• Wuuaau

Vi som vill plussa i september

En tråd för oss som vill plussa i september!

Nu blir det sjunde försöket för vår del. Det är hjärtskärande varje gång mensen kommer men det är väl bara att hoppa på bebis-fabriks-tåget igen. Hur många är med mig? När har ni äl alt. BIM?

Äl 5/9

BIM 19/9

• Svar på tråden Vi som vill plussa i september
  • Jooosen
    babyspenat skrev 2017-09-01 19:53:18 följande:

Tack för ditt svar :) aha. Får hoppas att just det tecknet inte alltid behöver innebära mens ;)

Jag får ta och testa någon gång med ägglossningstest så får en kanske en uppfattning om det där. Har ont i brösten nu och beräknad äl enligt app på söndag. Men mina cykler har varierat mycket nu på senaste från månad till månad, osäkert att veta när allt sker då, hehe.

Ja men kolla nån månad eller två! Jag har rätt regelbunden cykel men körde några

Månader och kom fram till vilken dag äl är! Denna månad blir första utan :). Dock testar ja bisolvon från o med idag!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Charlieellerså
    Adele2017 skrev 2017-09-01 20:19:47 följande:

Någon som har haft "mensverk" och plussat någon dag efter?

Ja, alla graviditeter
  • Imra

Positivt på äl-stickan nu ikväll, enligt appen jag använder skulle jag haft igår. Första gången vi använder oss av äl-stickor och det var ju tur det! ;)

• Malmeri
    smulis85 skrev 2017-09-01 18:55:19 följande:

Hej hoppar in här jag med.

Tyvärr fick jag ett tidigt missfall i onsdags :'( i vecka 4+4 efter 1,5 år utan skydd hade vi äntligen plussat så känns jätte ledsamt. Känns lite hoppfullt dock att vi faktiskt kan bli gravida.

Vet ju inte riktigt när kroppen tänker ha ägglossning men förhoppningsvis kommer kroppen igång på en gång. Kan tänka mig att bim kommer hamna i slutet av september någon gång annars får jag väll byta till nästa tråd lite längre fram.

Jag vet vad ni går igenom smulis85.

Vi har en liten underbar kille på 21 månader och har försökt få till ett syskon sen jag fick tillbaka mensen våren 2016. Dock har jag ammat till februari i år. Vi plussade äntligen förra veckan men fick i tisdags missfall i v 6, 5+1. Känns jobbigt men även positivt att vi fick till ett litet frö även om det valde att inte stanna :( nu är ju bara frågan om man ska våga försöka på nästa ägglossning och i såfall hur jag klurar ut när den är eller om vi ska vänta in en mens.

Ni som använder ägglossningstest vilket rekommenderar ni till en nybörjare att använda?
  • Njcm
    Malmeri skrev 2017-09-01 23:10:06 följande:

Vi har en liten underbar kille på 21 månader och har försökt få till ett syskon sen jag fick tillbaka mensen våren 2016. Dock har jag ammat till februari i år. Vi plussade äntligen förra veckan men fick i tisdags missfall i v 6, 5+1. Känns jobbigt men även positivt att vi fick till ett litet frö även om det valde att inte stanna :( nu är ju bara frågan om man ska våga försöka på nästa ägglossning och i såfall hur jag klurar ut när den är eller om vi ska vänta in en mens.

Ni som använder ägglossningstest vilket rekommenderar ni till en nybörjare att använda?

Åh håller tummarna för er nu tråkigt med missfall men snart kommer de igen ska ni se ! <3 rekommenderar cb digitala dubbel hormon lila test :) blev gravid direkt med första barnet första försöket med dessa :)
  • smulis85
    Malmeri skrev 2017-09-01 23:10:06 följande:

Beklagar missfallet så tråkigt. Jag fick ju missfall i onsdags och tänker försöka igen på en gång så redan skickat efter äl-test. Rekommenderar cb- digital de var de jag använde förra månaden. Har även köpt billiga äl-stickor från testlagret då cb är så dyra, då kan man se när man närmar sig och använda cb-testen i rätt tid tänkte jag så man inte slösar på cb-testen eftersom man inte riktigt vet när kroppen kommer igång igen.

Hoppas du snart blir gravid igen!
  • Frallanz

Hej hoppar in!
    Tog ut min p-stav i torsdags för att börja syskonverkstaden tvivlar på att bli gravid så pass snabbt att vi plussar i sep men man vet aldrig :p

• ALiiljan

Hoppar in i tråden :) är på bim +2 och tog precis test, det måste väl vara ett positivt?

• babyspenat
    smulis85 skrev 2017-09-01 18:55:19 följande:

Hej hoppar in här jag med.

Tyvärr fick jag ett tidigt missfall i onsdags :'( i vecka 4+4 efter 1,5 år utan skydd hade vi äntligen plussat så känns jätte ledsamt. Känns lite hoppfullt dock att vi faktiskt kan bli gravida.

Vet ju inte riktigt när kroppen tänker ha ägglossning men förhoppningsvis kommer kroppen igång på en gång. Kan tänka mig att bim kommer hamna i slutet av september någon gång annars får jag väll byta till nästa tråd lite längre fram.

Så sorgligt att det blev missfall :( beklagar verkligen.

Håller tummarna för dig den här månaden!
Svar på tråden Vi som vill plussa i september