• hanna8911

Ivf rmc linköping hösten 2017

Ni som gjort FET innan, hur många dagar efter sattes ert ägg in? Jag fick glad gubbe på torsdagen och sätter in på onsdagen!

• hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-12-18 16:25:25 följande:

Jag fick glad gubbe söndag efm och satte in på lördagen.

Inte många dagar kvar nu ????

Lustigt att jag får en dag mer! fick ju med glad gubbe på eftermiddagen på onsdagen men ringde först på tisdag morgon! Ska blir spännande! Tänker inte såg mycket på det dock vilket är skönt! Dock lite dum tid med alla julfester haha!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-12-19 06:19:41 följande:

Det var nog för att de inte hade öppet på söndagen och då tog de dagen innan istället :)

Ur julfestsynpunkt kanske det är dumt fast ändå inte om du kan gå och ha roligt ändå. Jag frågade om jag kunde påverka resultat på något sätt. Elisabeth på RMC sa nej förutom att göra saker som gör dig glad :) Så det var det jag och min sambo gjorde :)

Har du bestämt dig om du kommer testa tidigt eller inte ?

Ja det har du rätt i! Glad it is!! Kommer nog testa innan nyår om mensen inte kommit då men om den kommer som den brukar så kommer den innan så lär veta annars! När började du testa? Rd6/7?
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-12-20 06:54:05 följande:

En fråga till er som bor i Jkpg. Jag ska nu ringa och skriva in mig på MVC och vet inte vilken jag ska välja. Jag bor i Barnarp och närmast är Råslätt och Norrahammar (som just nu är på råslätt). Jag jobbar i stan centralt så där är västers mottagning närmast. Hur ska jag tänka? Ska man välja den närmaste, har fått lite dåliga vibbar av dem så det är därför jag tvekar.

Kan ju vara bara att tänka lite kring vilket BVC man ska tillhöra sen med! Råslätt är bra men nirrahammar BVC rekommenderas! Har gamla jobbarkompisar som är där och de är underbara!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-12-19 17:13:28 följande:

Har nu varit på mitt första vul v7 6+0 och fick då se att graviditeten satt rätt och kan andas ut att det inte är utomkveds. Fick även se ett litet hjärta picka ???? blev så glad. Kan inte förstå att det är sant. Ska tillbaka den 4 jan för fortsatt koll. Ikväll ska jag bara njuta

Stort grattis! Vad härligt att allt såg bra ut hittills!!
  • hanna8911

Nu är min återföring gjord! Gick supersmidigt! Blaston hade börjar krypa ur sitt skal som de sa så nu hoppas vi denna vill stanna hos oss!

• hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-12-20 17:07:35 följande:

Åh vad härligt att höra! Tänk på att ha roligt nu :) Denna gången är det din tur. När blir din testdag ? Vilken läkare hade du? Sa de något om procentchans ? Kom ihåg att min också hade börjar krypa ur sitt skal och då var det 50/50 på att det skulle bli något.

Jag valde Norrahammar, men få gå på råslätt tillsvidare. Skönt att höra att bvc i Norrahammar är bra.

Ja nu ska jag verkligen försöka med det!! Känns dock som en bra tid för att ha roligt!! Den 3/1 är testdag men kommer nog ta ett test innan nyårsafton om mensen inte kommit! Körde du någon lutinus denna gång? Har ju lite kvar hemma... Hade Elisabeth! Hon känns så varm och go! Nej det sa de inte! Men jag frågade inte heller haha! Bara att det generellt sett är större chans att lyckas med ET men jag tänker ändå att man sållar angnarna från betet! Så håller tummarna för att denna lilla kämpen vill stanna hos oss!!

Bra val tycker jag! Norrahammar renoveras ju nu med så då får du en alldeles nytt ställe!
  • hanna8911
    S91 skrev 2017-12-21 22:09:19 följande:

Så glad för eran skull!! Stort grattis och hoppas ni kan njuta ordentligt nu och koppla av lite mer :) när blir nästa ul??

För mig gick det bra, hade Elisabet och hon trodde till 99% att det är sammanväxningar/ärr mer än en sactosalpinx så någon operation är inte aktuellt. Annars såg allting bra ut, som jag hade räknat på så börjar jag troligen blöda nästa vecka (då är det stängt på Rmc) och då ska jag först stimuleras med provera för att cykeln inte ska bli lång (kan ha upp till 50 dagars cykler när jag inte stimuleras). Sen skall jag vänta på nästa mens innan vi börjar stimulera med menopur (dag 5) och orgalutran efter det.

Känns bra men i och med att jag aldrig varit gravid alls så är jag fortfarande orolig att det inte kommer funka...

Vad skönt att du slipper operation! När kan det tänkas att du kör igång då, början av januari? Jag har samma tankar som du ofta, varför skulle det här funka osv men statistiken säger ändå att det kommer gå tillslut för de flesta av oss! Jag körde med Menopur och lände inget särskilt av den! Mest att man blir tung i äggledarna i slutet sv alla äggblåsor men de kan jag känna om jag bara har en eller två med så du ska se att det kommer gå toppen!

Och vi andra finns här om du har frågor eller bara vill skriva av dig!
  • hanna8911
    S91 skrev 2017-12-22 16:24:33 följande:

Ja det känns bra! Det blir ju inte förrän nästa cykel så mer i början på februari någon gång.. lite lång väntan nu när man vill komma igång men ändå skönt att hinna förbereda sig mentalt. Ja min sambo är väldigt positiv i och med statistiken men jag vågar inte riktigt hoppas men ska försöka tänka positivt för annars funkar det väl inte pga det ;)

Har PCOS så de är ju lite rädda att överstimulera så har nog fått ganska låg dos (tror jag?)(112,5 E) så då blir jag ju också lite rädd att det blir få äggblåsor :/.

hur mycket tog du?

Det känns faktiskt jätteskönt att kunna bolla här och är så glad över det! :)

Okej!! men det kommer gå fort ska du se! Jag har också pco och fick precis som du Menopur 112,5 första gången och då blev det lite lite blåsor första gången men de håller ju koll genom ultraljud hela tiddn och då höjer de dosen! Det är bra så man inte blir överstimulerad!
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017