftersom jag testade med ägglossnings test och grav test imorse på morgon urinet.. (se bild)

Tänkte köpa ett könsligare test idag och testa.

Fick svagt plus med NC egna test förra veckan och så har jag avvaktat och får nu bara ett streck med ett annat märke som mäter från 25.?!

Någon som känner igen sig?

Just nu ser det ju negativt ut tyvärr. Blankt på gravtestet och på ägglossningstest ska strecket va minst lika starkt som kontrollstrecket. Är din mens sen ibland? Min mens kommer alltid dag 25-27 men det hände en gång i somras att den inte kom förrän dag 31 så det kan ju hända. Du får avvakta helt enkelt hur svårt det än låter.
  • Sommaren12

Saijda, YasmineL och LindaAB: det kanske bara är för tidigt för att få utslag?

En del plussar rätt sent. Jag fick inget plus på bim-2 sist utan först på bim+1. Och har sett en hel del här på FL som fått plus så sent som bim+10. Så länge mensen inte kommit, ge inte upp! Hoppas på plus åt oss alla snart!

Svar på tråden Följas åt till ett plus!