Inlägg från: Horisonten |Visa alla inlägg
  • Horisonten

Bim oktober 2017

Hejsan :) Vill hoppa in här. Vi skall börja försöka nu i september för att bli gravida med barn nr 3.

Tog ut min spiral den 25/8 så väntar på första riktiga mensen skall komma nästa vecka 13-14/9. Kände av äl tydligt så känns som kroppen är i balans.

Så min bim borde bli någon gång mellan 9-11/10 beroende på när mensen då kommer nästa vecka. :) Jag räknar på en 28 dagars cykel men enligt en app jag har säger den att mitt genomsnitt är 26 dagar men den räknar ju från december-16. Hade ju ändå spiralen då. Skulle ni räkna på 28 dagar som "normal" eller 26 dagar?
    Jag har alltid förr haft 28 dagars cykel,plus/minus 1-2 dagar. Men tänker eftersom jag kände äl tydligt. Hmm klurigt detta. :p

• Horisonten
    Milou3 skrev 2017-09-07 19:23:28 följande:
    Hade du hormonspiral? För min cykel gick från stadiga 28 dagar till 26 direkt efter uttaget och var så i 2 månader, sen upp till 27 dagar i några månader och nu äntligen åter tillbaka till 28 :)

Din äl kan ju komma allt mellan CD 10 till 16. Det bästa är väl att börja ligga lite oftare runt CD 9 och en vecka fram iaf.
    Ja hade jag. Jaydess. Så kallade minispiral.
    Brukade ha 28 dagar, +/- 1-2 dagar. Oftast aldrig mer än 1 dag sen. Jo vi brukar köra på varannan till var 3 dag från mensen slut till sista dagarna innan bim. Men funderade mest på vilken dag jag skall räkna som bim dag. Och om man säger 30/8 hade jag ont och en hel del flyttningar. Men den 31/8 hade jag inte ont men tjocka trådiga flytningar så räknar att jag hade äl 31/8 väldigt säker på att det var då. Men räknas men är min äl dag den 31/8 eller är de 1/9? Tänker om äl +1 blir 1/9 eller 2/9. Svårt och veta hur man skall räkna. För visst har man alltid 14 dagar mellan äl och nästa mens?
  • Horisonten
    Milou3 skrev 2017-09-08 00:42:44 följande:
    Nä det kan skilja från person till person. Min lutealfas ( som tiden mellan äl och mens kallas) är runt 15-16 dagar. Men vissa kan ha 12-13 dagar. Har man under 10 dagars lutealfas kan dock ett befruktat ägg få svårt att hinna fästa.
    Jaha okej men får se när mensen kommer helg enkelt. Jag tror på den 14 om jag hade äl när jag tror. Den borde komma antingen 13 eller 14. Men tiden får visa :)
  • Horisonten
    Flansen skrev 2017-09-08 17:28:47 följande:

Ungefär hur har ni sex runt äl? :D

De gånger vi blivit gravida totalt 4 gånger, 2 missfall och 2 barn. Så har vi kört på varannan dag mest. Ibland blandat mellan varannan till var 3. Ibland 2 dagar i rad. Oftast varannan och kanske dagen innan ägglossning och då jag tror ägglossningen är. Men tanken är ändå från bådas sida varannan till var 3 dag från att mensen slutar tills typ några dagar innan bim. Och det har hittills funkat för oss. :) Så hoppas på det igen nu :)
  • Horisonten

Idag kom faktiskt mensen idag på pricken på rätt dag :) Så skönt att den kom tillbaka så regelbundet och direkt med en gång efter spiralen :) Så nu väntar vi bara på att den skall gå över. Speciellt jag då det var riktigt länge sen som jag hade sådan här mensvärk i både magen och ryggen och hade så riklig mens. Men är väl för kroppen är helt opåverkad av hormoner nu, eller iallafall så är det bara kroppens egna i omlopp så att säga. Känner mig så redo och taggad :) Så gissa på äl om ca 14-15 dagar och bim den 11/10 :) Längtar till att få börja och sen få reda på om vi lyckades :) <3 Otålig nu :p hihi

• Horisonten
    Eleonoratösen skrev 2017-09-14 21:46:48 följande:
    Precis som jag då!  Vi får hålla tummarna! Kände du av någon förändring när du tog ut spiralen? Jag kände mig väldigt hormonell första veckan utan spiralen... Drömmer
    Åh vad spännande och se hur det går för oss Nja inte direkt.Nja kan inte säga direkt att jag märkte något. Kanske lite lite mer känslig och lätt irriterad men inte så mycket skillnad. 
  • Horisonten

Hej allihopa :) Nu är äntligen mensen över och våran resa till ett syskon kan verkligen börja på riktigt :) Men det känns både nervöst och läskigt och jag är väldigt rädd. Rädd för att de inte kommer gå utan ta långt tid och rädd för hur jag kommer och må. Men självklart känns det roligt,förväntansfull och spännande :) 

Men nur är den där jobbiga väntan som börjar igen :( Först var det att mensen skulle komma efter uttag av spiralen, nu är de väntan på äl och sen är de väntan på bim. Suck det som är det värsta utav allting. 

• Horisonten

Hej allihopa. En fråga. Hur långt innan brukar ni känna av eran ägglossning om ni känner av den? Jag hade min mens den 14/9 så borde ha min ägglossning ca den 11/10 så om en vecka. När jag andvänt äl tester förr för länge sen så fick jag utslag på dag 12 och 14 så antar att något sådant har jag. Men jag är dig på dag 7 i min cykel små ont i magen,under livet och höfterna. Kanske lite lite mer flyttning men inte så. Är inte de lite tidigt inför äl? Och vilka dagar är man mest fertil? Vi brukar ju köra varannan till var 3 dag och fungerat för oss tidigare. Men blir bara lite undersam. Beror ju på hur man räknar med. Jag räknar på 28 dagar cykel för oftast de jag har. Men då räknar jag dag 1 som första dagen på mensen,så nästa mens första dag blir både dag 1 och 28 om ni förstår hur jag menar. Så har 27 dagar i mellan. Men enligt min app så säger den att min genomsnittliga cykel är 26 dagar. Så vet inte riktigt hur jag skall räkna eller tänka. För även om vi kör varannan dag eller var 3 så vill jag gärna köra dagen innan äl och äl dagenen när jag tror den är. Vill inte använda äl tester då jag känner mig mer stressad och ännu mer ?verkstad? än de ibland kan bli öndå. Så vill jag inte ha. För känns som de är och slänga pengar i sjön och stressa mig och få mig och må dåligt. Så jag känner. Hoppas ingen tar illa upp. Men hur hade ni tänkt i min sittuation?

Förlåt. Lite längre inlägg än jag tänkt.

• Horisonten
    Loomi skrev 2017-09-21 09:16:02 följande:

Hej alla!

Jag hoppar gärna in här. Är nu på mitt andra försök. Hoppades på att vara gravid men mensen kom idag så det är bara att ta nya tag!

Jag har ÄL den 4-5 oktober och BIM den 18:e okt.

Hur länge har ni andra försökt?

Välkommen :) Här blir det första försöket för oss :)

Tror äl kommer bli ca 26-27/9 och bim 10-11:10 :)

Otålig som bara den nu :p
  • Horisonten

Ja då har vi beställt hem lite graviditets test redan nu då haha :p Har ju äl i början av veckan och kan ju först börja testa näst nästa helg. Så hade egentligen tänkt beställa test först nästa helg. Men då jag ändå skulle beställa annat och det hade kampanj vart det lite svårt och hålla sig haha :p Ville väntat och få hem test för vet hur svårt det är och hålla sig ifrån och testa när man har de där testen hemma. Haha snacka om att man känner si själv lite för väl haha :P Men tidigast blir det och testa typ 7-8/10 hoppas verkligen jag kan hålla mig till de. För har bim ca 10-11/10. Tror ni de skulle kunna visa sig isåfall? typ 3-4 dagarna innan om vi nu lyckats? 

Svar på tråden Bim oktober 2017