Inlägg från: Horisonten |Visa alla inlägg
  • Horisonten

Bim oktober 2017

Tog ett clear blue test imorse men. Vart negativt :( Dock tidigt än. Skall aldrig mer lita på appar. Utan bara på mins egna räkningar. För enligt mig bim-4 idag men appen sa bim-3 tills jag la in negativt test. Så blir att testa på måndag eller tisdag igen.

Jag hoppas och tror än,då symptomen är kvar pch jag känner mig gravid. Men bara hoppas!!

• Horisonten

Tjejer vad tycker ni. Skall jag försöka att ha is i magen och ta ett clear blue på måndag bim-2 eller skall jag ta ett RFSU-testa tidig imorgon med? Bim-3 imorgon. Tog ju ett blank clear blue men har symptom kvar.

Grattis till er som plussat :)

• Horisonten
    Svea87 skrev 2017-10-07 15:41:45 följande:

Tycker du ska vänta till BIM dagen. Då är det säkrast : ) har slösat så många test och pengar.. fick inget plus dagen innan BIM men fick på själva BIM dagen. Vet att det är sjukt svårt. Men har du många test hemma kan du ju köra på!

Ja egentligen borde man hu verkligen vänta men så galet svårt och när man känner så mycket symptom. Går inte och stänga av. Tror jag fick plus med mina 2 barn på bim-2/3 tror jag de var. Men har bara ett clear blue plus kvar. Ett digitalt som jag vill spar tills jag fått synligt plus. Och sen har har jag 2 RFSU testa tidigt och 3 st vanliga RFSU. Vet inte hur jag skall göra vill ju inte bli ledsen och besviken. Men inte konstigt att de inte visad något i torsdags då jag var på bim-6 men gick på appen som sa bim-4. Och idag bim-4 är ju inte säkert att de visar heller. Så hoppet finns kvar. För symptom och känslan att jag är gravid är kvar. Hoppas de stämmer bara och den känslan och kroppen inte lurar mig
  • Horisonten
    JohannaN2015 skrev 2017-10-07 16:03:16 följande:

Jag tycker absolut du ska försöka vänta, men helt ärligt.. det är fan omöjligt!!! Jag skulle kunna testa mig varje gång jag kissar.. såå.. haha! Is i magen är jag inte speciellt duktig på! ;)

Haha ja men de är ju verkligen det. Skönt att man inte är ensam ändå om att känna såhär eller vara testgalen. Hihi :p jo har bäst mig för att ha is i magen och inte testa imorgon. Men får bli test på måndag. På bim-2 för nog så länge jag klarar av att hålla mig. Hihi :p

Tur man jobbar länge imorgon så man kanske tänker på annat och tiden till måndag går fort :) Känner ju symptom än och den där starka känslan som säger att jag är gravid så jag hoppas verkligen. Känslan och kroppen har rätt och min tolkning är rätt av kroppens singlaer. Men bara vänta och se. Denna eviga väntan. HATAR den och ovissheten.
  • Horisonten
    JohannaN2015 skrev 2017-10-07 19:21:07 följande:

Seriöst, RFSU?!!? Måste vara jordens sämsta test? Har ni erfarenheter av dom? Jag vet sen några år sen när jag var gravid sä fick jag inget positivt svar på dom, tog ett clearblue och det visade gravid!

ENDÅ så köpte jag ett rfsu på macken och tog på eftermiddagen eftersom jag fick ett svagt streck på clearblue igår. Ser svagt, svaaaagt ( svagare än clearblue) blir tokig. Jag ska aldrig mer köpa rfsu.

Ne fy vad tråkigt. Men tack för stt du delar med dig. Jag har tagit ett RFSU tidigt i torsdag. På vad jag trodde var bim-4 men tydligen var bim-6. Har fortfarande 2 kvar hemma. Men då är de ingen idé och prova med dem. Bättre och köra clear blue som alltid. Ångrar lite mitt köpa av dem nu. Kanske kan använda de efter bim. Om jag får plus. För även om de skall kunna visa tidigt så verkar de ju inte göra de. Läst gamla trådar med där folk varit missnöjda men tänkte att de kanske hade utvecklat och förbättrat testet men tydligen inte då...så tråkigt :(
  • Horisonten
    JohannaN2015 skrev 2017-10-07 19:41:14 följande:

Åh så bra jobbat om du kan hålla dig till måndag! Haha. Jag har en urusel karaktär har jag insett när det kommer till den här delen.. men vet du vad? Dom säger att känslan sällan har fel :) så.. jag hoppas verkligen!! Och stort LYCKS TILL!! Jag håller koll på tråden för mer info!

Tack snälla :) Kommer och uppdaterat på måndag med test. Hoppas verkligen med ett plus som inte bara jag ser :) hihi ne den där känslan sägs ju sällan ha fel. Hoppss kroppen inte har ett roligt spratta bara. Är ju ändå första försöker och 2 månaden utan spiralen så. Ha en bra helg:)
  • Horisonten
    Svea87 skrev 2017-10-07 21:59:56 följande:

Jag förstår det är sjukt svårt att hålla sig! Vad har du för symptom? Håller verkligen tummarna för dig!!

Jag har mått illa ert tag,fått stickningar och ömma bröst. Ryggvärk och myclet mycket acne. Varit en del trött och svårt och sova senaste 2-3 dagarna också. Har bara haft ömma bröst när jag var gravid med sonen. Igår kändes de lite mindre men ändå där. Sjukt ont i fredags. Illamående hade jag tidigt med dottern med sonen kom de i v 6. Sen hade jag hypermis gravidum med båda så. Jag hoppas verkligen!! Hade igår lite lätt lätt molnande värk men typ precis så jag kände av det. Test imorgon och hoppas verkligen!! <3 Så kroppens singnaler och min känsla som säger gravid är väl de symptom jag har :)
  • Horisonten
    Fröken92 skrev 2017-10-08 08:19:48 följande:

BIM dagen, hade gett upp hoppet utan symptom. Hade ett hugg med liten blödning i fredags men ingen mens! Idag testade jag med testlagret med tanken "snart kommer mensen" men icke! Ett svagt plus syntes och jag i full lycka tog mitt clearblue! Första försöket någonsin sttt skaffa barn. Det tog sig. Är i chock!

Åh vad härligt och roligt!! STORT GRATTIS!!! :D

Får så mycket hopp om att jag bara testat mig för tidigt!! Lycka till med allt nu :)
  • Horisonten
    Svea87 skrev 2017-10-08 13:39:30 följande:

Det var typ exakt samma symptom jag hade! Hoppas hoppas alla tecken stämmer och att du får ett plus! <3

Åh vad spännande!! :D ja de får vi verkligen hoppas!! Är så spänd,förväntansfull,nervös och rädd inför testet imorgon. Hoppas så!! Vet inte riktigt vad jag gör eller så om det är negativt imorgon igen. :( Det lär nog ta ganska hårt isåfall. :( Tror jag fått svagt positivt innan på bim-2 med de andra så hoppas. Mannen köpte även ett digitalt early test idag. Som räknar ner och visar digital plus eller minus. Får jag positivt imorgon. Så testar jag nog med de på tisdag eller onsdag. Beroende på resultatet imorgon.
  • Horisonten

Bim-2 och dagens test. Negativt :( Men känner fortfarande så gravid och symptom finns där. Kanske är jövlgt lurad. Men hoppas tidigt än. Tänkte ev kolla med ett RFSU tidigt om ett par timmar och de då de är känsligare. Vad tycker ni?

Svar på tråden Bim oktober 2017