Inlägg från: DrömlivetiHD |Visa alla inlägg
  • DrömlivetiHD

Vi som vill plussa I augusti 2017

Amanda87 skrev 2017-08-03 09:58:58 följande:

Jaaa det är ju ibland bara bäst att vänta ut lite...visar ju sig någon dag senare, eller inte. Och desto längre än går, om en är gravid, desto längre gången är ju en. Känns lite bättre då med :p ja men då hittade du din ÄL eller kände av den?

Jag hittade aldrig min ÄL med stickor (körde 7 dagar) och fick jag så fick jag ju senare vilket borde betyda att jag ska ha mens senare än idag som appen säger. Den går ju efter att jag fick ÄL när jag fick men det fick jag inte :p

Ingen mensvärk eller mens....

Övervägde ta ett test i morse men jag hade inget att kissa i där och då och dessutom stod min 16 mån utanför dörren och gallskrek. Haha. Väntar nog till i morgon...

Ja precis :) Jag hittade min ÄL med teststickor. Använde i 12 dagar i rad. Trodde min ÄL skulle komma runt den 15:e så jag började testa några dagar innan dess. Men den kom inte. Hade nästan gett upp hoppet på ÄL den månaden när det helt plötsligt blev positivt! Fick lite molvärk och ont i brösten dagen efter också så jag hade kanske kunnat känna det. Men det känns skönt att veta exakt.

Det är typ exakt samma för oss då! Min app tror typ att jag är 5 dagar sen eftersom den räknar från min ÄL som jag aldrig hade det datumet. Men räknar jag själv borde jag ha BIM på söndag :p

Jag vaknade också utan mens i morse! En sån lättnad! Var typ nervös när jag vaknade! Jag kommer nog också testa mig imorgon kanske :) Har inga test hemma så jag måste åka o köpa :)

Spännande Spännande! Vi är så många nu som har bim här i helgen och är på väg att testa! Jag håller alla fingrar och tår och hoppas det blir ett plus för oss alla! <3
  • DrömlivetiHD
    lyckligast80 skrev 2017-08-03 09:28:04 följande:

1 dag kvar till BIM, olidlig väntan! Men idag igår och idag har jag hadt alla symptom jag brukar få före mens : /

Men bara att vänta å se...

Hoppas de symtomen egentligen är pga graviditet ;) Jag håller tummarna! Vi ska inte måla fan på väggen förrän Tant Röd är här!
  • DrömlivetiHD

Jag kunde inte hålla mig till imorgon! Vad tror ni om detta? OMG! Mitt allra första gravtest. Var så nervös så jag skakade medan jag väntade! 

• DrömlivetiHD
    Detfinnsredanenanvändare skrev 2017-08-03 20:16:23 följande:

Stort grattis! Inget att tvivla om där ;)

40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-08-03 20:29:54 följande:

Jippi!!!!! Grattis

Tusen tack tjejer!! Jag är såå lycklig! Sjukt att det tog sig på första försöket! Wiiee!
  • DrömlivetiHD
    Nlg skrev 2017-08-04 08:56:11 följande:

Jag har svullnat kring både fingrar och handled, märktes då jag försökte få på mig klockan, känner även att benen börjar värka.

Samt kontant känning i magen med både stickningar och "magknip"

Någon annan som känt liknade innan eller kring BIM?

Har som sagt inte plussat ännu.

Inte något jag känner igen men det verkar som att en graviditet kan sätta igång alla möjliga symtom. När ska du testa? :)
  • DrömlivetiHD
    Amanda87 skrev 2017-08-04 09:35:24 följande:

Stort grattis till er båda! :)

Tack! Hur har det gått för dig? Mens eller testat? <3
  • DrömlivetiHD
    Nlg skrev 2017-08-04 09:12:49 följande:

Ja jag misstänker ju faktiskt att så är fallet, tänkte testa imorgon då de står att man ska använda morgonurin om de är innan BIM, vad använde du för test?

Jag köpte ett två pack med billiga Apotekets egna. Sen köpte jag ett Clear Blue digital med veckoindikator för att vara helt säkert. De billiga tog jag igår kväll och Clear Blue tog jag idag med morgonurinet :)

Denna gången trodde min sambo mer på resultatet och jag fick en fin blombukett :)

Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017