• Wuuaau

Vi som vill plussa i september

En tråd för oss som vill plussa i september!

Nu blir det sjunde försöket för vår del. Det är hjärtskärande varje gång mensen kommer men det är väl bara att hoppa på bebis-fabriks-tåget igen. Hur många är med mig? När har ni äl alt. BIM?

Äl 5/9

BIM 19/9

• Svar på tråden Vi som vill plussa i september
  • jennie08
    Mrs-A skrev 2017-09-03 19:02:46 följande:

Jag hoppas... funderar på om jag ska ta ett test imorgon på morgonen vet att det är för tidigt men... i don't know...

vill bara inte vara skenis igen

7 dagar innan Bim? Kan ju vara lite tidigt men absolut, testa om du inte kan hålla dig ;) Vissa har ju faktiskt plussat tidigt.

Jag har Bim på lördag enligt min app men jag hade ägglossning lite tidigare än vanligt så det borde vara någon gång nu i veckan. Men jag är tvärtom - vågar inte testa för att jag är rädd för att behöva bli besviken igen.
  • XAHHA92
    Frallanz skrev 2017-09-03 17:29:56 följande:
    Okej! Har du varit gravid sen dess? När kom din mens igång? :)

Jag tog ut min i torsdags, fick molvärk dagen efter o vi började bebisverkstaden då :p har molvärk än, precis som vid äl. Men samtidigt känns det som när jag väntade min son, sådär molvärk så man mår illa. Men så snabbt tror jag inte kroppen går igång :) även om jag pratat med 3 st som blivit gravida bara dagarna efter uttag av p-stav.
    Hade mens även med p-stav så allt var som som det skulle efter, vi började dock inte försöka få barn förrän maj 2016. Men har inte blivit gravid än! Tror dock inte det beror på p-staven utan något annat!
  • Mrs-A
    jennie08 skrev 2017-09-03 19:21:19 följande:
    7 dagar innan Bim? Kan ju vara lite tidigt men absolut, testa om du inte kan hålla dig ;) Vissa har ju faktiskt plussat tidigt.

Jag har Bim på lördag enligt min app men jag hade ägglossning lite tidigare än vanligt så det borde vara någon gång nu i veckan. Men jag är tvärtom - vågar inte testa för att jag är rädd för att behöva bli besviken igen.
    Ja, egentligen är det dumt att testa så tidigt men jag är bara trött på att må såhär och inte veta varför...

Asså jag är jätte rädd för att få negativt test igen... som sagt vi har försökt sedan oktober 2016... men aaa... jag vet inte känner mig så förvirrad
  • Frallanz
    HannaPanna92 skrev 2017-09-03 19:42:31 följande:
    Hade mens även med p-stav så allt var som som det skulle efter, vi började dock inte försöka få barn förrän maj 2016. Men har inte blivit gravid än! Tror dock inte det beror på p-staven utan något annat!
    Jasså okej :) jag hade ingen mens alls under tiden, hade den lite över ett år.

Hoppas det plussas för eran del snart :)
  • Charlieellerså
    Mrs-A skrev 2017-09-03 18:27:20 följande:

Jag är 28 min man 29

Vi har försökt sedan Oktober 2016 till och från.

Har denna månaden försökt med rosenrot fram till ägglossning som jag hade den 27/8 ( ägglossningstest )

Idag är det 8 dagar kvar till besökande mens( som jag hoppas inte ska komma )

Det jag har känt :

? Huvudvärk från helvetet ( till och från )

? uppblåst i magen så att det gör ont ( 6 senaste dagarna )

? halsbränna ( varje dag )

? fryser rätt mycket speciellt på kvällarna

? små ont i halsen och snuvig ( sedan 2 dagar tillbaka )

? JÄTTE trött kan sova 10 timmar på natten sedan 3 timmar på dagen utan problem

? molnvärk i nedre delen av magen som dagen innan mens

? stickningar i nedre delen av magen typ i äggstockarna

Är så rädd att jag är skengravid vilket jag har varit innan ... vad tror ni? Har vi lyckats?

Nu är det ju olika men jag kan ganska exakt känna igen mig i din beskrivning av symptom och plussade i förrgår.

Hoppas
  • jennie08
    Mrs-A skrev 2017-09-03 19:44:50 följande:

Ja, egentligen är det dumt att testa så tidigt men jag är bara trött på att må såhär och inte veta varför...

Asså jag är jätte rädd för att få negativt test igen... som sagt vi har försökt sedan oktober 2016... men aaa... jag vet inte känner mig så förvirrad

Har du mått liknande förut och testat negativt? Eller känner du dig annorlunda den här gången? Jag tycker du ska testa imorgon om du mår bättre av det.

Jag tog ut min spiral i november 2016 och fick 2 missfall efter det. I april fick jag nog och bestämde mig för en paus över sommaren. Sen glömde jag några piller i augusti och några dagar efter det bestämde jag mig för att sluta helt. Så det här är första försöket efter pausen. Så jag vet hur påfrestande allt det här kan vara.

Stor styrkekram
  • Mrs-A
    jennie08 skrev 2017-09-03 20:07:21 följande:
    Har du mått liknande förut och testat negativt? Eller känner du dig annorlunda den här gången? Jag tycker du ska testa imorgon om du mår bättre av det.

Jag tog ut min spiral i november 2016 och fick 2 missfall efter det. I april fick jag nog och bestämde mig för en paus över sommaren. Sen glömde jag några piller i augusti och några dagar efter det bestämde jag mig för att sluta helt. Så det här är första försöket efter pausen. Så jag vet hur påfrestande allt det här kan vara.

Stor styrkekram
    Jag har varit sken gravid innan men inte känt som nu... aldrig varit så uppblåst och så himla trött och halsbrännan Uush!
    Något känns konstigt i kroppen :(

Aha, jag beklagar missfallen och hoppas på ett stort fint plus för er!
  • Mrs-A
    Charlieellerså skrev 2017-09-03 20:00:14 följande:
    Nu är det ju olika men jag kan ganska exakt känna igen mig i din beskrivning av symptom och plussade i förrgår.

Hoppas
    Som du skriver - det är väldigt olika för alla men jag hoppas så himla mycket!

Stort grattis till er!
  • jennie08
    Mrs-A skrev 2017-09-03 20:16:22 följande:

Jag har varit sken gravid innan men inte känt som nu... aldrig varit så uppblåst och så himla trött och halsbrännan Uush!

Något känns konstigt i kroppen :(

Aha, jag beklagar missfallen och hoppas på ett stort fint plus för er!

Det låter ju verkligen som att något händer i din kropp :) Jag håller tummarna för att du får ett plus nästa gång du testar!

Själv har jag haft ömma bröst sen ägglossningen som inte gått över. Och en konstig känsla i magen. Jag känner av magen när jag ligger på mage vilket jag aldrig gör annars. Och huvudvärk var och varannan dag.

Hoppas hoppas
  • jennie08

Är det någon här som brukar ta tempen? Jag har känt mig så varm emellanåt och tempat upp mot 37.2 grader. Annars brukar jag ha 36.8.

Läste någonstans att det ska vara ett bra tecken?

Svar på tråden Vi som vill plussa i september