Ivf rmc linköping hösten 2017
Hade du kollat hur rmc har stängt över helgerna i dec/jan?
Nu har jag pratat med Linköping igen. Ska återkomma vid nästa mens som jag hopps kommer i tid! Sista dagen för omslag på äl test var den 18/12. Hon trodde att jag skulle köra i naturlig cykel. Har ju fått omslag på test innan när jag började försöka men var nästan ett år sen som vi använde det. Blir lite nervös över att jag inte får omslag...
Igår fick jag min mens så ringde RMC nu på morgonen.
Sär här är mitt upplägg för denna återföringen med FET: På dag tre ska jag börja med letrozol för att framkalla ägglossning den ska jag äta i fem dagar.
Nästa torsdag den 16 ska jag till Ryhov (gallerian hade stängt) för kontroll, då kollar de hur tjock slemhinnan är bl.a. Från torsdag ska jag börja mäta med ägglossningssticka med morgonurinen.
Vid utslag ska jag ringa in till RMC men om det är på en helg så ska jag vänta tills måndagen. Morgonen jag får utslag ska jag även ta ortivellesprutan.
Sex dagar efter utslag gör man återföringen, de gör även återföring på lördagen. Om det blir på söndagen så gör man troligen återföringen på lördagen ev. måndagen.
Man får alltid en tid på eftermiddagen vid återföringen. Upptiningen sker på förmiddagen så skulle blastocysten inte klara upptiningen så tar de nästa, jag har två i frysen och hoppas verkligen upptingen ska gå bra.
Hej! Efter 4 års försök att bli gravid & en utredning som inte visade några fel eller brister i januari i år, blev jag tillsagd av kvinnokliniken här i Norrköping att jag va tvungen att vänta in min 25årsdag för att gå vidare med vår barnlöshet. Den dagen har nu varit och jag ska imorgon lämna blodprov för att sedan få remissen till RMC Linköping skickad. Känner mig helt lost i denna djungel och försöker läsa allt jag kan. Er tråd har svarat på många av mina funderingar. Min fråga till er är - är det något ni önskade att ni visste innan ert första besök hos rmc? Något ni inte lyckades få svar på innan via Google eller liknande? Ursäkta ett lite långt inlägg