• hanna8911

Ivf rmc linköping hösten 2017

waldesten16 skrev 2017-09-25 06:28:21 följande:

Igår mejlade jag mina chefer och berättade, det kändes skönt att slippa behöva ljuga nu framöver.

Några små hade växt men de är fortfarande så små att de inte "räknas" med. men jag tycker att jag har känt mer i magen under helgen så kan hoppas att det är "växtvärk" ;).

Håller tummarna för dig idag, hoppas du kan börja med dina sprutor :)

Vad skönt! Bra gjort, mycket enklare när de vet om så du slipper komma på ursäkt efter ursäkt! Nu hoppas jag att det går bra för sig idag, att även de små vuxit till sig! Håller alla tummarna jag har för dig!

Jag var där imorse vid 8, slemhinnan såg tunn ut så nu får jag bara vänta tills Linköping ringer imorgon och ger vidare instruktioner! Hoppas på att få börja spruta denna veckan!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-09-25 18:27:41 följande:

De hade inte växt något ????det blir doshöjning och nytt vul onsdag. Är lite less på detta nu. Gallerian tyckte det var konstigt att de inte höjde i fredags, önskar de hade gjort det.

Men då! Vad lusigt att de då inte höjde!! Men iom att de ändrar dosen tror de ju ändå att de andra ska vakna känns det ju som!
  • hanna8911

Nu har jag fått startbesked från Linköping att köra igång med sprutorna imorgon! Känns skönt att ändå få börja men såklart orolig att det ska hända precis samma sak som förra gången!

• hanna8911
    Jennie1987 skrev 2017-09-26 20:06:10 följande:

Men ååh vad härligt att få komma igång! Längtar såå till den dagen. Men lär ju dröja. Maya skickade remissen förra veckan, och så ska ju kk göra sitt.

Hur tidigt kan man ringa kk o fråga om de skickat remissen vidare till Linköping? Antar att dom borde få lite tid på sig, Men vi är så ivriga att få komma igång! Jobbigt att vara såhär otålig.

Håller tummarna för att allt ska funka bra för dig denna gången!

Förstår dig helt! Har du kollat 1177 om den är mottagen där? Det kommer ju in där så fort de fått den och dunder ju där när de skickat den vidare!
  • hanna8911
    Jennie1987 skrev 2017-09-26 22:16:24 följande:

Har "missbrukat" 1177 dom senaste dagarna och loggat in flera gånger per dag, haha!

Men det har inte stått nåt. Men NU när jag loggade in, så stod det en anteckning från KK att remiss skrivs till RMC Linköping!!! Lyckan! Pirr i magen! Sitter här genomförkyld och febrig och tycker synd om mig själv som måste va hemma imorgon. Men detta gjorde min kväll, såklart! Anteckningen är daterad igår, 25 sep. Så kanske kanske är remissen skickad igår till Linköping.

Kommer det att stå på 1177 när Linköping mottagit remissen också?

Lär fortsätta logga in flera gånger per dag!

Tyvörr tror jag inte det gör det!! Men då km du iallafall börja räkna månader tills när du senast ska få komma dit!! Kul!!!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-09-27 06:57:52 följande:

Grattis! vad blir det för sprutor och dos för dig ? :)

Det blir Menopur 150 ie. Hade 112 sist så lite mer denna gång! Har inga jätte förhoppningar om att det ska funka faktiskt men med...
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-09-27 06:57:18 följande:

Jag ska på vul idag 10:40 och hoppas att de har växt. Är inne på sprutdag 14 och är inte road alls. Är väldigt påverkad av detta, huvudvärk, starkt illamående och ont i magen.

Och igår blev jag så besviken på en ssk i linköping. Jag ringde för att prata om mina recept då de inte hade skrivit ut tillräckligt med sprutor och det är en beställningsvara. Vilket innebär om de förlänger min spruttid idag vilket det troligen blir så har jag inte sprutor så det räcker utan behöver nytt recept. De sprutorna finns inte i Jönköping enligt apoteket utan måste beställas vilket kan ta 48 timmar. Försökte förklara detta för ssk och hon svarar mig blir det fortsatt behandling och sprutorna inte hinner komma kan du ju komma upp hit och hämta dem. Trodde jag skulle gå i taket och frågade flera gånger om hon menade allvar att jag skulle släppa allt sätta mig i bilen och åka till Linköping fram och tillbaka för det. istället för att de skriver ut ett recept i tid, skulle det vara så att jag inte behöver det kan de ju dra tillbaka det. Tillslut efter en del gruff fick jag mitt recept.

Är inte glad på dem just nu först det Gallerian säger till mig i måndags att han inte kunde förstå att de inte hade höjt dosen och att jag nu riskerar att få avbryta allt och sedan detta med sprutorna. det kan vara alla hormoner just nu men är så besviken på Linköping. Nu hade det varit en annan läkare som skött mina doshöjningar som jag inte har träffat och inte Elisabeth som jag är van vid. Få se vad som händer efter idag men funderar på att byta klinik.

Usch förstår dig! Vad krångliga de låter!! Är väl inga konstigheter att ändå bara skriva ett recept!?! Hur gick det sen idag?
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-09-28 07:16:01 följande:

Äntligen lite positiva nyheter! Det blir äggplock för mig på måndag och ev. insättning på onsdag. En sten föl från hjärtat när det igår visade sig på vul att blåsorna hade växt :).

Pratade med Gallerian om att byta klinik om denna omgången inte går vägen och han lovade att hjälpa mig. Få se hur jag känner efter allt detta men är inte helt nöjd med RMC och deras sätt att hantera denna omgången för mig. Men som sagt har en massa hormoner i mig så det kan påverka hur känslig jag är. Men gallerian höll med om att RMC har tabbat sig lite med min doshöjning och de blev arga när jag berättade att de tyckte jag kunde åka till Linköping för att hämta sprutan. Som tur var stod jag på mig och fick recept annars hade jag behövt åka upp till Linköping i går. Men alla kan göra fel så jag är beredd att se på nya ögon när denna omgången är klar så får jag överväga. Kommer dock inte ha Elisabeth vid äggplocket, blev lite besviken över det hon är så bra.

Men vad glad jag blir nu när jag läser detta!!! Hur fantastisk är inte kroppen då! Hur många ägg hade du nu? Var det 3 stora på första VUL? Ja, vänta och se vad du känner efter denna omgång! Förhoppningsvis behöver du inte träffa dem mer!! Härligt med goda nyheter!!! 

För mig blir det första VUL på måndag, med på KK pga att Gallerian är stängd! Känns lite sådär då jag jobbar på sjukhuset men men! NU hoppas jag på goda nyheter för oss alla!!
  • hanna8911
    Jennie1987 skrev 2017-09-28 10:39:18 följande:

Jag tog mod till mig och ringde rmc nu, dom ska ringa upp vid 13.50 idag.

Brukar dom vara trevliga att ha telefonkontakt med?

Jag känner att det är bättre att jag ringer och kollar om dom fått remissen, Så att vi vet om vi kan börja vänta. Kanske upplevs jag som tjatig och otålig, men då får det vara så. Det ligger ju ändå i mitt intresse att få veta, och ovisshet är något jag har svårt för. Känns bättre att veta och inbillar mig att jag kan bli lite lugnad av att fråga dom direkt. Vore skönt att få veta om vi kan "räkna med" att bli kallade i år, eller om vi får vänta tills efter jul.

När man längtat i nio år kanske en del har svårt att förstå att man inte kan vänta x antal månader till, "det är ju ingenting i jämförelse". Nej, Det är det inte. Några månader är ingenting för oss, Men jag vill veta vad jag ska ställa mig in på.

Ivf är det närmaste vi har kommit att kunna bli gravida, så även om vi inte ens börjat än, är vi närmare än nånsin.

Sorry för detta långa och luddiga inlägg, men behövde få ur mig något.

Kram till er!

Förstår dig! Vad sa dem när du ringde?:)
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-09-29 06:22:49 följande:

Kroppen är helt amazing :) Nu på vul trodde Gallerian att det kunde bli 13 äggblåsor i rätt storlek, innan har han bara pratat om cirka 3. Så jag är lycklig, nu hoppas jag bara att de innehåller ägg.

Förstår att det kanske inte är optimalt för dig att göra vul på KK men håller tummarna att de är snälla. Hoppas att denna dosen nu passar bättre för dig. Har du känt något hittills ?

Vad kul att höra!! Då hoppas vi alla innehåller ägg!! Ja det hoppas vi! Känner inget ännu men vara tagit två doser så kanske inte konstigt! När tyckte du att du började känna?
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017