Vi med BIM September 2017
Ja precis, vet inte om mitt jobb räknas som det men kanske just pga arbetsbelastning och stress iofs (stillasittande och så snabba puckar när det kommer larm) men jobbar 50 % hemifrån oxå så de är bra. Blir inte såå stressigt. Kanske inte lika farligt med snabba stresspåslag som långvarig stress liksom.
Vi har ingen direktkontakt med patienter, vi skriver patientjournaler (läkardiktat), svarar i telefon och går på traumalarm (svårare skadade patienter/hjärtlarm där vi registrerar patienten och antecknar i traumajournal på traumarummet medan läkare och övrig vårdpersonal bedömer patienten). Sen jobbar jag aldrig natt, men vi har nattsekreterare men sitter alltså ej i kassa eller så.
Nu har värken lagt sig lite, kanske va nån spänning eller nåt efter alla dem larmen som gjorde att det gjorde ont. Man spänner sig tror jag, av adrenalinet (man får ju som adrenalinkickar) eller så händer det NÅGOT därinne i livmodern. Vill att tiden ska gå fort så jag kan testa =D
Har du haft några fler såna brunröda flytningar? Eller andra symtom?
Hmm okej. Intressant jobb. Måste verkligen vara stressigt att anteckna och skriva ner det de säger i den stressade akuta situationen.
Jag vill också att tiden ska gå fort :D men jag kommer ej kunna testa förrän på tisdag. Så jag försöker verkligen att fokusera på dessa dagarna och ska jobba några timmar i helgen så tiden kommer att gå ändå.
Har extra jobb under tiden jag studerar. Sen 2 åring hemma och så plugg så det kommer gå snabbt tror jag.
Nej...när jag kollade noga på bindan var den ej brunröd utan mer...hmmm lite mörk bara..
När jag känner mig hungrig är jag vrålhungrig direkt...det är inte en sån där smygande hungers känsla.
Sen känner jag att kroppe är varmare och lätt för att bli yr. Undrar varför?! Hade det förra graviditeten så blev sjukskriven 1 vecka...läskigt.
Fick värsta mensvärken för någon timme sen, vaknade av den. Hmm vi får se vart detta bär..