• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

hanna8911 skrev 2017-10-24 08:41:35 följande:

Ja man får försöka tänka så! Jag mår bra (förutom förkylning)! Har molvärk som kommer ovh går, framför allt i ryggen. Det känns som om mensen kommer när som! har den inte kommit på fredag så testar jag då!

Hoppas hoppas ! Du har verkligen lyckats stå emot och testa. Hoppas även att det är ett guldägg som ni fick till frysen
  • waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-10-24 10:08:55 följande:

Är inne på ruvardag 7 och försöker tänka positivt! Att denna gång så ska det gå bra men ack så svårt.

Vill ju bara mysa runt och vara glad :-/

Ständigt orolig att mensen ska komma.

Känslorna hoppar verkligen upp och ner. Stackars sambon vet inte vad han kan göra.

Svårt och koncentrera sig på jobbet, där måste jag ju vara hundra%

Jag både vill och inte vill jobba!

Vill helst krypa ner under täcket med min hund idag!

Läser era inlägg och lider/gläds med er

Skönt att ni finns

Spännande och olidlig period som du har nu.

Håller tummarna för att det går vägen denna gången!

Har du tänkt tjuvstesta eller invänta testdag.

Kände samma sak som dig skönt o kunna gömma sig bakom jobb. Samtidigt som det är svårt att fokusera på jobbet
  • waldesten16

Pratade med rmc idag och det blir tabletter primolout nor för att framkalla mens. Sen blir det letrozol från cykeldag 3 för att framkalla ägglossning samt otrivelle och återföring med fryst 5-dagars.

Nu hoppas jag att tiden går fort och inget strulat med mensen så man kan försöka igen ! Tankarna är redan så långt fram men försöker bromsa mig lite.

• waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-24 19:40:00 följande:
    Spännande! Är det för att du inte har mens regelbundet du får tabletterna eller för att du har lång cykel?
    Jag har haft problem ibland med att jag har långa cyklar, de kan variera mellan 30 - 50 dagar. Så jag ville ha tabletter för att säkerställa att det inte drar ut på tiden.

Frågade om trombylen igen men de bara viftade bort det. En nära vän till mig försöker också få barn och hon lyckas bli gravid men får upprepade missfall. det är hennes sjätte missfall nu på 2 år. Hon fick nu trombyl utskrivet av Gallerian för att det skulle hjälpa henne att bli gravid samt göra livmodern mer mottaglig till ägget. Blir lite fundersam över hur det kan skifta så om vad man tror om Trombyl. det visade sig sedan att min vän berättade att hennes två kollegor som också haft svårt att bli gravida hade fått trombyl utskrivet och båda hade lyckats bli gravida. vad ska man tro om detta?
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-25 18:15:33 följande:

Brunfärgad lutinu...imorgon tar jag ett test och om det är negativt så slutar jag med den! Blir tokig på hur dålig min mage blir!

Förstår dig de var hemska. Håller tummarna att det är ett stort plus för dig i morgon hoppas hoppas
  • waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-10-26 10:37:42 följande:

Jag ska försöka vänta mensen har datum att komma imorgon. Det spänner och drar lite i brösten o de är varma/ömma. För övrigt inga gravidsymton.

Håller tummarna för dig att mensen håller sig borta. Många pratar om att de känner i brösten så hoppas det är ett gott tecken ????
  • waldesten16
    stfr83 skrev 2017-10-24 14:38:15 följande:
    Tack snälla!

Det va en bra fråga! Jag kände inte igen någon av dom tre som var med vid återföringen? En yngre kille o två äldre damer. Jag o namn, kommer inte ihåg vad dom hette tyvärr.
    Hoppas det går bra för dig, är lite nyfiken på hur du mår och om du har känt något ännu?
  • waldesten16
    Jennie1987 skrev 2017-10-17 16:20:16 följande:

Hej på er alla kämpar!

Så roligt att läsa hur det går för er.

Vår remiss landade i Linköping den 3 okt. Och i fredags fick jag veta att dom ville ha lite fler prover på mig, för att jag gjort en gastric bypass i mars förra året. Dom ville kolla zink, magnesium, järn, kalk o så. Tog dom proverna igår. Så dom borde få svaren denna veckan.

Ringde o pratade med rmc Idag och frågade om vårt första möte blir mycket senarelagt nu pga provsaren ska in o så. Hon svarade att dom har som målsättning att man ska få första mötet inom 2 månader och att dom håller den tiden. Så vi skulle räkna med en tid senast i början av december. Känns såklart jättekul!

Men, nu har jag en fråga... Min mens i december borde komma runt den 11 december. Det jag funderar på då är om vi kommer hinna ett första försök innan julstängt. Jag har svårt att tänka mig det, om man sprutar i 2 veckor så är vi då inne i veckan mellan jul o nyår. Så tråkigt att det ska bli så. Jag vet ju att vi i så fall bara behöver vänta till typ januari, men det känns länge just nu.

Vad tror ni?

Vi skulle ju lika väl kunna få en tid i november, men det gäller ju ändå att det passar med mensen. Och innan novembermensen lär vi ju inte få nån tid.

Sorry för depp!

Undrar bara hur det gått för dig efter de senaste proverna? Inte hört något om en återbudstid? Håller tummarna för att ni får en tid snart, ring och ligg på!
  • waldesten16
    Jennie1987 skrev 2017-10-27 11:53:50 följande:

Proverna var utmärtäkta, som min gyn sa! Känns såå bra! Har inte hört något. Hade varit så skönt att iaf få veta om vi får försöka i år eller till nästa år. Just nu vet man inte vad som gäller. Funderar på att ringa och fråga hur dom tror. Det borde man väl kunna göra utan att verka för tjatig?

Kul att höra att proverna var bra. Jag hade ringt och legat på så man vet när man får en tid. Jag gjorde det och de blev inte arga.
  • waldesten16
    stfr83 skrev 2017-10-27 16:26:24 följande:

Funderar på att tjuvtesta på måndag då är jag på ruvardag 7. Eller är det bara dumt tror ni? Fick ju ett 3 dagars embryo tillbaka så det är kanske alldeles för tidigt o bara dumt att testa så tidigt? Ovitrellen borde ju iallafall gått ur kroppen då.

Jag är fel person att fråga med tjuvtestandet då jag gjorde det. Ser inget fel med det så länge man är inställd på att även om det visar negativt så kan det ändras. Jag gjorde det för annars hade min hjärna analyserat ännu mera.
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017