• TrueLove12

Följas åt till ett plus!

Anonym (Gravid eller MF?) skrev 2017-12-23 14:05:58 följande:

Hej allesammans!

Jag har en bebis född i maj i år. Ammar fortfarande. Fick tillbaka mensen i slutet av oktober ovh nu vill vi göra en 2a.

Eftersom allt är så oregelbundet efter förlossningen hade jag ingen aning om när ÄL skulle ske, så vi körde på lite titt som tätt under november. Testade neg på gravtest efter detta, och ytterligare någon vecka senare kom en riklig mens, som dock var klart sen med hänsyn till hur det brukade komma innan graviditeten.

Mensen varade 1-7 dec. Den 17e dec tog jag ett ÄL-test som var starkt positivt. Samma dag fick jag oxå en liten blödning efter att vi haft sex. Sen har detta vara varje dag fram till och med idag. Alltså starkt positivt ÄL-test, blödning/blodig flytning vid toabesök och sex på kvällen.

Efter att ha surfat runt lite märkte jag att flera tipsar om att positiva ÄL-test i flera dagar kan vara pga graviditet. Tog ett test igårmorse (babyplan) och ett imorse (CB) och hör och häpna - de var positiva! Vad i hela friden?

Vad betyder blödningarna? Kan det vara ett missfall eller blöder man mer då även om det är tidigt?

När blev bebisen till? Befruktning måste vara antingen MAX en vecka sedan, eller innan den stora blödningen i början av dec.

Ska jag fortsätta testa och se om testerna blir starkare eller svagare?

Hjälp mig att bolla lite!

Jag som kontrollfreak tycker det är så jobbigt att inte veta om det finns något i magen eller ej.

Det ser ju posetivt ut på graviditets testet men testa ta ett igen om någon vecka ta den cb med vecko visaren så kanske du får se annat svar kanske? Har du pratat med barnmorskan?

Jag tror man kan blöda lite under graviditeten men läst något om att det inte alltid är farligt men kolla med barnmorskan för säkerhetens skull. Även dår kan du säkert få hjälp med ett ulltraljud om vid osäkerheten finns
  • TrueLove12
    Let it Rain skrev 2017-12-27 23:53:22 följande:

Idag fick vi se en liten blobb med tickande hjärta. <3 Gick just in i vecka 10.

Grattis till er
  • TrueLove12
    Shneckan skrev 2017-12-28 08:47:03 följande:

Wiiho fick ett plus 1-2 veckor, fick missfall i nov så detta känns så overkligt o man vill hoppas de bästa denna gången

Stort grattis
  • TrueLove12
    Kattblomma84 skrev 2017-12-28 15:37:07 följande:

Hurraaa! Neg innan bim. Nu ett plus!!!!

Stort grattis till er hoppas allt går bra. Här hoppas vifå ev plus i januari
  • TrueLove12
    Rikkis skrev 2017-12-28 20:05:03 följande:

Hej alla där! Skulle någon kanske kunna ge mig lite bättre tankar eller vad jag nu ska säga! Hade ägglosning i 23/12 och myst varje dag. Har nu i dagarna fått ont i bröstfårvorna och mörkare, kännt av lite halsbränna på mornarna och haft uppsvullen mage och gasig. idag på em fick jag en sur uppstötning och mådde illa efter de.. kan man ha sådana symtom så tidigt eller inbillar jag mig för jag vill så mycket? :/

Ja fick posetivt på ägglossningstestet 22 dec hade sex under helgen sen i tisdags hade ja spyattack när vi skulle gå från parkeringen och upp till lägenheten annars har inte jag haft så himla mycket symtom man kan ju lätt få de till graviditet.

Ja e helt ny på allt detta med att ha exakt koll vid graviditet
  • TrueLove12
    Sommaren12 skrev 2017-12-30 10:12:38 följande:

Jaha tjejer. Bebisverkstaden tog en oväntad vändning här. :( Anledningen till att vi (jag) har väntat i fem år är för att sambon inte velat ha fler barn. Sen ångrade han sig i höst och jag vart överlycklig för det har varit tufft för mig och vi har även gått i terapi pga detta. Nu har han fått kalla fötter igen. Och jag orkar inte mer så nu blir det inte fler barn här. :( Det gör så ont i mig att det går inte ens att beskriva. Jag kommer nog inte kolla till er mer för det är jobbigt att ens va här nu men jag önskar er alla ett stort lycka till <3

Nää vad tråkigt att de inte blir av:(

Beklagar verkligen hoppas han ändrar sig fram över

Förstår hur du känner man får en stor förhoppning glädje osv från början när ens man tycker det är ok sen efter ett tag inte vill igen väldigt dålig stil emot dig. Hoppas det löser sig

Styrke kram
  • TrueLove12
    Sommaren12 skrev 2017-12-31 15:18:55 följande:

Kunde inte hålla mig borta så länge! Tack för er omtanke. Orkar inte gå in på allt som varit fram och tillbaka med sambon ang barn men igår tog han initiativet till ett mer sansat snack som kändes bra. Vi bestämde eg ingenting men vi låg senare och han kom i mig så antar att vi försöker på nåt sätt åtminstone... Han vet ju att jag har äl nu i dagarna. Han vill nog bara ta det lite lugnare. Kan förstå det. Han tycker det är svårt detta med fler barn och jag har ju längtat så enormt så jag vill bara köra på. Blir nog lite en krock.

Jag fortsätter med mina ältester. Har dock ännu inte glad gubbe men strecket var betydligt starkare nu i em än i morse så hoppas verkligen på positivt imorgon. Nu ska jag hålla ett nyktert nyår för att öka chanserna. Gott nytt!

Jag håller tummarna att de går bra för dig :) du får berätta hur de går
  • TrueLove12
    ankmamma skrev 2018-01-04 17:56:35 följande:

Idag kom det!!! och jag kunde inte hålla mig så jag testade direkt!!! :D:D:D

Stort grattis<3

Hoppas allt går bra

Sj väntar man ännu:)
Svar på tråden Följas åt till ett plus!