• Sullulla

otrohet ....

Ja fick idag reda på att sambon varit otrogen när vi vänta vårat första barn... ( inne på 3e nu.. ) altså 5 år sedan... ett 20 tal ggr...men en kvinna som han är bästa vän med...

Jag är helt förkrossad ???? ha sa att d berodde på att vi hade för lite sex...
    Å han säger att han vill gifta sej och att han aldrig ska vara otrogen mer....
    behöver nån å prata med...

• Svar på tråden otrohet ....
  • Sullulla

:( mår så fruktansvärt dåligt
    Vaknar på nätterna i panik å gråter å gråter

Äter sen tidigare antidepp medecin samt ångestdämpande
    Men dom hjälps inte nu ????
    Går bra stundvis men sen kommer allt :(
    Hur kommer Man vidare ...

• Kurlie
    Sullulla skrev 2017-08-24 09:46:53 följande:

:( mår så fruktansvärt dåligt

Vaknar på nätterna i panik å gråter å gråter

Äter sen tidigare antidepp medecin samt ångestdämpande

Men dom hjälps inte nu ????

Går bra stundvis men sen kommer allt :(

Hur kommer Man vidare ...

Är så ledsen att du behöver gå igenom detta :(..kanske borde du vänta tills du mår bättre innan du tar beslutet att stanna.
  • Kurlie
    Sullulla skrev 2017-08-24 10:21:48 följande:

Ja kanske de ...:(

Men vi har 3 barn ????

Ja och det suger att separera med barn men det suger ännu mer att leva med någon som inte värdesätter det man har tillräckligt för att inte riskera att förlora det. Och rädslan av att det ska hända igen. Du får fråga dig om det är värt det. Jag tror man kan komma över en otrohet om båda verkligen lägger manken till och den otrogna förstår allvaret och att inga fler misstag förlåtes. Frågan är väl om han är där med tanke på att han redan under er första graviditet gjorde detta och fortfarande håller på.

Det känns kaos nu och det blir en stor omställningen för er alla om du väljer att separera men med tiden blir livet för er stabilt och i längden är det bättre för barnen att föräldrarna är lyckliga på sitt håll.
  • Amandani

Tycker Kurlie beskriver det bra, mfl. Man kan inte "bara" stanna för barnens skull, hemskt men sant. Har själv lämnat pga otrohet och jag har barn. Jag tror en lycklig mamma är en bättre mamma än en olycklig mamma. Otrohet är ett sånt svek så jag saknar ord för det. All tillit försvinner, samt den som är otrogen saknar ju helt respekt för dig o era barn! Så otroligt sorgligt jag skickar en stor kram!

• hivo
    Amandani skrev 2017-08-24 12:04:13 följande:

Tycker Kurlie beskriver det bra, mfl. Man kan inte "bara" stanna för barnens skull, hemskt men sant. Har själv lämnat pga otrohet och jag har barn. Jag tror en lycklig mamma är en bättre mamma än en olycklig mamma. Otrohet är ett sånt svek så jag saknar ord för det. All tillit försvinner, samt den som är otrogen saknar ju helt respekt för dig o era barn! Så otroligt sorgligt jag skickar en stor kram!

Stark du är!

När insåg du att du borde lämna honom?

Gav du honom någon mer chans eller gick du direkt efter första gången?
  • Amandanii

Jag gick direkt eftersom jag visste att jag inte skulle orka leva med detta, jag skulle aldrig mer känna mig trygg till 100%. Jag kan inte leva med en otrohet i bakhuvudet. Jag var en mycket olycklig mamma, bröt mig loss, har sedan dess träffat en ny man, vi är förlovade och denna man kan jag verkligen lita på!

• Amandanii

All tillit försvinner ju så fort en otrohet uppdagas, jag är glad jag kom bort från denne man, vet dessutom att hans otrohet fortsatt med nya tjejen så jag gjorde verkligen rätt :)

• hivo
    Amandanii skrev 2017-08-25 14:54:52 följande:

All tillit försvinner ju så fort en otrohet uppdagas, jag är glad jag kom bort från denne man, vet dessutom att hans otrohet fortsatt med nya tjejen så jag gjorde verkligen rätt :)

Oj!! Det blir så oftast? Att de fortsätter även med den nya tjejen.....
  • Feminina
    hivo skrev 2017-08-25 18:56:32 följande:
    Oj!! Det blir så oftast? Att de fortsätter även med den nya tjejen.....
    Det är väl typiskt fega krakar som inte klarar av att leva utan en ny partner. Har ingen betydelse om det är ett andrahandsval , tydligen bättre än att vara singel i deras värld.

Är inte särskilt ovanligt, varken bland kvinnor eller män. Vissa har helt enkelt svårt att leva ensamma.
Svar på tråden otrohet ....