• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

Lillefiddelin skrev 2018-01-18 12:09:49 följande:

Jo men lite så kände jag också! Har väl sedan länge tillbaka vetat på ett ungefär hur kvinnokroppen fungerar osv men var faktiskt väldigt upp piggande att få höra henne väga för och nackdelar med preventivmedel/metoder, när vi toppar i fertilitet osv. Innan har jag väl varit lite naiv och tänkt efter varje samlag att denna gång kanske händer det, nu kanske vi blir gravida. Jag mådde lite annorlunda efter podden, kom till ro på ett sätt med att vetenskapligt så finns det bara en period per menscykel. Att det liksom är dumt att tänka på detta med barn varje gång jag har samlag , att låta längtan sluka energi och det räcker med att sexa för njutning och kanske försöka få till det på äl för sedan ta det som de kommer vid BIM.

Vilken skön känsla! Att komma till ro lite liksom. :) Känner både och. Å ena sidan är det skönt som du säger att kunna njuta av sexet utan bebisverkstad i tankarna, å andra sidan panikar jag kring de dagar jag faktiskt är fertil om vi inte får till det. Så tudelad känsla här.

Blev också lite deppig över att hon pratade om hur hälsan påverkar. Jag har sköldkörtelproblem och just det tog hon ju upp också och dess påverkan. Jag var enligt min läkare inte ens fertil för ett år sedan. Oroar mig över hur påverkad jag är av det.
  • Sommaren12
    MammaMia1012 skrev 2018-01-18 21:18:12 följande:

Det går framåt det har ökat varje dag än så länge! Idag har jag inte kännt så mycket av det och blir tok nojig på en gång! Men försöker slappna av... lättare sagt än gjort ;)

Hur är det med dig? Hur går det med yogan?

Skönt att det går åt rätt håll. Man känner väl efter hela tiden i början så inte konstigt om du nojar ibland men allt är nog bra därinne ska du se! :)

Yogan går bra! Har gjort fyra pass nu. Hoppades på lite mer styrka och svettig yoga men det kanske kommer? Skulle inte va fel att gå ner några kilon. Ska komma iväg till gymmet också tänker jag.

Annars är det fint. Nästa äl närmar sig och jag hoppas verkligen vi får till det ordentligt då. :)
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-01-19 02:55:13 följande:
    Nix.. Lyssnade å på hälsosant igår...tappade å lite hopp om när hon sa att dom små rackarna dör inom några minuter om d e int e rätt flytning på g.. Fan va man ha gått å hoppats i onödan..så d e alltså kört denna gäng å. Men däremot kan ja tro det är en chans att max är på g enligt om man ska se flytningsvis.. Så få se va d visar idag.. Men sen igen kunna man ju ha den flytningen k 6 dagar.. Så..livrädd att int få äl den här mån å.. Hugget som stycket - dåligt.

Sovit skit dåligt. Sambo på jobb i Estland, sku ut på pub m arbetskompisar.. Ringer å berätta hur riskabelt d e å far ut där.. Sku ringas när han va "hemma" igen.. Ringde aldrig.. Bara ett mess.. måst försök somna om. Kl e ändå snart 4..så upp om 3h å se glad ut..
    Ja jag förstår att du känner att det är hopplöst när han inte är hemma. Är ju inte så mycket att göra åt då. :( Hur funkar monitorn egentligen? Behöver du köpa stickor till den? Måste bli rätt dyrt?

Usch va jobbigt att han inte hörde av sig ordentligt. Man blir ju sjuk av oro för sånt.
  • Sommaren12
    MammaMia1012 skrev 2018-01-19 08:08:52 följande:
    Ja man gör väl det, så fort minsta lilla flytning så måste jag kolla så det inte är blod.. ja ja ska verkligen försöka släppa det!

Härligt att det går bra med yogan! Hon har ju fler andra lite tyngre pass mitt favvo när man bara vill ha en snabbis är den som heter Hips and core och är ca 12 min, perfekt för kortis! Brukar ta den och sen något mer

Härligt att ÄL närmar sig, kör du med CB ÄL test?
    Åh ja jag vet. När jag var gravid gick jag med och kollade efter blod hela tiden de första två veckorna typ, sen la det sig. Hoppas du kan njuta bättre snart!

Tack för tipset! Får kolla in det programmet. Är så smidigt att träna hemma liksom. Ska nog köpa lite hantlar å grejer och göra mer sånt hemma. Finns ju andra bra träningsappar också, tur vi har smart-tv :D Har i alla fall bokat in lite spinning nästa vecka.

Äl bör bli ons eller tor nästa vecka, ska börja testa på tisdag tänkte jag så kanske jag klarar mig på de äl-stickor jag har kvar haha. Jepp CB kör jag. Tycker det funkar bra för mig.
  • Sommaren12
    MammaMia1012 skrev 2018-01-19 11:16:19 följande:
    Ja det hoppas jag med, men bara det får gå lite tid så lugnar det väl ner sig tänker jag!

Ja jag är stort fan av att träna hemma och nu har jag fått hem Den stora träningsboken för gravida så det blir toppen!! Jag skulle aldrig få ihop så mycket träning om jag får idag om jag behövde iväg och träna. Går på crossfit pass två gånger i veckan men får nog bli ett litet uppehåll med det i alla fall fram till v12

Okej, då håller vi tummarna nästa vecka! Hoppas ni får till det bra nu och att mannen hänger med på noterna!

Kram
    Du är på alerten du, köpt bok redan haha. Bra bra! :) Ja det kanske är vettigt att köra lite lugnare träning i början, ja sen med faktiskt. Jag tränade t.o.m. v 36 men det var tuuungt på slutet. Blev inte heller fokus på samma grejer, inget hard core som tidigare utan mer bara underhålla formen så gott man kunde och träna upp styrkan i rygg och axlar inför bebis.

Nu känner jag mig splittrad inför nästa vecka. Du vet, jag sökte ju jobb och nu har jag blivit kallad till intervju! För övrigt samma dag som ÄL he he he... :S Känner mig otroligt nervös nu. Frågorna är många. OM jag får jobbet, ska vi lägga ner bebisverkstaden ett tag då? Tänk OM jag t.o.m. är gravid när jag tar det? Kul att börja med att klämma fram att man ska va mammaledig ett år... Tänker att då kanske t.o.m. inte får förlängt efter provanställningen... Ska kanske inte gå händelserna i förväg men tankarna sätter ju igång direkt såklart. Känner nästan att det är bäst att det går dåligt, haha, man vet vad man har men inte vad man får... 

Har du hört nåt från jobbet du sökte?
  • Sommaren12
    MammaMia1012 skrev 2018-01-19 17:24:35 följande:

Haha ja boken hade jag redan beställt innan jag visste men det var bara för jag ville ha en av de få signerade som de gav ut (så hoppades jag i hemlighet att jag skulle vara gravid)

Ja det är svårt det där med jobbet alltså, har inte hört något med sista ansökningsdag var 23/1 så kanske nästa vecka då..

men jag tänker att jag ska skilja på jobb och graviditet man har ju ingen aning om vad som händer. Kanske missfall och tar lång tid innan pluss igen..? Vill inte skippa ett jobb jag verkligen vill ha. Men lätt att sitta och säga innan man ens vet om man kommer på intervju! Men som du skriver kanske inte roligaste att berätta direkt efter att man fått jobbet.. haha

Stort grattis till din intervju, ska bli så spännande och på ÄL och allt Håller Tummarna!!

Meej skrev 2018-01-19 18:47:01 följande:

Jag ska också på arbetsintervju snart och är lika splittrad. Men samtidigt resonerar jag nog som så att jag tycker inte att det är rätt att de väljer bort mig för att jag kanske kan vara gravid inom en snar framtid, och då kan jag ju inte heller avstå från jobbet på grund av det. Och som någon annan också skrev, man vet aldrig vad som händer..

Ja jag önskar jag kunde slappna av lite. Men jag bor i en medelstor stad och det kryllar inte av jobb här inom min bransch så är rädd bara att stå där utan något plötsligt. Men ska försöka att inte bli nervös nu, en sak i taget, vet ju inte ens om jag blir erbjuden det! Men om jag blir det och det inte tagit sig efter nästa äl så tror jag faktiskt att vi pausar lite. Handlar ju om att pausa kanske tre fyra försök. Bara det inte syns förrän provanställningen passerat liksom HAHA! :D Önskar jag kunde slappna av som ni.

Lycka till med din intervju Meej! :)
  • Sommaren12
    saijda skrev 2018-01-19 18:18:24 följande:

Ja det är verkligen ledsamt :(

Blir en ledsen helg och vecka.

Men nya tag helt enkelt <3

Usch va tråkigt att höra. :( Kram!
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-01-20 07:15:54 följande:

Usch ja e så ledsen.. Dom hade vari på "gentlemens club" de där natten Alltså ja vet int.. Överreagerar ja när d känns så olustigt för mj. E ja som han sa gammaldags å tråkig?

En annan sak.. Verkar int bli nån ägglossning den här mån heller.. Fick d där sega trådiga kletiga sekretet igår.. Men ingen ökning idag heller usch e så ledsen för allt nu. Fan. Känner mj så misslyckad me allt.

Förstår om det känns dumt det där med gentlemans club. Det är ju ändå lite känsligt och han kunde väl ha sagt nåt direkt om att han skulle på det. Jag skulle själv kunna tänka mig att gå på strippklubb haha och skulle unna min sambo det också om han ville (fast titta och inte röra) men det är ju faktiskt väldigt olika hur man känner för det där. Hade jag vetat att det känts olustigt för min sambo att jag går och tittar på andra nakna människor hade jag såklart inte gjort det.

Usch så jobbigt detta med din äl. :( som ni redan skrivit kanske det är värt att kolla upp ja. Har du provat ältester från något annat varumärke än CB?

Kram på dig!
  • Sommaren12

Nu låter det kanske som jag brukar gå på strippklubb haha :D Har aldrig varit på någon. Än i alla fall. :D

Svar på tråden Följas åt till ett plus!