Följas åt till ett plus!
Hej allesammans!
Jag har en bebis född i maj i år. Ammar fortfarande. Fick tillbaka mensen i slutet av oktober ovh nu vill vi göra en 2a.
Eftersom allt är så oregelbundet efter förlossningen hade jag ingen aning om när ÄL skulle ske, så vi körde på lite titt som tätt under november. Testade neg på gravtest efter detta, och ytterligare någon vecka senare kom en riklig mens, som dock var klart sen med hänsyn till hur det brukade komma innan graviditeten.
Mensen varade 1-7 dec. Den 17e dec tog jag ett ÄL-test som var starkt positivt. Samma dag fick jag oxå en liten blödning efter att vi haft sex. Sen har detta vara varje dag fram till och med idag. Alltså starkt positivt ÄL-test, blödning/blodig flytning vid toabesök och sex på kvällen.
Efter att ha surfat runt lite märkte jag att flera tipsar om att positiva ÄL-test i flera dagar kan vara pga graviditet. Tog ett test igårmorse (babyplan) och ett imorse (CB) och hör och häpna - de var positiva! Vad i hela friden?
Vad betyder blödningarna? Kan det vara ett missfall eller blöder man mer då även om det är tidigt?
När blev bebisen till? Befruktning måste vara antingen MAX en vecka sedan, eller innan den stora blödningen i början av dec.
Ska jag fortsätta testa och se om testerna blir starkare eller svagare?
Hjälp mig att bolla lite!
Jag som kontrollfreak tycker det är så jobbigt att inte veta om det finns något i magen eller ej.
Jag tror man kan blöda lite under graviditeten men läst något om att det inte alltid är farligt men kolla med barnmorskan för säkerhetens skull. Även dår kan du säkert få hjälp med ett ulltraljud om vid osäkerheten finns