• Tiinuli

Vi som börjar med IVF hösten 2017

londonivf skrev 2017-10-04 11:24:34 följande:

Jag har haft mensvärk i några dagar. Testdag i morgon. Nu började jag blöda.
    Två små ägg fick vi tillbaka den här gången, men det hjälpte in för vår del. Blir så himla less.

Beklagar verkligen :(
  • Tiinuli
    Nube skrev 2017-10-04 17:49:42 följande:

Jag har startat tråden "vi som har plussat efter IVF hösten 2017" tänkte att det vore roligt att följas åt med er andra som har gjort IVF men det känns lite fel att skriva för mycket graviditetsrelaterade saker här när många fortfarande försöker. Hoppas att vi alla ses där, förr eller senare! ;)

Va bra att du tog upp det för att kände likadant tidigare idag när läste lite varannan nyheter :/
  • Tiinuli
    waldesten16 skrev 2017-10-04 21:01:04 följande:

Hade återföring idag och nu på kvällen har jag fått som vattniga flytningar. Blir lite nojig att något är fel och ägget "rinner ut ". Någon som varit med om liknande?

Tar du vaggisar? Jag har jätte vattniga flytningar pga lutinus :( kände precis som du att allt rinner ut ju men dem på kliniken övertygade att det går inte... vet inte om tror på dem xD
  • Tiinuli
    waldesten16 skrev 2017-10-05 06:17:58 följande:
    yes det gör jag. Då kanske det är de som har börjat ge biverkningar. Har läst att ägget inte ska kunna "glida" ut på det sättet, men hjärnan spelar gärna ett spratt.
    När har du din testdag? Jag har den 23 oktober
    Hahah eller hur :) man litar ju på tyngdlagen

Jag har td 14 och fick tillbaka blasto så tycker att borde känna nånting redan så när inte känner nått så tänker det är kört :(
  • Tiinuli
    Ascoria skrev 2017-10-05 07:24:44 följande:
    När jag blev gravid med mitt första barn som var en blasto fick jag inga symtom förens nån vecka efter TD. Hoppas det går hela vägen för dig Plus
    Tack för pepp hoppas det gäller mig också :)
  • Tiinuli

Måste man alltid vänta minst en mens innan man får börja om? Hur är det med fet om nån vet?
    Jag vet inte än ens om det finns några i frysen för oss... skickar dem bara brev och när isf.?

• Tiinuli
    londonivf skrev 2017-10-06 08:26:25 följande:
    Vi har gjort en behandling, testet blev negativt och jag började blöda samma dag som TD. Vi "får inte" göra behandling nu, utan vänta en månad.
    Men är lit osäker på om du med "vänta en mens" menar den jag har nu, eller den jag ska ha om en månad?
    Ja så du måste vänta till nästa mens eller hur? Ja jag tänkte om man skulle fått börja direkt med nya sprutor eller om man har några ägg i frysen så om man får göra fet i nästa Äl som kommer eller om måste vänta tills nästa månads Äl? Lite krångligt men hoppas du förstår ändå :)
  • Tiinuli
    ivfbebis skrev 2017-10-06 09:10:56 följande:
    Man måste vänta.

Jag testade neg och fick mens. Nu har det gått ca 4 veckor och nu har jag min mens igen. Därefter kan vi påbörja ny behandling. Jag gör långa protokollet så jag ska får börja spraya 21/10.

Så du måste få en ?vanlig? mens innan ny omgång behandling.
    Okej tack för svar :)
  • Tiinuli
    Pigall skrev 2017-10-06 09:36:01 följande:

FET har jag fått för mig att man kan göra direkt på ägglossning i vissa fall men ny IVF måste man vänta en cykel med.

Hoppas det är så orkar ju inte ända i onödan om det inte har tagit nu som det känns att det inte har... först måste dock få veta om har några i frysen eller inte...
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017