• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

MammaMia1012 skrev 2018-01-16 08:42:02 följande:

Okej... haha... jag testar imorgon (för din skull tar en sticka och om den är starkare så testar jag med digitalt! Detta är helt sjukt.. har ju varit med om ett missfall tidigar när vi försökte med nr två så man vågar inte hoppas fullt ut, det är alltid med reservation liksom :/

Förstår det. Man vill inte ta ut något i förskott. Och sedan när man fattat att man är gravid börjar nästa fas; att oroa ihjäl sig för missfall. Kan tänka mig att man gör det särskilt om man varit med om det. Jag har varit förskonad tack och lov. Håller alla tummar för dig nu! Vilken överraskning det skulle va, ni som varit sjuka och du som inte räknat alls med plus!
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-01-16 11:29:26 följande:

Testet visa högt idag åxå.. Hoppas på maximalt imorron. Så vi sku hinn få till d före han far imorron.

När åker han imorgon? Ni får ligga så tätt inpå som möjligt haha.
  • Sommaren12
    Jhennie skrev 2018-01-16 17:30:33 följande:

Jag la in fel bild. Och nu ser jag inte ens skälv på bilden jag såg på innan . Postar ändå

Nej jag ser tyvärr inte heller något. Men det e ju några dagar kvar till bim.
  • Sommaren12
    MammaMia1012 skrev 2018-01-17 05:19:27 följande:

Jag gjorde som du sa Sommar12 och här

Är dagens skörd såååå lycklig! Nu får den lille stanna 9måndader <3

Men ååååh GRATTIS!! Så fantastiskt! :) och så snabbt det gick?! :) underbart! :) Då får jag kämpa vidare utan dig, trist för mig, men åh så glad jag är för din skull! Har du berättat för mannen?
  • Sommaren12
    ampjot skrev 2018-01-17 12:26:50 följande:

Hej på er!

Hoppar in i denna tråd då jag precis fått min mens lite tidigare än beräknad app som var den 19:e. Har de senaste månaderna haft 24 dagars cykel, vilket innebär att jag får positiva ägglossningstest nästan direkt efter mens. Så är snabba ryck. Nästa BIM är beräknad till den 10 feb.

Välkommen! Min cykel varierar lite men har ibland 25 dagar men däremot rätt lång mens, ca 7 dagar innan det e helt slut, så jag brukar med få börja testa bara ett par dagar efter mens. Lycka till och kul att du hänger med oss på vägen! :)
  • Sommaren12
    MammaMia1012 skrev 2018-01-17 09:57:26 följande:

Haha ja men visst, försökte väcka mannen och visa det digitala men han såg ju ingenting.. -vad är det jag tittar på? Var ska jag titta? Hahaha

Sen skickade jag ett mess med bilden istället då blev han glad <3

Haha kul reaktion! :D Chocken kanske när man vet att man ska bli trebarnsfar, somnar om :D
  • Sommaren12
    Lillefiddelin skrev 2018-01-17 13:34:27 följande:

MÅSTE! Tipsa er alla om att googla upp podden HälsoSant och lyssna på avsnitten om menscykel och fertilitet. Jag fick så många ?aha? upplevelser och känner nu att jag ej äl testar och tar grav test i samma besatthet längre. Var så skönt att veta hur saker funkar.

Här hemma står tiden still. Beräknat att ha äl nästa vecka så nu är det lugn och ro innan dess

Intressant! Tack för tipset. :)
  • Sommaren12
    Storafamiljen89 skrev 2018-01-17 13:48:04 följande:

Hejsan. Här är en till som försöker skaffa en liten. Jag och min sambo är inne på 4e försöket nu. Hade ÄL i måndags och fick till ett ordentligt försök i söndags men har inte myst efter det så chansen för att det blir något denna månaden är kanske inte så stor. Håller tummarna för att februari blir vår månad istället ????.

Hej och välkommen! Om ni sexade dagen innan äl skulle jag vilja påstå att ni har god chans! Det är väl dagen innan och äl-dagen som man är som mest fertil? Vi får hålla tummarna nu då :)
  • Sommaren12
    Lillefiddelin skrev 2018-01-17 13:34:27 följande:

MÅSTE! Tipsa er alla om att googla upp podden HälsoSant och lyssna på avsnitten om menscykel och fertilitet. Jag fick så många ?aha? upplevelser och känner nu att jag ej äl testar och tar grav test i samma besatthet längre. Var så skönt att veta hur saker funkar.

Här hemma står tiden still. Beräknat att ha äl nästa vecka så nu är det lugn och ro innan dess

Har försökt lyssna flera gånger idag men det går inte med just HälsoSant. Vet inte vad felet är? Använder Podcaster, finns det andra appar? Fast andra poddar funkar, är bara just HälsoSant som inte går...
  • Sommaren12
    Let it Rain skrev 2018-01-17 21:50:11 följande:

open.spotify.com/show/6wDI2gcKdfl9Tj17WcAinV

Haha så det fanns på Spotify. Jag har inte utforskat podvärlden så hade ingen koll. Har lyssnat på avsnitten om mens och fertilitet nu. Kände faktiskt att jag hade koll på det allra mesta. Men bra avsnitt! Känner mig lite empowered liksom. Jag hade kopparspiral under ett år efter min förra graviditet men sen tog jag ut den och har inte använt konventionella preventivmedel därefter utan tempade förut och sen när jag lärt mig min cykel slutade jag med det också och det i kombination med avbrutet sex har funkat för oss. Jag kommer aldrig att använda hormonella preventivmedel igen pga dåliga erfarenheter. Och jag känner också att jag som kvinna inte ska behöva ansvara totalt för reproduktionen och samtidigt proppa i mig onaturliga saker som ger mig massa biverkningar.

Min kompis tyckte jag var överdriven. Hon har hormonspiral och har fått grov svart behåring på magen och benen. "Men det är ju inte så farligt" sa hon. Och i jämförelse med mycket annat kanske det inte är det men dels tycker jag det är ett tydligt tecken på att man fuckar upp sin kropp och dels så vill jag verkligen inte ha grov behåring på magen så varför ska jag bara acceptera det?

Oj nu blev det ett lite längre inlägg här haha men behövde väl ventilera lite efter den där podden. Håller med om att om man inte har riktigt pejl på hur fertilitet och menscykeln funkar så var det väldigt bra avsnitt att lyssna på!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!