• sofabulous

Borde Pride avskaffas?

Det är många som tycker att Pride är onödigt och att skattepengar borde läggas på lite vettigare saker. Vad anser ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde Pride avskaffas?
  • Dementoria
    Naruto91 skrev 2017-08-06 23:15:26 följande:

Jag kollade på aftonbladets livesändning och såg bl a halvnakna gamla gubbar som sprang runt i "mankinis" URK!  

Det är fan inte normalt att folk springer runt näst intill nakna mitt på öppen gata till allmän beskådan och det är definitivt inte normalt och lämpligt att barn ska behöva se sådant.

PS, jag är själv hbt person, så försök inte att dra upp "homofob-kortet" eller liknande.

Gäller dina tankar bara prideparaden då eller alla parader där folk är lättklädda? Eller kanske bara lättklädda män? Tänker på New Orleans, Rio osv.
  • NomenNescio
    Dementoria skrev 2017-08-07 00:02:05 följande:

Gäller dina tankar bara prideparaden då eller alla parader där folk är lättklädda? Eller kanske bara lättklädda män? Tänker på New Orleans, Rio osv.

Eller valfri reklamaffisch:)
  • Dementoria
    NomenNescio skrev 2017-08-07 00:14:35 följande:

Eller valfri reklamaffisch:)

Eller valfri reklamaffisch...
  • Nomanisanisland
    Alessia skrev 2017-07-26 12:46:28 följande:

Prides arbete med att upplysa och undervisa får för mig gärna vara kvar, men de vulgära och bitvis rätt äcklande paraderna vill inte jag se längre.

Vad bra att ingen tvingar dig att titta då.
  • oanonym
    nattuw skrev 2017-08-04 21:21:48 följande:

Gud är allsmäktig. Om gud inte velat att det skulle finnas homosexuella och pedofiler skulle gud inte skapat homosexuella och pedofiler. Så för en sann troende (t.ex. en katolsk präst) är homosexualitet och pedofili något gott .

Vilket lätt kan förklaras bort med att de väljer att vara homosexuella. Eller att det är en sjukdom, som kan botas. Vilket naturligtvis är skitsnack, men det är det teologiska svaret.
  • Nomanisanisland
    kottelin skrev 2017-07-27 20:26:49 följande:

Omröstningen är hyfsat jämn till skillnad från kommentarerna.

För min del får pride gärna skrota (observera att jag inte använder gemen första bokstav då det för mig är oväsentligt).

Jag förstår inte vad det finns att vara stolt över om man har en utstickande/tveksam läggning faktiskt.

Vad är en utstickande/tveksam läggning? En försiktig erigerad Anders Borg-kuk?
  • Naruto91
    Dementoria skrev 2017-08-07 00:02:05 följande:
    Oanständigt/obscent/förargelseväckande beteende på allmän plats är inte ok, punkt.

Pride sprider bara en massa fördomar om hbt personer eftersom folk inte kan bete sig. För min del får det gärna läggas ner.
  • Finne84
    themia skrev 2017-08-03 18:15:34 följande:
    Det där är ett elakt och grovt fördomsfullt påstående!
    Att påstå att homosexualitet har något som helst att göra med övergrepp på barn
    borde faktiskt vara åtalbart!
    Jag gissar att du också tror att homosexualitet är något som kan förvärvas eller botas eller något man ägnar sig åt "för att det är kul med dekadens".

Med ditt uttalande spottar du på kärleken, den djupaste och varmaste känsla livet har att  ge.
    Du borde skämmas!
    Jag har aldrig sagt att alla homosexuella är pedofiler, bara att det finns pedofiler bland homosexuella precis som det finns bland heterosexuella. 
    Jag vet förstås inte till 100% vilken av grupperna Gud menade, kanske båda.
Svar på tråden Borde Pride avskaffas?