• Tiinuli

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Nu ruvar jag också :) så spännande och läskigt på samma gång.

Nu är det bara upp till ödet om allt kommer gå vägen.
    Vi hade 10st på ÄP, 7st blev befruktade och 4 klarade sig till dag 5. Dem kommer odla vidare dem resterande 3 till i morgon och se om dem går att frysa ner.

• Tiinuli
    jamka skrev 2017-10-01 17:48:59 följande:
    Grattis! Fick du tillbaka bara 1 st.?
    Ja jag frågade om det att sätta in 2 st men hon sa att dem i regel gör inte det pga risken för tvilling graviditet.
    TD 14/10
  • Tiinuli
    Nube skrev 2017-10-01 19:18:00 följande:
    Grattis Tiinuli och lycka till!
    Tack :)
    Nu "bara" väntan kvar..
  • Tiinuli
    jamka skrev 2017-10-02 10:42:05 följande:

Nu vilar jag efter äggplocket. Det gjorde inte så ont. 3 ägg blev det. Skönt att vara bedövad med morfin, men vad de fick sticka min arm innan de lyckades. Det blir stora blåmärken på mina armar.

Va skönt att ha det gjort nu.
    Ja morfinet är nog räddaren :) i detta
  • Tiinuli
    Areeya skrev 2017-10-02 13:53:42 följande:
    Hej Tiinuli,

Vi har testdag 14/10 också. Jag fick två blastocyster tillbaka pga det var bara två som klarar sig, 2 av 5 befruktade. Håller tummar hårt för oss alla här!
    Va roligt :)
    Jag hade också velat öka chanserna genom att sätta tillbaka 2st men dem hade kalkylerat fram att risken för tvillingar skulle vara för stor så ville dem inte
  • Tiinuli

Hej

Ni som ruvar/har ruvat, vad har/hade ni för symptom och när kom dem?

Är på ruvar dag 3? Och känner ingenting :(
    Hade värk dem första dagar efter ET men nu inget...

• Tiinuli
    Mira6 skrev 2017-10-04 08:26:34 följande:
    Hej!

Jag hade oxå ont i början efter äggplocket o det höll i sig några dagar sen aå kände jag ingenting heller flrutom ömma bröst men dem e oxå normala nu, men på rd 7 började jag få mensvärk som fortsatte fram till idag är på rd 14, mensen har ej börjat ännu, tjuvtestade negativ igår, har TD på fredag.

Lutinus kan spöka mycket
    Okej tack för att du delar med dig :)

Så rädd att det inte tagit sig och få vänta igen och börja om , borde ju ha alla oddsen för att det ska gå.
    Hatar ovissheten! Trodde skulle va hur cool som helst men.. känns så där
  • Tiinuli
    Nube skrev 2017-10-04 08:45:41 följande:
    Det ä för tidigt att känna nåt, ägget har nog inte ens fäst. Förra gången fick jag symptom runt rd 10 eller 11. Innan dess märkte jag ingenting. Denna gång fick jag mensvärk/tryck i magen från rd 5.. sedan blev jag andfådd från dag 8 och lite illamående också. Men oroa dig inte, dag 3 är väldigt tidigt :) Hoppas det går bra för dig!
    Tusen tack för pepp behövde verkligen höra det! Läst mest om att alla ska ha molande värk från dag 1

<3
  • Tiinuli
    Jakagal skrev 2017-10-04 09:29:36 följande:

Jag gjorde ett gravtest på rd8 (i måndags) med tanken om att det definitivt inte kan synas ännu. Men föga förvånad när jag efter någon minut tittar på testet och ser ett till svagt streck. Vågade inte tro på det riktigt.

Gjorde ett nytt idag (rd 10) med veckoindikator, gravid v 1-2!

Törs jag tro att det verkligen har funkat? Och kanske en dum fråga, men kan jag anta att jag inte fått missfall så länge jag inte blöder?

Oh va roligt, grattis <3
  • Tiinuli
    Västerås skrev 2017-10-04 09:42:10 följande:

Hej

Är det någon som fått tillbaka blastocyst som ruvar? Är det någon som vet ungefär när blastocyst fäster om den gör det?
    Jag ska få tillbaka på lördag ....4e försöket....

Carl von Linné
    Jag ruvar en 5 dagars

Dag 3 idag

Jätte nojjig att det inte tagit sig, känner ingen värk el liknande, borde väll fäst nu...
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017