• hanna8911

Ivf rmc linköping hösten 2017

waldesten16 skrev 2017-10-20 09:29:42 följande:
    Jag tog Ovitrellen lördagen den 30 sep och började blöda smått tis/ons 17/18 okt.
    Kanske ska sluta med Lutinusen den gör mig dålig, de sa att det var viktigt men känns så meningslöst. Får huvudvärk och magen är ur balans.

Håller tummarna för dig, hade varit roligt om det gick vägen för någon här :)
    Okej. Ja den känns meningslös om de ändå inte är något?Känns som att jag hellre sparar den till den gången det blir ett plus och använder det lite längre! Verkar ju som att endel tar den 3 veckor efter plus med. Ja jag har lite hopp kvar men vet inte varför jag bara känner att det inte kommer bli något. Antagligen för att det känns precis som det gjort varenda månad senaste 3 åren...
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-10-20 09:32:10 följande:
    spännande dag på måndag för dig!

Har googlat runt lite och ibland skriver de att det ska vara större chans att lyckas med FET och ibland inte. Har du någon uppfattning om det? Har RMC sagt något?
    Det har jag med funderat på ! Har också läst att det kan vara större chans med FET? Är det någon här som frågat RMC om de sätter in färsk 5 dagars? Verkar ju vara endel kliniker som odlar vidare till 5 dagar och sätter in om man får tillräckligt många befruktade!
  • hanna8911
    stfr83 skrev 2017-10-20 10:49:43 följande:
    Min mensvärk brukar oxå komma samtidigt som mensen men när jag gjorde FET i våras så började jag få mensvärk innan BIM o det började med rosa flytningar, tog flera dagar innan mensen kom igång så jag visste inte vad jag skulle tro. Men det gick inte vägen!
    Ja jag tänker att det kanske är annorlunda nu när man tagit så mycket hormoner, att mensvärken kommer tidigare!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-10-20 11:02:47 följande:
    Bra ide. Kommer spara mina med nu till den dagen det visar ett plus på stickan.

Ge inte upp hoppet än, försök att hålla kvar det tills testet är gjort :)
    Ja det är ju bättre att ha de då än när det är minus! Ska försöka med det! Ska hitta på roliga saker i helgen som får en på andra tankar!
  • hanna8911
    stfr83 skrev 2017-10-20 18:37:32 följande:

Ja det kan mycket väl vara så.

Verkar som om många får Lutinus? Det har inte jag blivit erbjuden. Vad har den för verkan?

Det är progesteron som ska få slemhinnan i livmodern mer mottaglig för embryot som jag förstår det!
  • hanna8911
    stfr83 skrev 2017-10-20 21:03:33 följande:

Ok vad konstigt att inte alla får det!? Jag fick det när jag gjorde färskförsök men inte nu vid mina två FET. Det har inte med missfall att göra om man fått det innan?

Man kanske bara får det på färskförsök då! Visste inte de! Kan kanske vara så! Du får fråga nästa gång du är i Linköping bad de säger om det!
  • hanna8911
    Joey1981 skrev 2017-10-21 13:17:42 följande:

En annan fråga:

Kommer inte ihåg från första samtalet hur många IVF-behandlingar man får gratis?!

Är det en hormonbehandling med tre återföringar?!

Det är 3 äggplock, obegränsat med återföringar, beror ju på hit många det blir till frysen!
  • hanna8911
    stfr83 skrev 2017-10-21 20:33:02 följande:

Vi fick bara ett försök eftersom jag blev gravid på första försöket. Jag får betala för varje FET försök nu. Men det är kanske annorlunda beroende på var man bor?

Har du ett barn sedan innan? Tror det är lika i region Kalmar, jönköping och Linköping!
  • hanna8911
    stfr83 skrev 2017-10-22 19:06:47 följande:
    Ja jag fick en dotter genom ivf 2013 på färskförsök tog det sig direkt. Fick 3 ägg till frysen som vi ska använda nu. Men nu får vi betala allt själva, bara vul kostade 1200 kr nu när jag gjorde det i tisdags.
    Hjälpes vad dyrt! Tänkt om livet bara kunde vara enkelt och de hade gått naturligt?.
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-10-23 06:08:24 följande:

Idag är det min testdag tog testet precis som rmc sa fast svaret var uppenbart. Ska ringa dem och meddela dem idag. Ska fråga om det är aktuellt att äta trombyl för mig. Har läst att vissa kliniker använder sig av det. Någon av er som har erfarenhet av det ?

Segt att vänta men skönt att dagen är här och att du kan börja se framåt igen. Hör gärna av dig om vad de säger! Har ingen erfarenhet alls av trombyl! Vet inte om endel får det om man har upprepade missfall? 
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017