• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

hanna8911 skrev 2018-01-09 08:45:16 följande:

Har tänkte så mycket på dig efter jag läst vad som hände. Det du varit med om önskar man att ingen skulle behöva gå igenom. Trots att jag inte känner dig i ?verkliga? livet blev jag då ledsen för det som hänt dig. Jag hoppas nu att nästa mens kommer snart så att ni får köra vidare, om ni orkar, för att se framåt igen. Stor kram!

Tack ! Känns skönt o skriva av sig här med personer som är inne i samma process. Känns som vi har en annan förståelse för varandras upplevelser än vad andra kan ha.

Hur går det för dig och dina symtom ? Har du börjat känna mer ? Har du fått din första tid för vul?
  • waldesten16
    Joey1981 skrev 2018-01-09 09:44:10 följande:

Åh nej, vännen.....ledsen med hela mitt hjärta

Vi får hoppas att februari blir en bra månad för oss båda.

Kram till er

Tack ! Ska försöka peppa till mig och inte gräva ner mig för mycket. Även om det är en enorm sorg hoppas jag att jag lyckas gå vidare så jag är redo i februari. Inväntar du med mens inför fet ?
  • waldesten16
    8992 skrev 2018-01-09 08:52:35 följande:

Jag beklagar verkligen! Vilken hemsk upplevelse det måste varit. Va bra att du stod på dig angående aborten. Det är så svårt att finna tröstande ord, men jag tänker på dig och hoppas du hittar krafterna att våga hoppas nästa försök också!

Tack ! Känns skönt att skriva av sig här samtidigt som det är ett stöd och läsa om andra som är i samma process och lyckas. Det inget hopp för framtiden. Är du i startgroparna för sprutor i januari?
  • waldesten16
    Joey1981 skrev 2018-01-10 20:57:54 följande:
    Ja jag måste ha en mens emellan(nu till helgen)

Troligen blir det i slutet av februari. Beroende hur jag mår. Mått kass sen missfallet
    Förstår dig, finns inga ord på hur smärtsamt det är. Jag jobbade min första dag igår efter skrapningen och det var tungt. Märker att jag inte riktigt klarar av det sociala samspelet, mycket av dagen kan jag gömma mig bakom min dator men har även en del arbetsuppgifter där det gäller att vara social och framåt.

Jag pratade med RMC i tisdags och frågade hur det gick till nu. Hon sa till mig att om vi vill kan vi köra på nästa mens som kommer, med stimulering av Letrozol. Fick du till dig att vänta två? Min sambo vill köra direkt jag vet inte hur jag känner ännu.
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2018-01-09 15:49:19 följande:
    Ja det blir ju en helt annan förståelse då vi går igenom samma saker. För mig går det bra, känner inte så mycket över huvudtaget än så försöker inte tänka på det. Har fått tid för vul den 22 Jan så inte så långt kvar! Håller alla tummar och tår nu för att det kommer gå bra i feb!!
    Skönt att det inte är lång tid kvar till första vul :)
    Har du bestämt dig om du ska gå på hälsosamtal hos MVC eller ska du vänta?
  • waldesten16
    Jennie1987 skrev 2018-01-11 22:35:40 följande:

På söndag börjar jag med Gonal-f! Känns så härligt att snart få vara igång!

Vad roligt för er ???? ! Vad fick du för dos ?
  • waldesten16
    Joey1981 skrev 2018-01-11 09:54:15 följande:

Ja jag måste ha en mens emellan(nu till helgen)

Troligen blir det i slutet av februari. Beroende hur jag mår. Mått kass sen missfallet

[quote=78357475][quote-nick]waldesten16 skrev 2018-01-11 06:26:03 följande:[/quote-nick]Förstår dig, finns inga ord på hur smärtsamt det är. Jag jobbade min första dag igår efter skrapningen och det var tungt. Märker att jag inte riktigt klarar av det sociala samspelet, mycket av dagen kan jag gömma mig bakom min dator men har även en del arbetsuppgifter där det gäller att vara social och framåt.

Jag pratade med RMC i tisdags och frågade hur det gick till nu. Hon sa till mig att om vi vill kan vi köra på nästa mens som kommer, med stimulering av Letrozol. Fick du till dig att vänta två? Min sambo vill köra direkt jag vet inte hur jag känner ännu.[/

Här är det tvärtemot, sambon vill att vi väntar!

Men jag fyller 37 i vår :-/

Sköterskan sa att vi skulle vänta så det kom en mens efter missfallsblödningen, sen skulle vi kontakta dem igen.

Det är svårt att veta om man ska köra på eller inte. En del säger ju att man lättare blir gravid efter ett missfall och en del säger att man ska vänta.

Tror jag vill köra på direkt men måste verkligen känna att min kropp är i harmoni först.
  • waldesten16
    Anonym01 skrev 2018-01-16 21:35:34 följande:

Hej på er

Hoppas det är ok att hänga på er tråd!

Vi började utredningen i höstas och fick komma på planeringssamtal för IVF innan jul. Jag kör korta programmet och har nu tagit sprutor i sju dagar.

Borde kanske inte skriva om det för att inte skrämma upp någon annan...men jag får mycket psykiska biverkningar :( försöker bara stå ut. Men önskar att man fått sjukskriva sig och sluppit träffa folk och bara vänta ut allt.

Hej och välkommen!

Kul att ni har fått sätta igång er process ????

Vilka sprutor är det du tar? Har de sagt något när det blir äggplock?

Tråkigt att du upplever biverkningar. Det är en jobbig process detta så skriv av dig här så mycket du kan. Jag har tyckt att det är skönt.
  • waldesten16
    Jennie1987 skrev 2018-01-14 21:28:31 följande:

Ja så himla härligt att va igång! Jag börjar på 100 ie.

Hur går det för dig ? ????
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2018-01-11 08:39:30 följande:

Jag kommer vänta att boka tills jag varit på ul. Känner mig så tveksam till om det verkligen är något...läser om så många här som inte ser ett levande foster på ul så just nu tror jag det kommer vara så. Dessa hjärnspöken...

Ska försöka stå ut till den 22 bara för att få veta sen kan jag börja tänk framåt. Hur mår du nu?

Hur mår du ? Har du börjat känna mer ? ????
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017