• sofabulous

Borde Pride avskaffas?

Det är många som tycker att Pride är onödigt och att skattepengar borde läggas på lite vettigare saker. Vad anser ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde Pride avskaffas?
  • Danlo
    Mirja von Beau skrev 2017-07-26 13:19:45 följande:

Vilket nu?

Du sympatiserar med denna nazi gang som påstår att Sverige styrs av judar, men har inte några problem med homosexuella? 

Men du känner till deras agenda?

1. Judar
    2. Kommunister
    3. Homosexuella
    4. Hemlösa
    5. Horor
    6. Feminister
    7-99 ....

ska utrotas?

Öh, haha, att Nasister skulle vilja utrota prostitution är ju en fet jävla lögn! Hororna kommer tjäna mer än någonsin om Nazzarna kommer till makten då all typ av heterosexuellt sexköp kommer ses mellan fingrarna för.
  • Johnnyorange
    themia skrev 2018-02-06 11:55:38 följande:

Who's hurt?

Men jag förvånas ständigt över människor som irriteras av andras beteenden trots att de har alla möjligheter att avstå från att ta del av dem.

Om du inte gillar vad du ser, titta åt ett annat håll.

Detta handlar om mer än att bara gilla och inte gilla. Det är många som blir butthurt av att man inte har politiskt korrekta åsikter. Att inte gilla det Pride paraden representerar är att inte vara politiskt korrekt.
  • Dementoria
    Johnnyorange skrev 2018-02-06 13:24:37 följande:
    Detta handlar om mer än att bara gilla och inte gilla. Det är många som blir butthurt av att man inte har politiskt korrekta åsikter. Att inte gilla det Pride paraden representerar är att inte vara politiskt korrekt.
    Butthurt? Snarare hearthurt över att det finns så mycket hat.
  • Johnnyorange
    Dementoria skrev 2018-02-06 19:33:43 följande:
    Butthurt? Snarare hearthurt över att det finns så mycket hat.
    Jag ogillar pridetåget som fenomen, och att det propageras skolor och media att det är något man ska gilla. Det är ungefär som att någon religiös person kommer och trycker ner sin tro i halsen på en.
  • SupersurasunkSara

Nej det tycker jag inte, men jag tycker att det är synd att några förstör hela grejen. Visst är det ett jippo men ändå med en allvarlig mening bakom. Då är det synd med vissa som är mer eller mindre nakna och låtsas ha sex mitt framför barn. 

Jag tror nu inte deras avsikt var att stå just framför barnen, men de hade verkligen noll koll och var kanske inte så nyktra heller, men barnen framför mig blev skrämda och äcklade tyvärr. Deras föräldrar tog med dem bort, men skadan var ju redan skedd. Såg flera olika som inte verkade bry sig vem som såg och det är som sagt synd. 

• Dementoria
    Johnnyorange skrev 2018-02-06 19:54:04 följande:
    Jag ogillar pridetåget som fenomen, och att det propageras skolor och media att det är något man ska gilla. Det är ungefär som att någon religiös person kommer och trycker ner sin tro i halsen på en.
    Nej, det är inte samma sak alls faktiskt. Pride har varit oerhört viktig i homosexuellas kamp för lika värde och accepterande. Du kanske kunde acceptera Pride just av den anledningen och glädjas över vilken nytta det gjort.

Eller ja, menar du att du tror att homosexuell är något man väljer att bli så kan du ju jämföra med religion.
  • Smirnoffski

Det borde vara kvar, men bekostas av privata pengar, inte skattemedel.

• Johnnyorange
    Dementoria skrev 2018-02-06 20:06:06 följande:
    Nej, det är inte samma sak alls faktiskt. Pride har varit oerhört viktig i homosexuellas kamp för lika värde och accepterande. Du kanske kunde acceptera Pride just av den anledningen och glädjas över vilken nytta det gjort.

Eller ja, menar du att du tror att homosexuell är något man väljer att bli så kan du ju jämföra med religion.
    Men nu är det ju faktist så att det är väldigt vanligt att folk går över gränsen när det gäller nakenhet under dessa tåg. Jag menar det är ju inte accepterat att visa sina privata kroppsdelar på stan annars. Att få visa sig naken på stan och att få bli accepterad för sin homosexualitet är två helt skilda saker.

När det gäller frågan om ursprunget till sexuella läggningar så är det inget man väljer medvetet nej. Men jag är dock öppen för att det kan ha undermedvetna orsaker när det gäller miljö och påverkan. Eller så är det något som finns med en genetiskt när man föds. Vetenskapen har inte svaret på den frågan ännu.  

• Dementoria
    Johnnyorange skrev 2018-02-06 20:36:17 följande:
    Men nu är det ju faktist så att det är väldigt vanligt att folk går över gränsen när det gäller nakenhet under dessa tåg. Jag menar det är ju inte accepterat att visa sina privata kroppsdelar på stan annars. Att få visa sig naken på stan och att få bli accepterad för sin homosexualitet är två helt skilda saker.

När det gäller frågan om ursprunget till sexuella läggningar så är det inget man väljer medvetet nej. Men jag är dock öppen för att det kan ha undermedvetna orsaker när det gäller miljö och påverkan. Eller så är det något som finns med en genetiskt när man föds. Vetenskapen har inte svaret på den frågan ännu.  
    Jag tror inte att det är speciellt mycket mer naket än någon annan parad, är det just den homosexuella nakenheten du stör dig på?

För övrigt är Pride, som redan skrivits en mängd gånger, betydligt mer än paraden, paraden avslutar en vecka av aktiviteter, workshops, fester, föreläsningar osv och är en tämligen liten (men extremt uppskattad) del av Pride
  • Johnnyorange
    Dementoria skrev 2018-02-06 20:41:24 följande:

Jag tror inte att det är speciellt mycket mer naket än någon annan parad, är det just den homosexuella nakenheten du stör dig på?

För övrigt är Pride, som redan skrivits en mängd gånger, betydligt mer än paraden, paraden avslutar en vecka av aktiviteter, workshops, fester, föreläsningar osv och är en tämligen liten (men extremt uppskattad) del av Pride

Det är paraden jag stör mig på då det ju är den som syns mest. Plus att det finns en trycka ner sina åsikter i halsen attityd bland pride älskare. Plus att tredje vågen feminister i samband med dessa event predikar om kärlek och att inte hata. Samtidigt som de är bland de mest hatiska personerna i samhället.

Nej men på samma sätt som att man inte skulle visa en film med mycket nakenhet för ett barn, så ska man inte exponera sig naken på offentliga ställen där det finns barn.
Svar på tråden Borde Pride avskaffas?