Inlägg från: Horisonten |Visa alla inlägg
  • Horisonten

Bim oktober 2017

Milou3 skrev 2017-10-09 18:45:23 följande:

De flesta som är gravida testar ju positivt på de flesta test, om än svagt, på bim-1 så det spelar nog ingen roll vilket av de du tar. Bäst av allt är väl att vänta ännu en dag kanske? Hur menar du att du mår så pass dåligt? Mår illa? Köp postafen på Apoteket! Det är vad de rekommenderar till gravida ändå :) annars sägs färsk ingefära vara bra mot illamående!

Okej hoppas de visar imorgon. Enligt mig är de bim-1 imorgon. Men min app har hela tiden lagt på en dag varje gång jag skrivit in negativt test. Märkligt dock. Jag mår rätt illa och förut idag var de riktigt jobbigt. Är väldigt ledsen och känslosam. Ömma bröst och känner mig bara konstig och så gravid. Men detta med negativa tester har tagit hört på mig :( har ju dålig koll på äl. Varit völdigt ledsen och nedstämd idag. Gråtit fast jag inte riktgt vetat varför. Jo vet att postafen finns. Haft hypermiss gravidum med båda mina tidigare barn så. Inte ens lergigan hjälpte då. Med sonen fick jag bli inlagd med drop. Men så rädd för inbillning och att de inte skall vara något och därför väntar jag med postafen och sådant. Är just de att de känns som de borde visa imorgon. Men tänker hela tiden tänk om de inte gör det eller så. Så rädd!! :?

Spelar de någon roll när man gått på toaletten sista gången på kvällen innan sängen och sen hur tidigt man gör på morgonen?
  • Horisonten
    Svea87 skrev 2017-10-09 19:02:40 följande:

Det är absolut inte försent! Som jag skrivit innan jag fick negativt på BIM - 1 och plusset kom på BIM dagen. Håll ut och tappa inte hoppet : )

Du anar inte hur mycket jag behöver höra det idag!! Så jävla kass dag idag!! Allt NNs negativt och dåligt!! Behöver bli påmind ofta om detta. Tack snälla!! Hoppas så fruktansvärt mycket att jag kan får något litet tecken imorgon att de verkligen är något där inne i magen som jag tror. Och att jag inte är helt dum i huvudet och bara inbillar mig allt
  • Horisonten
    Brittsommar skrev 2017-10-09 19:45:56 följande:

Testlagret har alltid kommit i brevlådan hos mig. Har tom fått alternativ nu med Hem leverans med bud.

Okej skall fundera på det efter morgonens test. Beroende på vad de visar. Tack för tipset :)
  • Horisonten
    Brittsommar skrev 2017-10-09 19:45:56 följande:

Testlagret har alltid kommit i brevlådan hos mig. Har tom fått alternativ nu med Hem leverans med bud.

Okej skall fundera på det efter morgonens test. Beroende på vad de visar. Tack för tipset :)
  • Horisonten

Vart negativt test idag också :?( Jag fattar inte varför jag mår som jag gör när det inte är något. Känner mig helt förstörd :?( Bim-2 enligt appen men bim-1 enligt mig.

• Horisonten
    Jasminefjellberg skrev 2017-10-10 08:29:41 följande:

Jag vet inte vad det kan vara... men vänta några dagar till, och kommer inte mensen så ta ett test till. Visar det negativt så boka tid på en vårdcentral/gynekolog och berätta hur du mår, men att testen fortfarande är negativa. Jag håller tummarna för dig att hcg nivån är för låg för att ge utslag <3

Ne jag fattar ingenting. Alltid plussat tidigt och så. Blir så nervös att kroppen skall börja strula och ha sig nu. Vill bara börja om igen. Tänk om jag hade äl senare och vi missade pga den jäkla svampen då vi inte myste då. Sen är jag vrålförkyld nu. Så mannen lär väl få de med och inte orka mysa :( Har inga som helst känningar att mensen är på g jag som brukar ha fruktansvärd mensvärk. Inte ens något på pappret. Får väl se vem som har rätt jag eller appen. För jag räknar bim imorgon och appen säger mens om 2 dagar. Har den inte kommit på fredag/lördag kommer jag ta test igen och kolla. Annars ringa min barnmorska och fråga. För enda gången jag mådde små illa inte som nu var när min spiral gjorde att mensen hoppa en månad. Men kom månaden efter. Aldrig haft såhär innan så hoppas appen kanske har rätt och de är tidigt än. Just nu känns allt tungt och jag bara gråter :?( Några tips som jag kan ha med till nästa gång?

Om det är okej för er andra här inne skulle jag gärna vilja vara kvar och följa er andra. Hoppas de är okej? Stanna iallafall tills mensen kommer,sen får jag hoppa in i november gruppen
  • Horisonten
    tempnörden skrev 2017-10-10 09:05:29 följande:

Det verkar vara väldigt tungt för dig, jag känner med dig! Än har du inte fått mens, kommer den så är det bara att bryta ihop - och sen bygga upp sig igen.

Vet känslan precis. Det är klart att du ska vända dig hit :) Och kommer inte mensen och du ändå får neg så låter det som att du har en bra plan!

Att du plussat tidigt i tidigare grav är ju ingen garanti denna gång. Ägget kan fästa sent och då tar det ett tag för hcg att bildas i mätbara halter. Det kanske fäste tidigare i dina andra graviditeter?

Jag håller tummarna för dig!

Ja är ganska tungt nu. Verkar som mensen är på g nu. Hade lite brunt i trosorna nyss och orange på pappret. Lite mer känning i magen så. Kände kanske inte igår då jag gick på alvedon pga min förkylning. :( tycker även brösten slutat ömma och mer ryggvärk. Ville väl alldeles för mycket eller om ägget inte fäste. Var ju lite osäker på äl eftersom jag inte tyckte jag fick tydliga äl flyttningar. Och myste sista gången på dag 15 i cykeln innan jag fick min svampinfektion och jag inte kunde. :( så kanske till och med misssde äl. Mina 2 andra graviditeter tror jag att jag fått plus bim-2 iallafall så. Möjligt att de vart senare men tror inte de. Skall fortsätta och ta folsyra,dricka lite kaffe,ingen alkohol. Sen mysa varannan dag hela nästa cykel så fort mensens slut och ligga kvar och ha kudde under säkert myt men ändå!! Ni vet hur man blir. Finns de några mer tips/knep? Bara mensen kommer igång ordentligt nu då så vi kan köra igen. Känner mig så dum som trodde de skulle gå direkt bara för de gjort de med de andra 2. Vill ju absolut inte ta något förgivet eller så men gjorde väl de undermedvetet ändå...:?( blä. Jaja nya tag helt enkelt...
  • Horisonten

Eftersom de med ganska stor säkerhet inte blev något denna månaden. Vilka test skall man beställa?

Funderar på tetlagret. Vill ha test som är röda och som inte ger spök. Tips tack

• Horisonten
    tempnörden skrev 2017-10-10 11:59:14 följande:

Jag har precis börjat med testlagrets äl-test, de är röda och jag har läst att de flesta är nöjda med dem. Hade gravidkollen innan men lyckades inte med att få bra utslag på dem. Däremot deras gravtest har jag lyckats med. där var det inga tveksamheter!

Bra idé att köra varannan dag och att ligga kvar i sängen! Är nog inte dumt :)

Finns nog inga knep, verkar som att du gör det man ska. Motion försöker jag peppa mig själv att det inte skadar, det hjälper till att hålla hormoner i balans och för allmänt välbefinnande. Och att din man/sambo också behöver vitaminer och skära ner på alkoholen!

Om ni redan är hurtbullar så behöver du ju inte de här råden ;)

Och du verkar ha koll på sekret och livmodertapp också.

Jag tempar, då vet jag ATT jag har haft äl (kan tyvärr inte förutse äl, men skönt att veta att den inte hoppat över en månad liksom så att man går och hoppas i onödan)

Tråkigt att det inte tog sig, man hoppas lika mycket varje gång trots att man försöker intala sig själv att inte göra det. Krya på dig också :)

Åh intressant. Kanske skulle testa med testlagrets sen då. Hoppas bara mensen kommer ordentligt nu och inte velat. Så har vi gjort innan när vi lyckats bli gravida. Dock blev de ju inte så denna gången. Försöker iallafall röra mig och gå promenader. Men senaste svårt pga sjuks barm och nu är jag sjuk men kanske snart kan börja ut och gå igen. Vad för vitaminer är bra för mannen? Zink vet jag. Men något annat? Livmordertappen har jag dålig koll på men sekret hyfsat. Tycker tempninimg verkar svår :( Går på sekret och typ äl smärta. Dock tycke jag sekretet vart sådär denna månaden. Inte riktigt. Kanske inte hade äl ens. Ja verkligen. Detta vart ku bara första försöker. Men längtat så. Min man är positiv och sa går de inte denna så går de nog nästa. Hoppas att han har rätt. Tack!
  • Horisonten
    Tee87 skrev 2017-10-10 10:07:54 följande:

Ingen tvekan längre! Hoppas hoppas det går vägen denna gång :) lycka till alla ni andra också! <3

Stort Grattis
Svar på tråden Bim oktober 2017