Följas åt till ett plus!
Ja hade menst 11 dec till 14 dec tånkte kolla när brukar ni börja testa ägglossnings test? Ja räkna 2 veckorvfrån första dag och de verkar bli på julafton så tänkte hur långt tid innan ska man testa? Har 10 st test hemma
Ja hade menst 11 dec till 14 dec tånkte kolla när brukar ni börja testa ägglossnings test? Ja räkna 2 veckorvfrån första dag och de verkar bli på julafton så tänkte hur långt tid innan ska man testa? Har 10 st test hemma
Jag skulle ha börjat ca 20-21 nån gång kanske tidigare om jag var osäker.
Lycka till! Tänk att ha ÄL på julafton och veta att en liten blev till då <3 mysigt!
Mitt bästa tips till dig är att använda ältester som är lätta att tyda. Jag använder CBs med dubbel detektor. Istället för att behöva analysera hur tydliga strecken är så får du antingen en glad gubbe eller inte liksom. Tycker CBs stämmer bra också. När man fått en fast glad gubbe har man sina två mest fertila dygn framför sig. Jag känner väääldigt tydligt exakt när ägget släpper och det är alltid dagen efter en fast gubbe. Kostar rejält med kosing men jag tycker det e värt det.
Ok va bra! :) när det e första gången så börj hellre testa onödigt tidigt än sent. Har du en app för din cykel. Efter några försök ser man tydligare då när äl och bim brukar infalla. Ett paket med 10 tester brukar räcka till drygt två månader för mig numera. Hoppas dock du prickar rätt direkt hehe. :)
Hej alla jag gjorde mitt första ägglossnkngs test i hela mitt liv men jag tror jag ev gjorde lite fel jag kolla aldrig om test symbolen syntes men fixn detta på skärmen och stickan ändå? Hur ska ja tyda de
Rund ring = Negativt
Blinkande gubbe = Hög fertilitet
Fast gubbe = Högst fertilitet
Så det där är ett negativt resultat:)
Idag blev de glad gubbe?? Känns så overkligt trodde inte de skulle komma på andra dagen jag testade äl testet?? Hurra Hurra
Jag tog ju ut min p stav 10/11-2017 och trodde ja skulle få vänta till nästa år kanske längre men nu får vi se om de blir plus sen på början av året istället. Min man har ju sakt till mig de kommer bli detta året men jag har vart så skeptisk.
Åh va roligt :D bara att köra på nu då!! ;)
När ni har sex påverkar inte äl-tester. :)