• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Hej alla!

Har hållit mig borta lite under min väntan på ägglossning så jag kan få göra en frysåterföring.

I torsdags var jag på kk för vul (gallerian hade stängt) Fick träffa en mycket förvirrad manlig läkare Boije som inte hade en susning om ivf.

Fick förklara flera gånger de olika stegen, men han gjorde undersökningen och hade då en slemhinna på 8 mm samt en äggblåsa på 20 mm.

Han säger då till mig att du får nog åka till Linköping i morgon så de kan göra återföringen, då hade jag redan förklarat för honom att jag skulle göra det på dag sex. Men orkade inte rätta honom .

Sen ger gan mig pappret som han fyllt i med alla uppgifter och jag får påpeka att det är kk som måste faxa upp det till Linköping inte jag. Var lite nervös att han inte skulle fixa det men RMC ringde två timmar efter mitt besök. Började testa med ägglossningsticka för att pricka in ägglossningen. RMC säger att man endast ska testa på morgonen och med clearblue digital. Jag testar mig alltid två gånger om dagen eftersom jag ibland har haft en kort stegring på endast några timmar. Så jag testade mig två gånger per dag med dubbla tester digitalt och apotekets test. På söndag morgon fick jag negativt på alla tester, när jag testade mig igen kl. 16:30 fick jag positivt på båda. Testar mig idag på morgonen och negativt på det digitala men positivt på den andra, väntar tre timmar och testar igen samma resultat. Blir uppringd på rmc och berättar vad som hänt. Säger även att jag har klara symtom på ägglossning som började redan igår. De ber att få återkomma tills de pratat med en läkare. Under den timmen som jag väntade hann jag tänka tusen jobbiga tankar att jag inte skulle få genomföra detta. Men när de sedan ringde upp så sa de att jag skulle ta ovitrelle nu och sedan blir det återföring på lördag kl. 12:00. Är så lycklig nu! Väldigt glad att jag litade på min instinkt att testa två gånger per dag och med dubbla tester, ville verkligen inte missa detta. Ska testa igen i morgon och se vad clearblue visar.

Hur går det för alla er andra, nyfiken ???? ?

• waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-11-20 22:52:38 följande:
    Men vilken tur!! Det måste jag göra med då känner jag! Men får aldrig lika starkt andra streck på de billiga testerna utan bara digitala som funkar...blir ju så dyrt!

Själv väntar jag på att mensen ska komma så jag kan ringa tillbaka till Linköping! Förhoppningen är att sätta in det vi har i frysen i december innan de stänger men vi får se hur det går...
    När är mensen beräknad till ? Håller tummarna.

Jag har kvar Lutinus, funderar på om jag ska börja ta det på lördag. har inte fått recept på det denna gången så antar att jag inte ska ha det. Vet inte om man ska ringa och fråga
  • waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-11-21 21:23:17 följande:

Hej!

Jag loggar in varje dag här, läser era inlägg men orkar inte alltid kommentera.

Denna psykiska påfrestning upp och ner hela tiden...

Iaf imorgon är det FET som gäller, så kommer gå på tå på förmiddagen. Vill inte få ett samtal från RMC på fm.

Med min otur så är mina förväntningar typ låga.

Men usch så bitter jag låter. Sambon är positiv in i märgen som vanligt

Åh, hoppas allt går bra. Sänder positiva tankar till dig. Förstår att det är jobbigt, denna väntan och oron är olidlig. Men nu hoppas vi att allt går vägen :)

Fick du Lutinus utskrivet denna gången?
  • waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-11-22 09:16:39 följande:

Denna FET har jag inte sagt något på jobbet, mina kollegor har så många frågor o förhoppningar. Orkar inte de medlidande ögonen o klappar.

Jag vet de vill väl men orkar.

Som tur är så är jag ledig idag så då underlättar s

Förstår dig. Inför denna gången har jag endast berättat för en vän och mina chefer (trodde att det skulle krocka med en utbildning de ska skicka mig på så var tvungen att berätta).

Hoppas hoppas att det är vår tur denna gången. När har du din testdag? Har du bestämt om du ska testa innan eller vänta?
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-11-22 16:56:08 följande:
    Ja det kan väl inte skada? Jag har ett paket kvar med så tänker att jag ev tar dem med då! Men kanske inte

3 gånger om dagen!
    jag tror att jag ska göra det. Ska fråga varför man inte får det vid FET känns konstigt att man inte skulle ge det. Pratade men en vän som har problem med upprepade missfall och hon hade köpt en kräm progesteron. Vet inte om man ska göra det? Har du hört något om det?

• waldesten16
    stfr83 skrev 2017-11-22 19:10:05 följande:

Håller tummarna för er!! Är ofta inne o läser hur det går för er. Själv har jag varit på vul idag v.7 o fick se ett pickande hjärta, det känns helt underbart o overkligt. Hoppas verkligen att ni oxå kommer lyckas

Åh va underbart att höra! Måste vara så underbart. verkligen härligt att höra :)
    Hur mår du annars? Löper allt på bra?
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-11-28 22:49:42 följande:

Hej!

Nu är min mens kommen och jag ska börja ta letrozole i övermorgon, 2 tabletter per dag blir det. Sen vul nästa torsdag sen får vi se! Hur går det för er andra?

Åh spännande, då hinns det med nu innan jul för dig :)

Jag är inne på ruvardag 5 med min blasto, och har en kvar i frysen. Gjorde återföringen i lördags och hade Elisabeth som läkare. Denna gången har jag bestämt att tjuvtesta varje dag med start i morgon. Känner att det kommer göra mig lugnare än gå runt och fundera på det hela tiden. Har testdag den 9 dec men bim 4/5 dec.
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-11-29 17:06:49 följande:

Vad spännande!! Håller alla tummar som går! Känner du något? Hur gjorde du denna gång? Letrozole och ovitrellen?

Körde med letrozol och sedan ovitrellen. Har känt lite som molande värk i livmodern och mer trött än vanligt. Tröttheten kan dock bero på jobbet. Annars inget. Men håller hoppet vid liv ????
  • waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-11-29 10:17:09 följande:

Hej!

Jag gjorde återföring den 22:e november med ett ägg kvar i frysen, är inne på ruvardag 8. Idag förväntas mensen så är extra allt idag.... inbillar mig illamåend och lite spända bröst samt lite ont i nedre delene men så var det förra gången med. Mensen dröjde 6 dagar då.

Blev väl skendräktig då.....

Ska testa den 6:e

Hoppas hoppas ! Är inne på ruvardag dag fem. Jag kommer testa i morgon och sedan framåt. Tror att det blir lugnast så för min hjärna. Har testdag den 9 dec. Förra gången kom mensen innan testdagen
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-11-29 21:52:36 följande:
    Okej! Körde du med 1 eller 2 tabletter letrozole? Spännande!! Denna årstiden gör ju inte att man blir mindre trött heller!
    Jag åt två tabletter i fem dagar. Att göra Fet var mycket mindre psykiskt påfrestande, nu när jag slapp alla sprutor.

Testade mig i morse men det var negativt, men är inte deppig för det. Tidigt ännu och vad jag har kunnat läsa mig till så är det egentligen på ruvardag 6 som det börjar utsöndras hcg.
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017