Borde Pride avskaffas?
Det är många som tycker att Pride är onödigt och att skattepengar borde läggas på lite vettigare saker. Vad anser ni?
Det är många som tycker att Pride är onödigt och att skattepengar borde läggas på lite vettigare saker. Vad anser ni?
Jag kollade på aftonbladets livesändning och såg bl a halvnakna gamla gubbar som sprang runt i "mankinis" URK!
Det är fan inte normalt att folk springer runt näst intill nakna mitt på öppen gata till allmän beskådan och det är definitivt inte normalt och lämpligt att barn ska behöva se sådant.
PS, jag är själv hbt person, så försök inte att dra upp "homofob-kortet" eller liknande.
Pride behövs så nej det ska inte förbjudas.
Gäller dina tankar bara prideparaden då eller alla parader där folk är lättklädda? Eller kanske bara lättklädda män? Tänker på New Orleans, Rio osv.
Eller valfri reklamaffisch:)
Aphögern gjorde sitt bästa för att stoppa Pridetåget, det gick inget vidare.
www.aftonbladet.se/nyheter/a/VVv8r/prideparaden-stormades-av-hogerextrema
Prides arbete med att upplysa och undervisa får för mig gärna vara kvar, men de vulgära och bitvis rätt äcklande paraderna vill inte jag se längre.
Gud är allsmäktig. Om gud inte velat att det skulle finnas homosexuella och pedofiler skulle gud inte skapat homosexuella och pedofiler. Så för en sann troende (t.ex. en katolsk präst) är homosexualitet och pedofili något gott .
Omröstningen är hyfsat jämn till skillnad från kommentarerna.
För min del får pride gärna skrota (observera att jag inte använder gemen första bokstav då det för mig är oväsentligt).
Jag förstår inte vad det finns att vara stolt över om man har en utstickande/tveksam läggning faktiskt.