• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

Saima17 skrev 2018-01-10 12:45:57 följande:

Ja kommer testa nu den här mån när han e borta över äl för att i lugn å ro se. Så oktober bebis blir d int. Ev november som tidigast

Hårt att behöva hoppa över en månad. :(
  • Sommaren12
    minipeach86 skrev 2018-01-10 14:10:10 följande:

Då hoppas vi på revansch och några oktoberbebisar nudå + att du Saima17 får bra koll på monitorn denna månad så att det blir en novemberbebis sedan =) 

Jag har precis satt igång fjärde cykeln i rads ägglossningsstumulering med hjälp av tabletter så nu hoppas jag på att det växer till sig något ägg denna omgång med. Nästa vecka på onsdag spolas mina äggledare och dagen därpå ska jag på VUL för att kolla äggens tillväxt. Så nu blir det först en veckas slappna av och bara ha det lugnt och skönt, inte stressa över det ena och andra tecknet. Ikväll ska jag tom ta en halv sömntablett för att få sova ut riktigt ordentligt vilket jag haft svårt med på ett tag <3 

Har ni blivit friska i familjerna än då MammaMia1012 och Sommaren12? =) 

Wow vilka grejer! Hur går det till när man spolar äggledare? Gör det ont? Håller tummar och tår för att några ägg gör växtspurt!

Jag är tillbaka på jobb idag. Skulle nog inte säga att jag är 100% frisk, men nu håller jag iaf inte på att kvävas av mitt eget snor på morgonen. :D

Bara för att det är nedräkning till bim nu och det finns en gnutta chans att jag kan va gravid och jag har ett earlytest hemma så kliar det nåt förbannat i fingrarna haha. Känner dock ingenting men brösten fortsätter av och till med riktigt tydliga ådror, men antar att jag ser vad jag vill se...:/
  • Sommaren12
    MammaMia1012 skrev 2018-01-10 20:49:16 följande:

Kanske du redan skrivit men när har du BIM? Har för mig att vi har väldigt lika?

När tänker du testa?

På måndag har jag bim :) Från och med fredag ger testet 99% säkert resultat så tidigast då testar jag. Får se om jag lyckas hålla mig ifrån det dock. Jag är ju nästan helt säker på resultatet och det e ju inte direkt ekonomiskt att testa en massa haha.

Har vi bim samtidigt?
  • Sommaren12
    Anonym (Nina) skrev 2018-01-11 02:03:17 följande:

Stort grattis till er som blivit gravida!

Enligt appen förväntar jag mig mens på lördag, men det kan lika gärna bli flera dagar senare, då min mens är så oregelbunden.

Får se vad som händer.

Spännande! Håll oss uppdaterade :)
  • Sommaren12
    MammaMia1012 skrev 2018-01-11 06:00:56 följande:
    Japp jag har också på måndag min plan var att inte testa förens nästa fredag om mensen inte dyker upp.. haha men det vet jag är helt orealistiskt. Jag kommer inte kunna hålla mig så länge.

Men jag tror ju inte att det blivit något denna månad heller så tror att jag kommer kunna hålla mig till tisdag kanske...:s

Nej man börjar märka efter några månader att det kostar på att testa massa :D men nu har jag hemma två digitala och ett gäng från testlagret (typ 10 :D) tänker att det ska räcka lääänge om man väntar till efter BIM (men vem klarar det)

Håller tummarna för dig imorgon! Tänk om det blir ett pluss <3
    Åh kul att vi är så synkade haha!

Ska försöka att inte testa imorgon, får se om jag lyckas med det. Känner mig så dum som tror något öht när chanserna är så små. Det dryga med att testa några dagar innan är att man sen ska gå och vänta på mensen. Testar man på bim så och det inte är nåt så kommer ju mensen snart och så känner i alla fall jag att man är igång med nästa cykel och kan blicka framåt igen. Besvikelsen lägger sig snabbare.

Jag håller på att söka ett nytt jobb nu också och inte för att jag har fått något än men funderar på hur vi ska göra med bebisverkstad OM jag får det. Det är ju provanställning... I så fall tror jag vi får pausa ett tag. Kommer bli en sladdis detta känns det som. Dottern fyller ju 6 i år. Det där med syskonlek och sånt är ju redan sen länge förbi. 

Hur gamla är dina barn?
  • Sommaren12
    MammaMia1012 skrev 2018-01-11 08:52:13 följande:

Men det är ju så kul känns som vi lever parallella liv Hahaha

Vår yngsta blir 6år i år, äldsta blir 8år och jag ska också söka nytt jobb (ska försöka hinna i helgen) jag ska försöka söka mig tillbaka till mitt gamla jobb... vi kommer nog inte sluta med bebisverkstan.. blir det så blir det och då får jag ta det då det är på en statlig myndighet så då brukar det vara höt till tak när det kommer till att skaffa barn

Hur kommer det sig att du ska söka annat jobb?

Haha se där, kul. :) Jag har med jobbat statligt förut, då hade jag nog inte varit lika osäker. Jag trivs eg där jag är nu men detta är en likande tjänst fast på ett mer intressant företag. Så jag sitter inte i sjön men har sneglat på de ett tag och nu såg jag att de sökte en och jag matchar profilen bra så måste ju prova söka. :)
  • Sommaren12
    MammaMia1012 skrev 2018-01-11 13:06:47 följande:
    Å men så spännande! Klart du ska söka! Livet är för kort då håller jag tummarna för att det blir nytt jobb och ny bebis

Är det ett större bolag så brukar det heller inte vara några problem! Var håller du till i landet?
    Jag har skickat dig ett pm. :)
  • Sommaren12
    sthlmsmamma08 skrev 2018-01-11 16:31:22 följande:

Nu behöver jag lite hjälp tjejer!

ÄLtest var positivt igår kväll och imorse kände jag de tydliga symtomen jag får under ÄL.

Det spänner fortfarande i de regionerna men nu är testet betydligt svagare.

Vi fick till det i måndags kväll och förhoppningsvis ikväll -(optimalt hade ju varit tis o ons)

Vad tror ni om chanserna? Är det liksom "kört" redan för ev befruktning ikväll då ägget verkar ha släppt? Hur lång tid tar det för simmarna att hitta fram?

Sorry för rörigt inlägg men jag hoppas ni förstår va jag menar..

Jag tror att när ägget väl har släppt så slutar lh-hormonet produceras som äl-test reagerar på. TROR jag. Man säger väl att ägget är befruktningsbart i 12-24 timmar efter ägget släppt så passa ni på så snart som möjligt nu, fortfarande finns väl goda chanser!
  • Sommaren12
    sthlmsmamma08 skrev 2018-01-11 18:10:43 följande:

Ja det har jag hört också. Men undrar mer på hur länge det dröjer innan simmarna hittar till ägget liksom? Eller handlar det om minuter/sekunder?

Vi får hoppas att de blir nåt ikväll, maken har vart sjuk i ett par dagar...

Hehe knäpp som jag är så låg jag och läste om spermier, ägg och grejer när jag inte kunde sova för ett tag sen. :D

Av typ jäääättemånga spermier så är det några hundra som hittar fram till ägget. För de snabbaste tar det ca en halvtimme men för många tar det några timmar. Så inte superdupersnabbt faktiskt. Jag trodde det rörde sig om sekunder/minuter.
  • Sommaren12
    Koke skrev 2018-01-11 17:47:50 följande:

Hejsan

Ny här och vet inte riktigt hur allt funkar.

Jag och min man försöker få en sladdis.

Jag är 38 år och har 10kg övervikt så det kanske inte blir något. Men vi tänkte iaf testa.

Jag hade ägglossning nyårshelgen och borde ha mens till helgen. Har köpt ett test ifall den inte kommer. Men är beredd på att det kan ta tid eller inte hända något alls.

Hej och välkommen! :)

Vi försöker med få en sladdis. Eller ja, dottern är 5,5 år så kanske inte räknas som sladdis eg men känns så iaf. :D

Du verkar ha en lugn och skön inställning. Lycka till! Jag och MammaMia har också bim nu på måndag så då är vi några synkade, kul! :)

Jag har förresten några kg övervikt men tror att så lite ändå inte borde påverka? Eller?! :S
Svar på tråden Följas åt till ett plus!