• Tiinuli

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Louiice skrev 2017-09-16 08:17:37 följande:

Ni som vet era värden har ni frågat själva eller har de bara berättat?
    Jag vet inga värden men har aldrig frågat heller????

Jag frågade på start mötet :)
  • Tiinuli

Jag undrar, har sprutat nu i 4 dagar med menopur men känner absolut ingenting :( tänk om det inte växer några ägg överhuvudtaget ! Så nojjig, ska på UL i morgon kl.7

• Tiinuli
    Pigall skrev 2017-09-17 12:38:50 följande:
    Jag kände ingenting under hela spruttiden. På mig plockade de 17 ägg. Så du kan ta det lugnt:)
    Phiu :) ok så det kanske händer en massa fast inte känner nått. Hur såg det ut på första ul för dig?
  • Tiinuli
    jamka skrev 2017-09-17 14:05:59 följande:

Otålig i väntan på mensen, hoppas börja med Menopur 2100IE på onsdag...Är livrädd för sprutor så det blir min man som får sköta det medan jag blundar:)

Jag trodde också att det hade varit lättare om min sambo tog sprutorna på mig men det kändes faktiskt mer än när jag gjorde själv tycker jag så han fick inte sticka mig sen mer :D
  • Tiinuli
    waldesten16 skrev 2017-09-18 06:29:58 följande:
    Lycka till idag hoppas det är många fina blåsor :)

har du några andra biverkningar. Jag har haft huvudvärk och illamående nu sen sprutdag nummer två och obehag i magen sen igår, kanske börjar bli lite trångt där inne.
    Hej :)
    Tack ja har nu varit på vul och han såg 4+5 äggblåsor, ska lämna ett blodprov nu också och sen ska läkaren ringa hur det blir med doseringen.
    Jag har också huvudvärk men vet inte om det är att är förkyld eller på väg att bli sjuk annars inte känt något och då blev nästan orolig att det inte skulle växa något där :)

Läkaren sa också om jag blir sjuk så får börja om :( så nu har panik att blir det... tips att undvika bli sämre? Tänker nästan om ska sjuka mig... men kommer va tvungen sen att va borta nästa vecka för plock och insättning... jobbigt :(
  • Tiinuli
    waldesten16 skrev 2017-09-18 07:57:14 följande:
    va kul att du hade flera äggblåsor på g :) Hoppas alla växer till perfekt storlek. Jag väntar med spänning inför mitt vul i morgon. 

Huvudvärk är en av biverkningarna så hoppas det är det och inte förkylning. Jag antar att du inte har berättat på jobbat att du genomgår ivf? det har inte jag heller så kommer också sjukskriva mig. Står och överväger om jag ska berätta det för min chef men vill helst inte det. Vet att om jag gör det kommer jag att undantas från vissa projekt eftersom de redan då kommer räkna bort mig (eftersom jag kommer gå hem på mammaledighet). Vet att arbetsgivare inte får göra så men verkligheten ser ut så för mig.
    Va spännande, du får uppdatera sen hur det gick för dig med :)

Mm har dock ont i ögonen o lite rinnig näsa också så tyvärr nått på G men hoppas blir inte sämre :(
    Mm du har nog rätt hur du resonerar för så tyvärr tänker dem flesta arbetsgivare
  • Tiinuli

Nu har läkaren ringt tillbaka om fortsättning så det blir menopur, samma dos och orgalutran ,sen vul igen på onsdag :)

• Tiinuli
    Jakagal skrev 2017-09-18 20:53:22 följande:
    Jag är på precis samma stadie. Va på vul och provtagning idag. Fortsätt samma dos menopur och orgalutran. Och nytt vul och blodprov på onsdag!

Det gör det lite roligare att kunna följa andra som är i precis samma situation som vi är. :)
    Heej va kul! Ja absolut blir dubbelt så roligt!

Tog precis min orgalutran sprutan och blev lite fundersam för alla mina sprutor hade ganska mycket luft i sig och kan inte minnas att skulle göra nått speciellt med dem innan skulle sticka mig :( tack o lov för you Tube :) då såg att skulle knacka på sprutan för att få upp luften och sen trycka ut det.
    Men jag fixade det iaf :))

Jätte rolig ju o se hur det går för oss? Va sa du hur många ägg hade du? Var går du nånstans ? Tänk om vi gick på samma ställe också :)
  • Tiinuli
    Jakagal skrev 2017-09-19 07:45:21 följande:
    Jag råkade googla på orgalutranen samma kväll som första skulle tas. Och kunde i princip bara läsa att den va superhemsk! Men den va inte det minsta värre än menopuren tyckte jag :) Haha Youtube är räddningen i många fall :D

Ja det är jättespännande! Jag upplevde att läkaren jag träffade igår va lite ointresserad. Han sa typ "du har väl ungefär 10 st bra godkända ägg". I morgon kommer jag be om lite exaktare uppgifter. Du då?

Haha ja det hade faktiakt varit häftigt. Jag gå på carl von Linnékliniken i Uppsala. Å du?
    Mm tyckte den va svårare att sticka in i huden :) den ville inte men annars ingen skillnad. För mig sa läkaren bara att jag hade 4 äggblåsor på ena och 5 på andra, så vet inte hur dem annars såg ut, ska också fråga på onsdag :)
    Jag går hos en hemortsläkare men själva äggplocket och insättning i Uppsala på Linné kliniken :D så ja vi går på samma klinik! Hahah sjukt
    Då undrar om vi kommer va där samtidigt.
  • Tiinuli
    waldesten16 skrev 2017-09-19 09:13:59 följande:

Har precis varit på första vul hos Gallerian för att se hur jag svarar på menopuren (sprutdag 6) och det blev inget roligt alls. Från att förra gången med Gonal F var överstimulerad med närmare 60 äggblåsor till att det inte har hänt något mer än att två äggblåsor är ca 10 mm. Hade cirka 35 stycken som var små, som de trodde inte kommer växa något mer utan mer ligger och stör stimuleringen. Slemhinnan var inte heller tillräckligt tjock.

Blir så ledsen varför kan det inte bara vara enkelt. De trodde att RMC Linköping kommer besluta om doshöjning och fler sprutdagar. Jag tillhör tydligen skaran med kvinnor som är svår att välja dos på. Nu får jag vänta tills de ringer i morgon och berättar om fortsatt behandling.

Någon som har erfarenhet av att inte svara på behandlingen utan fått justera med doshöjningar och fler sprutdagar?

Jobbigt när det inte går som man vill! Men kanske det kommer bli bra ändå med dos ändring och några extra dagar?

Det är just det man är mest orolig just nu, man man svarar inte på behandlingen som man ska.

Styrke kramar
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017