Ivf rmc linköping hösten 2017
Hej alla!
Har hållit mig borta lite under min väntan på ägglossning så jag kan få göra en frysåterföring.
I torsdags var jag på kk för vul (gallerian hade stängt) Fick träffa en mycket förvirrad manlig läkare Boije som inte hade en susning om ivf.
Fick förklara flera gånger de olika stegen, men han gjorde undersökningen och hade då en slemhinna på 8 mm samt en äggblåsa på 20 mm.
Han säger då till mig att du får nog åka till Linköping i morgon så de kan göra återföringen, då hade jag redan förklarat för honom att jag skulle göra det på dag sex. Men orkade inte rätta honom .
Sen ger gan mig pappret som han fyllt i med alla uppgifter och jag får påpeka att det är kk som måste faxa upp det till Linköping inte jag. Var lite nervös att han inte skulle fixa det men RMC ringde två timmar efter mitt besök. Började testa med ägglossningsticka för att pricka in ägglossningen. RMC säger att man endast ska testa på morgonen och med clearblue digital. Jag testar mig alltid två gånger om dagen eftersom jag ibland har haft en kort stegring på endast några timmar. Så jag testade mig två gånger per dag med dubbla tester digitalt och apotekets test. På söndag morgon fick jag negativt på alla tester, när jag testade mig igen kl. 16:30 fick jag positivt på båda. Testar mig idag på morgonen och negativt på det digitala men positivt på den andra, väntar tre timmar och testar igen samma resultat. Blir uppringd på rmc och berättar vad som hänt. Säger även att jag har klara symtom på ägglossning som började redan igår. De ber att få återkomma tills de pratat med en läkare. Under den timmen som jag väntade hann jag tänka tusen jobbiga tankar att jag inte skulle få genomföra detta. Men när de sedan ringde upp så sa de att jag skulle ta ovitrelle nu och sedan blir det återföring på lördag kl. 12:00. Är så lycklig nu! Väldigt glad att jag litade på min instinkt att testa två gånger per dag och med dubbla tester, ville verkligen inte missa detta. Ska testa igen i morgon och se vad clearblue visar.
Hur går det för alla er andra, nyfiken ???? ?