Sullulla skrev 2017-08-26 15:13:53 följande:
Finns de verkligen inga killar/Tjejor som är djupt ångerfull och verkligen inte gör om de igen?
Jo de finns men såhär är det. Din man bedrog dig för flera år sen och har inte sen dess haft samvete nog att vilja berätta och hade även nu enligt vad du skriver tänkt bedra dig igen. Han skriver även till älskarinnan att de inte kan ha kontakt för då lämnar du honom vilket är helvrickat enligt mig.
För ca 5 år sen upptäckte jag opassande sms mellan min man och en kvinna. Jag blev vansinnig och han verkade inte direkt känna ånger. Vi hade haft det extremt dåligt länge men det ursäktar inte. Jag inser också att jag som hade tillitsproblem och under flera år misstänkte honom för otrohet bidrog till detta. Jag valde att stanna och fick sen höra om en liknande situation kort efter. Jag visste inget om ren otrohet men det var att bedra, gå bakom ryggen, söka bekräftelse av andra. Så jag packade mina väskor, tog vårt barn och stack hem till en vän jag kunde bo hos. Jag vägrade vara den som lät någon behandla mig sådär. Som en jäkla dörrmatta han vet förlåter vad han än gör. Förnedrande är bara förnamnet.
Det tog en vecka, den värsta i hans liv sa han. Han insåg verkligen vad han gjort och berättade hur han sökt bekräftelse av olika tjejer för han mådde väldigt dåligt i sig själv och i vårt förhållande vilket han trodde skulle ta slut.
Jag hade även på omvägar fått höra att historian jag fick höra om nån ny tjej inte stämde, en som varit på platsen där detta skulle ha hänt och bekräftade det han sagt och annat som gjorde andra tjejens historia svår att lita på.
Vi blev tillsammans igen och sen dess har vårt förhållande varit perfekt. Han har varit perfekt och jag har bättrat mig till hundra. Det krävs två och vi har alltid haft en otroligt stark kemi och kärlek och känt att vi är varandras soul mates. Jag tror det kan bli väldigt explosivt och fel då och att man måste hitta balans, vilket vi gjort.
Med detta sagt så tror jag det inte hade funnits någon återvändo om jag fick reda på att han legat med någon annan. Jag flyttade liksom för så mycket mindre. Det hade inte funnits varken värdighet, respekt eller tillit kvar.
Det tråkiga jag tagit med mig är att man aldrig vet vad någon annan gör när man inte ser. Visst ska man lita på folk egentligen men jag gör det inte. Jag försöker inte vara misstänksam, ingen poäng ändå. Tror det alltid kommer fram förr eller senare. Men jag blir inte förvånad över något längre av allt man hört folk gjort mot varandra.
Jag kan heller inte veta om din man är en av de få som skulle skärpa sig. Men jag tycker det känns väldigt klyschigt och extremt gränsöverskridande fortfarande. Vet inte ens vad jag hade gjort om min man legat med någon jag visste vem det var och som visste om mig och våra barn.
Ja, detta är min historia och du kommer ta ditt beslut oavsett vad vi här säger. Det är du som ska leva med beslutet.