Borde Pride avskaffas?
Det är många som tycker att Pride är onödigt och att skattepengar borde läggas på lite vettigare saker. Vad anser ni?
Det är många som tycker att Pride är onödigt och att skattepengar borde läggas på lite vettigare saker. Vad anser ni?
Bryr mig inte det minsta.
Du missar poängen helt tydligen.
"du får gå i tåget fast du är sverigedemokrat" men SD som parti får inte ha en sektion i tåget.
Du tycker de homosexuella eller hbtq personer som röstar på SD finner det välkomnande att tåga runt med dessa som "bestämmer själva", som föraktar det du tror på och föraktar dina politiska åsikter, endast for att de inte överensstämmer med deras egna?
Pride är numera en stor folkfest för alla. Särskilt den i sthlm. Förr hade vi vattenfestivalen. Numera har vi Pridefestivalen. Fantastiskt tycker jag!
Och skattepengar? - ABSOLUT! Så mycket utbildning som finns tillgänglig under Pride, finns sällan annars utanför skolor.
Pride är numera en stor folkfest för alla. Särskilt den i sthlm. Förr hade vi vattenfestivalen. Numera har vi Pridefestivalen. Fantastiskt tycker jag!
Och skattepengar? - ABSOLUT! Så mycket utbildning som finns tillgänglig under Pride, finns sällan annars utanför skolor.
Finns bara ett problem. Den utbildning du pratar om (utöver generell information om homosexualitet/transsexualitet som varenda person med en grundskoleutbildning redan vet om), den utbildning du pratar om är "genus-utbildning", och den är ingen utbildning. Den är indoktrinering.
Genus-vetenskap är ingen legitim vetenskap. Den baseras inte på den vetenskapliga metoden, den baseras inte på biologi. Den baseras på ideologi.
Borde Pride avskaffas? Nej definitivt inte.
Den borde definitivt inte finansieras av skattebetalare i alla fall. Inga identitetspolitiska rörelser borde finansieras av skattebetalare.
Sen är det dags för många homosexuella att konfrontera det faktum att:
1. Ni för inte en enad front. En betydande del av homosexuella själva finner pride pinsamt och rent destruktiv för folks syn på homosexuella.
2. Pride är egentligen en enda stor motsägelse.
Vi homosexuella vill bli behandlade precis som alla andra, så därför genomför vi högljudda och färgsprakande kavalkader där vi firar vår sexuella läggning som vi precis som alla andra människor ärvt genom ren chans vid vår födsel.
Varför är det okej att gå i paradtåg och fira sin sexuella läggning, men inte okej att göra det samma för att fira sin hudfärg? Tycker det är ganska patetiskt i båda fall om jag ska vara ärlig. Skaffa verkliga saker att vara stolta över istället.
Finns bara ett problem. Den utbildning du pratar om (utöver generell information om homosexualitet/transsexualitet som varenda person med en grundskoleutbildning redan vet om), den utbildning du pratar om är "genus-utbildning", och den är ingen utbildning. Den är indoktrinering.
Genus-vetenskap är ingen legitim vetenskap. Den baseras inte på den vetenskapliga metoden, den baseras inte på biologi. Den baseras på ideologi.