• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Förstår det. Jag sprutade 16 dagar inget roligt alls. Hoppas det är få dagar kvar nu för dig. Lycka till i morgon på vul ????

• waldesten16
    stfr83 skrev 2017-10-09 09:40:08 följande:

Kan ju hoppa in här med. Ska göra FET nr2 nu o det blir vårt sista försök. Har gjort ett ostimulerat försök i våras men det gick inte vägen. Hoppas verkligen att det kommer ta sig denna gång! Lycka till alla ni som kämpar. Hoppas att vi är ruvare allihopa snart!

Hej och välkommen!

När kommer du att göra fet? jag är inne på ruvardag dag 6 och väntar med spänning till att jag kan testa.
  • waldesten16
    stfr83 skrev 2017-10-09 13:35:36 följande:
    Tack!

Det kommer nog bli runt 26-27/10 någon gång. Ska på vul på tisdag nästa vecka o se om det hänt något. Börjar även med ägglossningstest nästa vecka om det skulle bli tidigare nu när jag äter Letrozol.

Åh vad spännande, ska du testa innan testdagen eller ska du härda ut hela tiden? Håller tummarna för att det blir ett plus!!!

Hoppas letrozolen funkar som den ska. Man kan bli galen på all väntan innan det är dags för de olika stegen i processen.

Vet att de säger att man inte ska testa tidigt, men jag vet att jag snart kommer börja testa varje dag. Jag funkar så, vill veta oavsett resultat.

Tycker man redan har väntat så mycket, så vill veta så fort som möjligt!

• waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-08 21:19:00 följande:
    Tack! Har för mig att du sprutade många dagar med! Då finns det hopp här med!!

Hur har det gått idag? Är nyfiken ????

• waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-09 22:23:23 följande:
    Det gick bra!! 12 st blåsor som var tillräckligt stora för plock så på onsdag kl 7 ska vi vara i Linköping! Äntligen!!! Känner mig inte så nervös just nu men kommer nog vara det imorgon...ska försöka slappna av då det brukar kännas mindre! Vad drack du på morgonen innan?

Åh vad roligt att höra, grattis! Det kan ju bli fler ändå på plats som det var för mig.

Då är du först ut med äggplock den dagen, säkert redan vid åtta. Vet du vilken läkare du får?

Jag drack massor av juice på morgonen, man får ju medicin som man kan må illa av så det är bra att boosta blodsockret rejält.  

Ska ni åka tidigt på morgonen eller åker ni upp ikväll. Första gången åkte vi på morgonen men tyckte det var så stressigt så denna gången låg vi över på hotell.

Hoppas hoppas det finns massor av fina ägg nu i morgon. Jag väntar med spänning om att få brev om någon klarade sig till frysen.  

• waldesten16
    stfr83 skrev 2017-10-10 23:13:55 följande:
    Ja fy för all väntan, hela tiden ska man vänta!! Men ruvningstiden är riktigt tuff, tycker det va olidligt förra gången. Man kan ju inte tänka på något annat.

Håller med dig, kommer oxå testa innan. Men jag kommer ta ovitrelle så då måste jag vänta 10dagar tror jag annars kan det bli falskt plus.
    Tänker på det hela tiden går inte att fokusera på så mycket annat.

jag tog ett test tre dagar efter för att se om det gav utslag på otrivellen men det gjorde det inte. Hade hört liksom dig att den kan ge utslag så ville testa tidigt för att just se om den skulle det. Så nu vet jag när det blir dags att om det blir ett plus är det inte otrivellen :)
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-10 07:10:12 följande:
    Tack för infon!! Antog att vi var först när vi skulle vara där så tidigt! Nej jag glömde fråga om läkaren! Hoppas Elisabeth men de andra är säkert bra med! Toppen, då ska jag köpa juice idag!

Vi åker upp imorgon bitti, hade inte en tanke på att sova över men jag jobbar till 22 ikväll så hade blivit krångligt! Får åka tidigt istället! Ska bli sås känt att få det här gjort, magen är svullen och tarmarna verkar inte sammarbeta helt och hållet heller!

Hoppas hoppas du har fått några till frysen!!
    Håller tummarna att allt går bra idag, heja äggen!
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-11 10:04:28 följande:

Nu är plocket gjort! 13 ägg blev de, hoppas många befruktas! Återföring på fredag! Upplevde inte alls det jobbigt vilket var skönt! Nu är det ömt och lite molande värk! Kämpa nu äggen!

Härligt att höra !! Skönt att det gick bra. Vilken läkare hade du ?
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-11 20:05:25 följande:
    Susanne hette hon! Super trevlig och bra! Kände mig trygg och välinformerade hela tiden! Nu vill man bara inte att de ringer imorgon... hur mår du? Känner du något tycker du?
    Hade Susanne med, både vid uttag och återföring. Väldigt trevlig och man får förtroende för henne. Nä inga telefonsamtal idag ????

Hur mår du idag? Öm?

Jag känner som mensvärk men det kan vara en biverkning av Litnuius så jag börjar bli lite orolig. Testade mig igår och det var negativt kunde inte hålla mig.

Men som sagt har inte testdag förrän 23 okt så får försöka hålla mig lugn.

• waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-12 08:35:11 följande:
    Ja jag gillade henne! Idag känns det helt okej! Fortsatt öm men mindre svullen! Men stannar hemma från jobbet idag och imorgon för att ge mig själv en chans att återhämta mig.

Ja usch, alla symtom är ju precis lika!! Okej, men det ör ju fortfarande väldigt tidigt för dig så inte alls säkert det visar något på stickan! Det kommer nog ska du se! När har du bim? Jag ska försöka att inte testa innan men kanske inte kommer gå...
    Hoppas allt går bra för dig idag :) och att det är många av äggen som har blivit befruktade så de har chans att hamna i frysen :)

jag fick reda på igår att endast två av mina ägg hamnade i frysen, hade hoppats på fler. Jag borde ha BIM runt den 18 okt.
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017